Negi Skrivet januari 27, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2009 Ganska säker på att det där är Mysterious Cities of Gold. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erikku Skrivet januari 27, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2009 Ganska säker på att det där är Mysterious Cities of Gold. Du är bäst Negi, tack så mycket! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aso Skrivet januari 28, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2009 Jag söker nu en serie som handlar om ett par ungar som har egna små robotar, dom hittar dom med olika slags mönterbrickor om jag inte minns fel (jag såg nämligen denna serie när jag var i grekland för många många år sedan, det var även på grekiska så jag hade ingen chans att fatta namnet) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 28, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2009 Det allra första jag tänker på när jag hör den beskrivningen är Medabots. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aso Skrivet januari 28, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2009 Det allra första jag tänker på när jag hör den beskrivningen är Medabots. Haha tack så mycket! Det var helt rätt :D shit vad det började komma tillbaks en massa nu ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
danne08 Skrivet februari 3, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2009 http://se.youtube.com/watch?v=QHej01Mibyg 3:26-3:27 Vilken anime är det? Är det FMA? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 3, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2009 http://se.youtube.com/watch?v=QHej01Mibyg3:26-3:27 Vilken anime är det? Är det FMA? Nej, det är Suzumiya Haruhi no Yuuutsu avsnitt 10 (del 4 kronologiskt sett). Klippet som börjar vid 3:29 är däremot från Fullmetal Alchemist. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
danne08 Skrivet februari 3, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2009 Tack :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Skrivet februari 8, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2009 Ny här och behöver hjälp! Jag såg på en film/serie när jag var liten (1990-95) Det lilla jag mins av handlingen är: Det börjar med att man ser en grupp folk i ett rymdskepp bli anfallen. Huvudpersonen är en kille på en röd motorcykel som han kan förvandlas till en robot, som han sitter i. Han är beväpnad med pistol, en sköld och ett svärd (liknande en lightsaber) Allt jag kommer på just nu, har gått igenom så gott som hela det här forumet å en del av länkarna härifrån men hittar den inte. Nån som har det minnsta aning om vad ja pratar om? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 8, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2009 Bubblegum Crisis? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Skrivet februari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2009 Nej inte Bubblegum Crisis, men den verkade också väldigt bra. Men killens motorcykel blir en störe "pansardräckt" än vad bubblegum. Påminner mer om Macros fast han kör motorcykel istället. Hoppas det här hjälper. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erikku Skrivet februari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2009 Låter som Megazone 23, men kan ha fel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Skrivet februari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2009 Fan va guld ni är :D Megazone 23 är det!! Tack för hjälpen och att ni svarar så snabbt!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet februari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2009 Hmm. Gick genom animen jag hade och letade efter en som jag kom på inte var Kaikan ändå. Handlar om en tjej som blir låtskrivare av en slump. Hon är skolelev som råkade skriva en dikt som sen blev sång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet februari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2009 Underlig formulering. Det låter precis som Shinjo Mayus Kaikan Phrase (Sensual Phrase heter mangan på engelska). Eller menar du att det inte var den, utan en annan? För i så fall har jag ingen aning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet februari 11, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2009 Det var just det jag nämde att det inte var. Har inget minne om en skolflicka som kompositör i Kaikan Phrase. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klingan Skrivet februari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2009 hehe... jag har en svår j.k.l... när jag var lite hade vi en anime på vhs. den var gammal och film kvalitén var dålig, det var svensk språk lagt över original språket och den var ritad för att lika människan alltså inte stora ögon och stuff... den kan mycket väl vara uppåt 30-40 år gammal jag har väldigt vaga minnen men kör i vind. den handlar om en äldre tjej runt 17-20 en yngre (vet inte könet) runt 10-13år gammal det börjar med att de hänger upp såna där pappers amuletter/böner något iallafall i träd sedan så är det någon som sätter igång en brand med en av hans tillbehörigheter fastnar på en gren. syskonen hittar den och fadern (om jag minns rätt) får veta vem som gjorde det. (här är lucka nr1) de flyr/reser jag tror att de blev bortrövade eller sålda eller något liknande,(jag tror att de fick sömn medel i maten) det är två djur som hela tiden följer med dem, en panda och en mus med en sådan där rosett bunden kring magen (som man har på yukatas). (lucka nr2) jag tror att den äldre syster står och stirrar ut över havet/en sjö och tittar mot solen, hon försvinner/förvandlas til en fågel och det är bara sandalerna kvar. (lucka nr3) det är en herrgård eller shiro(slott) där det kommer ett monster på kvällarna, en soldat bekämpar den (jag tror att det är den yngre av de båda som vuxit upp) det var en spindel tror jag. ...asså den var svin gammal! en film asså..inte en serie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2009 klingan: Anju och Zushiomaru. Har dock aldrig hört att den ska finnas på svenska. :x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klingan Skrivet februari 15, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2009 JAAAAAAAAAAAA!!!! tack så j..kla mycket! jag tror att den hette typ...den lilla krigaren eller något. respekt asså..från en otaku till en annan ^-^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet februari 16, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2009 Det var just det jag nämde att det inte var.Har inget minne om en skolflicka som kompositör i Kaikan Phrase. I mangan är hon det, men jag har hört att animen ändrade runt väldigt mycket och fokuserade mer på killarna i bandet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joshymitzu Skrivet mars 5, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2009 Såg en helt ok serie för ett tag sedan som handlade om en kille som var the king of thieves eller the prince of thieves. Det var en kort serie på ett 20-tal episoder och en ova som avslutade serien. Hans kompanjon är en fågel som även är hans vapen jag tror att fågelns namn är kirin. Tack på förhand Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 5, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2009 Jing: King of Bandits? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet mars 5, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2009 Jing: King of Bandits? Det ser onekligen ut som om du har träffat mitt i prick. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joshymitzu Skrivet mars 5, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2009 Japp rätt namn på serien det är bara att bugga och tacka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 5, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2009 En riktigt bra serie dessutom. Huvudserien är 13 avsnitt, men det finns även en OVA på 3 avsnitt som heter King of Bandit Jing - Seventh Heaven (eller något liknande). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg