Dread Skrivet november 11, 2006 Anmäl Share Skrivet november 11, 2006 ja, ja vet att jag är på fel forum teoretiskt sätt, men om någon är lite mer allmänbildad på övriga östra asien, kan denne någon vara mycket snäll och försöka översätta tecknen runt denna bilden? jag misstänker att det är de kinesiska åren, dvs draken, råttan, hunden etc... men har ingen anning om hur jag ska kunna kolla upp det. hoppas inte tecknet runt om är alldeles för otydliga. (OBS! inte jag som ritat och/eller färglagt den!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 12, 2006 Anmäl Share Skrivet november 12, 2006 Nu ska vi se här, det Kinesiska kalendern ser ut såhär. 子=Råttan 丑=Oxen 寅=Tigern 卯=Haren 辰=Draken 巳=Ormen 午=Hästen 未=Fåret 申=Apan 酉=Fågeln 戌=Hunden 亥=Grisen Kan tyvärr inte se att nått av tecknen finns med, så det är nog inte kalendern. Samt att samma tecken finns med två gånger. Jag har inte heller någon direkt vana i att läsa kalligrafi, så jag har tyvärr lite svårt att se vilka tecken det ska vara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 12, 2006 tack för svaret, hmm vad tusan kan de då stå? har en annan liknande bild (samma, men annan färgsättning), kanske texten syns lite tydligare då? är ganska viktigt då ja funderar lite på att tatuera mig med en liknande bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet november 12, 2006 Anmäl Share Skrivet november 12, 2006 Jag har också under en period tänkt tatuera in en liknande bild. Iallafall draken. Har en gammal skitful barndomstatuering på benet som jag tänkte köra över med den dragen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg