ELIS Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 Helt okej serie, såg igenom den med ett leende :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SLäggan Skrivet november 15, 2004 Anmäl Share Skrivet november 15, 2004 för jävla fin serie! den ska ses om :) *snyft* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet november 16, 2004 Anmäl Share Skrivet november 16, 2004 Onegai Teacher före Onegai Twins, den är bara fjantig och störande. Ogillar faktiskt animeserier med uppenbar ecchi hela tiden (ok, ikkitousen, green green och liknande kanskeär bättre exempel med still). Ska det vara porrigt ska det vara hentai, annars får det vara. Mizuho-sensei är dock fin, om man ändå hade en sådan sensei~ ;3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet november 22, 2004 Anmäl Share Skrivet november 22, 2004 Ogillar faktiskt animeserier med uppenbar ecchi hela tiden (ok, ikkitousen, green green och liknande kanskeär bättre exempel med still). Ska det vara porrigt ska det vara hentai, annars får det vara. Jo, det är sant, badscenerna känns lite smått löliga på sitt sätt... men annars gillar jag Onegai Twins väldigt mycket också, även om Teacher är den bättre. Båda är "glada" serier, med skön sommarkänsla, vilket alltid kan vara bra på mörka vinterkvällar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Duke_Dark Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Har ni sett Onegai Teacher - Snow Angel. jag tycker den är bra men kort Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Har ni sett Onegai Teacher - Snow Angel. jag tycker den är bra men kort Det är väl en musikvideo? Nej, jag har inte ett den... får väl leta någonstans... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diablica Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 Den var faktiskt oväntat bra. (Pojkvännen pratade ju om hur bra den var. Så jag gav med mej och såg på den ^^). Tyckte om den (fast jag sa att den var kass till honom, för han jävlas jämt med mina favvo-serier). Men faktiskt.. jag får ge mej.. den var underbart bra. Ja.. förutom en sak, som jag störde mej på: Sensei. För jag undrar hur en vuxen människa kan vara så otroligt barnslig? Det var bara irriterande när hon föll ihop och stortjöt på golvet (Ja, Sailor Moon gör ju likadant. Men hon är ju ändå 14 år. Och det är skillnad). Men vad vet jag. Kanske utomjordingar är sånna? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diablica Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 Har ni sett Onegai Teacher - Snow Angel. jag tycker den är bra men kort Ja, den är UNDERBAR! Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Onegia teacher är en mycket bra anime serie enligt mig. När jag såg den första gången, så ville jag så gärna att det stället fanns. Hela atmosfären och den staden dom bor i är så förbaskad härlig på något sätt. Och man får verkligen sommar känslor när man ser den, Specielt när dom pratar och äter melon ;) Ne fan alltså förbaskat bra "värld" dom lever i härlig stad, härliga karaktärer, Mycket bra. Jag är väldigt glad att jag såg den, och den är än av mina favoriter. Bra ochså att Onegia Twins finns också så man får veta vad som händer efter, fast det handlar ju inte direkt så mycket om den första men i alla fall :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 hehe, man får se kei-kun nysa i onegai twins. hahaha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Man får se honom när dom tältar också, hela jävla gänget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 jag gillar den... men jag gillar typ alla såna serier med school,drama tema :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 Jo det gör jag också, School, romance, drama, comedi typ sånt stuk, Onegia teacher, love hina etc etc ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diablica Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 Haha. Vilken är eran favorit "scen"? Domhelt klart roligaste "scenerna" är ju i alla fall när 'flickan med hunden' är med ^^, Det ser ju så kul ut när hon blir så jävla förbannad och drar i hund-kopplet XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 Haha. Vilken är eran favorit "scen"?Domhelt klart roligaste "scenerna" är ju i alla fall när 'flickan med hunden' är med ^^, Det ser ju så kul ut när hon blir så jävla förbannad och drar i hund-kopplet XD JA! klockren! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 Haha, Jo det är kul ^^ Dock lite taskigt det där med att hon berättade massa grejer så hon trodde dom hade något på gång ;) sedan tycker jag om som sagt. när dom äter melon scenen och ser på när sensie åker i dom där konstiga planen, och när dom är på hotelet och förväxlar nycklarna, eller ja typ ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet maj 5, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2005 Har just sett klart både Onegai Teacher och Onegai Twins! Jag älskar båda serierna, de är definitivt något att rekommendera för andra. Fast av dem är det nog Twins jag tycker bäst om, det är så underhållande att se de gamla karaktärerna dyka upp hela tiden :D Det och så hade jag ett problem som gjorde att jag inte kunde avnjuta Onegai Teacher ordentligt, ett moraliskt sådant. Det låg och bankade i bakhuvudet på mig hela tiden, HON ÄR JU FÖR FAN HANS LÄRARE! Även om han är äldre än vad han ser ut som är det ju fel!, helt FEL! Ja där har ni det, mitt problem. Det betyder inte att jag tyckte serien var dåligt för det men just det där låg och förstörde känslan en del för mig :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet maj 5, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2005 Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra? Sen onegai twins, du hade inga problem med syskon som åtrår varandra där? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet maj 6, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2005 Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra? Nej, bara ingen av dem drar några fördelar av det i skola/arbetsliv så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 7, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2005 Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra? Nej, bara ingen av dem drar några fördelar av det i skola/arbetsliv så. ..och kanske för stor åldersskillnad? Annars lungt :P HEHE Var med en bild på SENSEI! i filmtidningen Ingmar, bra grejer... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 7, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2005 Alltså är det bara jag som tycker det är helt ok för en lärare och elev att ha kännslor för varandra?Sen onegai twins, du hade inga problem med syskon som åtrår varandra där? Tycker det är helt okej lärare och elev jag med. Sen så är ju Kei mycket äldre än han ser ut, han låg i koma i flera år. Mizuho är en ung lärare också, så ålderskillnaden är inte mycket alls. Om vi sedan tittar på gifta par i riktiga världen så skiljer det en hel del i ålderskillnad på väldigt många. Sen så är det inte så stor skillnad mellan en 18åring och en 25åring, båda är sk vuxna, kroppen har växt färdigt, och ofta är det inte så stor skillnad på mognaden i allmänhet heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet maj 7, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2005 Om vi sedan tittar på gifta par i riktiga världen så skiljer det en hel del i ålderskillnad på väldigt många. Oh ja. Jag har goda vänner där det är 24 års skillnad. Funkar bra eftersom den ena är barnslig och den andra mogen för sin ålder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet maj 7, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2005 Kärleken övervinner allt heter det ju ;) Och iaf jag tror på det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fallman Skrivet maj 16, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2005 Onegai Teacher är bra fast jag gillade Onegai Twins bättre. Onegai Twins var lite svårare att förutspå Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet maj 18, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2005 jo Onegai Teacher var lite förutsägbar det håller jag med om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg