Exile Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 Jag har då nu sett 3 st avsnitt av Ai Yori Aoshi, och jag tycker att det är en riktigt tråkig serie.. Blir den bättre senare eller kan jag lika gärna lägga av att kolla på den nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 Den är lite konstig men den blir bättre efter avsnitt nummer 14. Dock ganska söta tjejer ;)- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 Asså, beror ju bara på vad du tycker om för serier? Jag menar detta är ett rent kärleksdrama. Jag tycker om serien "a whole lot" faktiskt. Fast som jag säger till de flesta andra, så ska man verkligen inte dömma en serie efter 3 avsnitt. Det är bara kolla vidare... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 nae det är ju klart, jag kanske dömde den förtidigt... men jag tycker det är så jobbigt då dom försöker fördjupa sig i karaktärernas känslor och minnen såpass tidigt i serien, för att det ska verka så 'sorgligt'... Det var ju vad NGE gjorde så bra i och gjorde det i slutet. Men det mest störande är nog att hon är så lik shinobu! :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 njae, det är rätt stora skillnader, men hela serien handlar om deras djupa känslor, eller ah mesta dels Aois dåra. Kolla vidare iaf, dumt att ge upp iaf. : ) Jag tycker i vilket fall som helst att det är värt att se klart serien! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 Håller med ElgeN här, den är en serie som är rolig, romantisk och almänt gullig. Det är dumt att ge up en serie när man väll börjat kolla på den, se klart den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 Mja, det tar ju en del tid att kunna börja se på dom, tänkte bara att det kanske finns bättre serier att ta den tiden till.. men jag får väl fortsätta, kanske blir roligare när alla dom andra karaktärerna kommer till..? Eller fortsätter dom böla om hur det var när dom var små? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 Ska vi tala om hela seriens handling för dig så du slipper se den? Se den bara OKEJ?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 yes, får göra det nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 Ska vi tala om hela seriens handling för dig så du slipper se den? Se den bara OKEJ?! Tänkte säga exact samma sak =) Man vet aldrig vad man ger sig in på inom animevärlden seru :) ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Jag tycker att Ai Yori Aoshi är en bättre Love Hina. Ungefär som RahXephon är en bättre Evangelion. Däremot är uppföljaren, Ai Yori Aoshi Enishi, riktivt jävla kass. Det händer ingenting... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet juni 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Neeej usch, Inget slår love hina i den genren! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2004 Love hina är klart bättre, gillar inte serien i sig. men love hina är kul :D (lite konstigt att jag tycker så det är ju inte så stor skillnad.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
everski Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Håller med yidaki. Ai Yori Aoshi är bättre än Love Hina.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Tråden är död, vi låter den dö,ne? Ja, Ai Yori Aoshi är bätte en love hina i min åsikt för i love hina misshandlas killen otroligt mycket mer... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 NEJ! we will not let this tråd dö du vet :D Ai Yori Aoshi kan vara lite seg men den är absolut sevärd !!! Men om den är bättre än love hina? Jag själv tycker inte det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Knappast bättre än Love Hina, men den är ändå ganska bra. Tina är kanske den skönaste anime karaktären jag sett :) Serien är lite repitiv och ibland lite överdramatisk, men den är helt klart värd att se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Vi diskuterar min fav anime här altså ^^ och är det så att man snser den "tråkig efter 3 avsnitt så är det inte seriens direkta mening man kommer at gilla senare heller, utan dom senare inkommnde karaktärernas rolighet. Serien bygger på problemen med relationer i Japan, med giftemåls regler och personliga känslor, jag spenderade nog toitalt 1-2 timmar i gråt när jag såg serien Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 Fast Även jag tycker att denna serie är trisst. t.o.m. på sista avsnittet är de tillbaks på ruta 1 (Ai Yori Aoshi 2). Det känns som att Storyn inte utvecklas. Men det är klart, de som gillar "harem" serier blir väl även denna bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 Fast Även jag tycker att denna serie är trisst. t.o.m. på sista avsnittet är de tillbaks på ruta 1 (Ai Yori Aoshi 2). Det känns som att Storyn inte utvecklas. Men det är klart, de som gillar "harem" serier blir väl även denna bra. Sant, jag haka mig upp på det där jag med... Tex, bara grejen att andra säsongen skulle utspela sig tre år efter(om jag kommer ihåg rätt) första säsongen. Det är PRECIS likadant som när serien slutade, alla både ser likadana ut och beter sig likadant, och relationen mellan Aoi och Kaoru är också den på pricken likadant som i slutet av första serien(eller i början för den delen). Om de inte skulle sagt att det gått tre år skulle jag trott att det bara var några dagar efter. Jag var lie besviken på andra säsongen för att vara ärlig. Jag skulle velat att det varit mer karaktärsutveckling och kanske att Kaoru och Aoi skulle gift sig/förlovat sig eller vad som helst :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet september 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 hmm sett 8 avsnitt nu och jag tycker inte om serien nått mer.. :D Ytterst platt animerat.. Och vad är det för specielt med Tina? xD Hon bara klämmer på tuttar och är lite överaktiv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 klämma på tuttar är bra ;) HEHEHE. hon har en allmän skön stil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 Ai Yori Aoshi är rätt bra i de första två - tre avsnitten (?), men när huvudpersonerna flyttar blir den bara sämre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 12, 2004 Anmäl Share Skrivet september 12, 2004 hmm sett 8 avsnitt nu och jag tycker inte om serien nått mer.. ;) Ytterst platt animerat.. Och vad är det för specielt med Tina? xD Hon bara klämmer på tuttar och är lite överaktiv. Hon har grymt skön stil, Yukino Satsuki gör ett riktigt bra jobb med rösten, rösten är nog det jag reagerar mest på :) Men Tina är skön i varje fall ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 13, 2004 Anmäl Share Skrivet september 13, 2004 ja, rösterna är så klockrent bra i denna serie, mycket bra jobb. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg