Mr Mustachio Skrivet september 9, 2004 Anmäl Share Skrivet september 9, 2004 Eftersom jag älskar både Björk och Mononoke Hime så får nog Isobel-AMVn bli min favorit, även om den inte är så bra gjord. Sen finns ju Forces-AMVn också. Musiken och filmsnuttarna är visserligen hämtade från samma serie - Berserk- men det är också en favorit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Inte för att vara divig, men jag tycker bäst om mina egna Animé-musikvideos. Antagligen för att jag fått med det jag tyckte bra om, både när det gäller klippning och musik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet september 10, 2004 Anmäl Share Skrivet september 10, 2004 Inte för att vara divig. Mission failed ;P All your base are belong to us! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet september 17, 2004 Anmäl Share Skrivet september 17, 2004 hellsing - vater unser Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 [Koop] Euphoria(RahXephon) - Väldigt bra gjort, bra scener, oerhört skön låt :) Scenerna "rör" sig efter musiken, allt klipps in i takt med den, det är så en bra AMV ska vara. En av mina absoluta favoriter. [Koop]Gravity(Rurouni Kenshin OVA1) - "Maffig" låt, bra valda scener, musiken passar ganska bra in. Även den är en av mina absoluta favoriter. Elvis vs. Anime(various) - En omgjord musikvideo av samma låt gjord av Elvis. Massa "fönster" som det står en karaktär från en anime i, och rör sig till musiken(det zoomas in ibland). Den här är mycket bra gjort faktist, se den. Engel(NGE) - Rammsteins låt Engel i NGE. Allt passa perfekt in, karaktärerna "sjunger" tom med :) Revelle - Bleed the sky(various) - Passande låt, massa kort-korta scener eller näsan närmare "flash" bilder visas i takt med musiken. The Fight song(Berserk) - Hyffsat song som passar väldigt rba in. Bra klipp. Thunder and Steel(Berserk) - Skön låt, mycket bra valda scener. Scenerna klipps in efter musiken, passar perfekt. Ett krav för att jag ska gilla AMVs är oftast att musiken ska vara ganska bra, musikvideon i sig ska inte vara hur "trög" som helst, det ska hända saker. Helst ska musiken passa in i scenerna som spelas upp, det går nästan alltid hem. AMVs med enbart massa snabba actionscener och valfritt mainstreamband är inget jag normalt föredrar, men det finns undantag. *edit* Jag såg just Mitternacht-Fixed, och precis som Linus sa är den hur bra som helst :) Såhär tycker jag om AMV: "The power of christ compells you! The power of christ compells you!" Hur folk överhuvudtaget kan kolla på skiten går bortom mitt förstånd. Ta ett band med dålig musik(brukar oftast vara typ linkin park, rammstein eller kanske metallica), ta lite scener ur en anime man tycker är bra, klipp ihop utan att ens tänka på att det skall vara något sånär sammanhängande. Kollat på ett antal AMV's, och varje gång dör en liten bit av mig inombords. Vedervärdigt! I sådana fall har du knappt sett något... De med de ingredienser du talar om är väl knappast dem folk höjer till skyarna om man säger så. Ta en titt på denna tex: http://www.animemusicvideos.org/members ... hp?v=15698 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg