dxtr Skrivet november 11, 2006 Anmäl Share Skrivet november 11, 2006 Taget från [...]: Composed in the form of a series of short stories, this is the story of the travels of the human Kino and the talking motorbike Hermes. Kino and Hermes visit various different countries. A country that can`t live with others because of the development of telepathy (a country that understand people`s pain); a country that are striving to make everything equal, whose residents are extremely united (a country ruled by majority), etc. etc. Then, when three days pass, they leave the country. Kino and Hermes are travelers (observers). Small ripples are formed in the usual lives of the people living in the various countries by the appearance of the unusual traveler Kino. But that is becoming a major incident that will shake up their usual lives. What will Kino and Hermes see in their travels? And what will be left in the hearts of the people they encountered? ---------- Nån som har sett den? Vad tyckte ni om den? Själv tycker jag att denna är ett mästerverk, sjukt grym. Borde göras en hollywood film av denna anime! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet november 11, 2006 Anmäl Share Skrivet november 11, 2006 Jodå, ligger väl nånstans på top5 för min del. En Hollywood-version klarar jag mig däremot rätt bra utan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 11, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 11, 2006 Åfan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 12, 2006 Anmäl Share Skrivet november 12, 2006 Jag tror det var just den här sorts upphaussning som gjorde den till en besvikelse för mig: Kinos resor. En besvikelse, faktiskt. Bra animation, absurda situationer, ett slags pseudosymbolik och -filosofi, några starka stunder... men i slutändan väldigt förglömlig. Det är svårt att känna något, att bry sig, när inte ens huvudpersonen gör det. 6/10 - bättre än bara hyfsad, men inte riktigt rekommendationsvärd. Föregångarfilmen, som är som ett extra avsnitt, var lite starkare, 7/10. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 12, 2006 Någon som vet några liknande serier? Som har ungefär samma koncept som Kino no Tabi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Ack, Sceleris, att du skulle ogilla något jag dyrkar! Tror att anledningen till att jag älskar Kinos Resor är att jag på något sätt känner igen mig i många av Kinos tankebanor. Ibland märkte jag faktiskt hur tårarna började rinna bara för att det kändes så rätt. Då är det något som har träffat mitt i prick. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Ack, Sceleris, att du skulle ogilla något jag dyrkar! Ja, Sokkan. Jag ångrar ingenting. Du vet vad du måste göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Du vet vad du måste göra. GULD! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Tbh så tyckte jag att den var rätt seg, kom inte in alls i den. Såg typ 3-4 avsnitt innan jag slutade, nu ligger den på hold att se någon gång. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg