sökaren Skrivet december 31, 2012 Anmäl Share Skrivet december 31, 2012 Jag kommer ihåg när jag var lite att ja tittade på denna anime... men kommer inte ihåg vad den heter eller vad han heter, minns att de var 80 eller 90 talet. kan någon hjälpa mig skulle vilja se den igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 31, 2012 Anmäl Share Skrivet december 31, 2012 Jag kommer ihåg när jag var lite att ja tittade på denna anime... men kommer inte ihåg vad den heter eller vad han heter, minns att de var 80 eller 90 talet. kan någon hjälpa mig skulle vilja se den igen Starzinger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 1, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2013 En animé som jag har grubblat lite över då och då är en serie som min syster hade på cd för många år sedan när hon fick enstaka avsnitt av olika serier. Det jag minns är att det är två tvillingar, en tjej och en kille som tydligen fyller år och ska fira sin födelsedag med släkten och allt. Väl där börjar tjejen må dåligt och det kommer fram av någon anledning att tjejen måste dö får hon har magi eller något liknande. Lyckligtvis blir hon räddad av en dam/tant(eller om hon lyckkas fly själv) om jag minns rätt och tanten ger henne ett uppdrag eller säger vad hon behöver göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 1, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2013 Tvillingar fyller år (16) och tjejtvillingen måste dö, det påminner mig om Ayashi no Ceres som jag läste några få kapitel av för många år sedan. (Finns en animeversion.) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 1, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2013 Det stämmer! Tack Sceleris, dig kan man allt lita på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saten Skrivet januari 8, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2013 Undrar om någon vet vad det är för anime 0:20, för den ser väldigt cool ut och jag vill gärna ge den en chans :D Tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet januari 9, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2013 Den är tyvärr inte från någon anime utan fanmade. Här är länken till han som skapat bilden http://shilin.deviantart.com/art/Carciphona-Duel-269101211 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FLYINGPORKSAUSAGE Skrivet januari 25, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2013 Behöver hjälp att hitta en anime! Har inga bilder och har försökt googlat men inte hittat. :P Det är en ganska gammal serie tror jag. Minns att jag såg det på typ cartoon network, toonami. Anyway, var ett team som hade speciella dräkter med hål. De kunde kalla in delar som "dockades" med dräkten och då blev dem typ semi-robotar. En av dem hade kanoner som ser ut som nåt från en pansarvagn. Jag tror att man fick se en satellit när de kallade in delarna för dräkten :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 25, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2013 Behöver hjälp att hitta en anime! Har inga bilder och har försökt googlat men inte hittat. :P Det är en ganska gammal serie tror jag. Minns att jag såg det på typ cartoon network, toonami. Anyway, var ett team som hade speciella dräkter med hål. De kunde kalla in delar som "dockades" med dräkten och då blev dem typ semi-robotar. En av dem hade kanoner som ser ut som nåt från en pansarvagn. Jag tror att man fick se en satellit när de kallade in delarna för dräkten :) Vad är en gammal serie för dig, 80-tal? 90-tal? Tidigt 00-tal? Var det Cartoon Network i Sverige? Svenskdubbat? Slogs de mot skurkar, eller körde de race? Utspelade det sig på jorden? Nutid eller framtid? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FLYINGPORKSAUSAGE Skrivet januari 25, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2013 Vad är en gammal serie för dig, 80-tal? 90-tal? Tidigt 00-tal? Var det Cartoon Network i Sverige? Svenskdubbat? Slogs de mot skurkar, eller körde de race? Utspelade det sig på jorden? Nutid eller framtid? Det var nog 00-tal. Var ganska snyggt tecknat. Den engelska carton network tror jag och de snackade engelska i serien. Minns inte riktigt hur det var men jag tror de slogs mot skurkar med hjälp av dessa dräkter. Det var inget race eller så. En av karaktärerna hade med sig en väska som han hade sin dräkt i. Det kanske inte är en anime. Kan ju vara en marvel-serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 25, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2013 Det var nog 00-tal. Var ganska snyggt tecknat. Den engelska carton network tror jag och de snackade engelska i serien.Minns inte riktigt hur det var men jag tror de slogs mot skurkar med hjälp av dessa dräkter. Det var inget race eller så. En av karaktärerna hade med sig en väska som han hade sin dräkt i. Det kanske inte är en anime. Kan ju vara en marvel-serie. Jag tror jag vet vilken serie du menar, men jag kan inte för mitt liv minnas vad den heter. Tänker jag på rätt serie när jag säger att det var en grön, en blå och en gul (kanske röd) dräkt? Sen vill jag minnas att de kunde koppla på delar så de blev motorcykel, flygplan, båtaktigt, sen var det nån med kanon också vill jag minnas. Sen hade alla "runda hål" eller ploppar där saker kopplades på. Iofs så stämmer inte 00-talet in för den serien jag tänker på, tror det var mitten till sent 90-tal jag såg denna. Men hade inte kanalen den sändes på (jag tror det var engelska cartoon network). Som sagt detta behöver inte vara samma serie, och jag kan ha blandat ihop lite med andra serier jag sett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FLYINGPORKSAUSAGE Skrivet januari 26, 2013 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2013 Jag tror jag vet vilken serie du menar, men jag kan inte för mitt liv minnas vad den heter. Tänker jag på rätt serie när jag säger att det var en grön, en blå och en gul (kanske röd) dräkt? Sen vill jag minnas att de kunde koppla på delar så de blev motorcykel, flygplan, båtaktigt, sen var det nån med kanon också vill jag minnas. Sen hade alla "runda hål" eller ploppar där saker kopplades på. Iofs så stämmer inte 00-talet in för den serien jag tänker på, tror det var mitten till sent 90-tal jag såg denna. Men hade inte kanalen den sändes på (jag tror det var engelska cartoon network). Som sagt detta behöver inte vara samma serie, och jag kan ha blandat ihop lite med andra serier jag sett. Det låter faktiskt som det är den serie jag tänker på! Det där med att dräkterna hade olika färger och hål minns jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Higgarn Skrivet februari 22, 2013 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2013 (redigerade) http://imageshack.us/photo/my-images/37/whatsthenameofthatanime.png/ Vart ifrån kommer den här figuren ifrån ? ;) och jag kan inte den vart den kommer från ;) Redigerad februari 22, 2013 av Sceleris Flyttad från "Gissa animen". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 22, 2013 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2013 (redigerade) http://imageshack.us/photo/my-images/37/whatsthenameofthatanime.png/ Vart ifrån kommer den här figuren ifrån ? ;) och jag kan inte den vart den kommer från ;) Den är ifrån Stellvia of the universe men det här är fel tråd att fråga i. Redigerad februari 22, 2013 av Sceleris Flyttad från "Gissa animen". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet mars 4, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2013 Någon som har en gissning om var detta är ifrån ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 4, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2013 Någon som har en gissning om var detta är ifrån ? Slayers Evolution-R... säger Google. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet mars 4, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2013 Det blev genast mer eller mindre intressant, beroende på om man vill investera i 200 prequels eller inte :) EDIT: Ser dessutom att det ligger rätt lågt i din lista vilket kan skvallra något om svaret på min första tanke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 4, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2013 Det är nog inte värt att se bara för figuren i bilden, inte ens om det bara var en serie på tolv avsnitt – jag minns det inte som en viktig figur. Men Slayers i sig är värd ett försök om du känner dig intresserad av gamla fantasyserier som är 50 % fantasyäventyr och 50 % 1990-talsanimehumor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
animefre4k Skrivet mars 15, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2013 vat ni vad för anime denna hör till? http://25.media.tumblr.com/tumblr_mcbec6IckI1qcyi6ko1_500.gif vill verkligen se den o3o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet mars 15, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2013 (redigerade) vat ni vad för anime denna hör till? http://25.media.tumblr.com/tumblr_mcbec6IckI1qcyi6ko1_500.gif vill verkligen se den o3o Fel tråd för detta, men en googling säger Tonari no Kaibutsu-kun. Redigerad mars 15, 2013 av Sceleris Inlägg flyttade från rekommendationstråden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bamze_mad Skrivet mars 17, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2013 hej. jag söker en serie/ film från sent 80/90 ( väldigt länge sen allafall ) där det är (tror) bara tjejer på ett rumdskep med nån form av robotar (typ r2d2, inte så stora). det ja min från ett avsnitt, är att en tjej blir upäten/slukad av nån slämklump, och sedan blir gravid med ett snabt växande barn. det är nog de ja mins från den / å tack för en bar sida =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet mars 18, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 18, 2013 Kan det vara Gall Force? http://en.wikipedia.org/wiki/Gall_Force Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bamze_mad Skrivet mars 18, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 18, 2013 Tror du har helt rätt . Tack som fan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
animefre4k Skrivet mars 20, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2013 vet någon för anime denna kommer ifrån om eden alltså kommer från någon? http://25.media.tumblr.com/52542efb748f953c69ab1d91be16e780/tumblr_mjuhdoirjA1qj8qymo1_r1_1280.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mishee Skrivet mars 20, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2013 Vet någon vilken anime denna kommer ifrån, ursäkta för GIf bilden. Hittade inte någon vanlig bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg