Thornster Skrivet oktober 24, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2006 Hej på er! Efter ungefär ett eller två år har jag äntligen bestämt mig för att vilja starta en manga/animéförening i min hemstad Sundsvall. Är lite less på att man måste åka så långt ner för att kunna vara delaktig i konvent och sådant. Dock så är jag väl inte världens bästa på föreningar... Vad gör man på en föreningsträff? XD Allt jag skulle kunna tänka mig är att ha ett litet möte om vad man skulle kunna kalla föreningen och sedan ägna kvällen att kolla på animé XD; Dessutom har jag läst att man måste betala för att kunna visa animé? Vet ni hur det är med det? o_o; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 24, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2006 Passande att någon vill starta upp nu sådär 3-4 år efter jag flyttade från Sundsvalls-trakten. Synd att jag inte räknar med att flytta tillbaka. Lycka till med det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet oktober 24, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2006 Ska ni visa animé (någorlunda) lagligt är det bra att vara en förening. Anordnar man en visning enbart för föreningens medlemmar räknas det nämligen som ett slutet sällskap, och då krävs inga övriga tillstånd. Annars krävs det ju ingen förening för att träffas och nörda tillsammans. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet oktober 24, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2006 Snacka med din kommuns Kultur- och fritidsnämnd. Förutsatt att det sitter trevliga människor där, borde de kunna hjälpa dig med allt det formella Det som behövs för en "riktig" förening är - Ordförande, kassör, sekreterare - Ett syfte - En stadgar Det som behövs för en anime-förening är - Nånstans att se på anime - Anime att titta på - Sällskap Fixar man det där kan man registrera sig, söka bidrag och allt annat någon gång om man har tid och ork. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thornster Skrivet oktober 24, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2006 Denny: Ah, tusan. Men du är ju alltid välkommen tillbaka! XD Och tack! Ska ni visa animé (någorlunda) lagligt är det bra att vara en förening. Anordnar man en visning enbart för föreningens medlemmar räknas det nämligen som ett slutet sällskap, och då krävs inga övriga tillstånd. Ah-hah! :) Och tack så jättemycket Dancing Moon ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Bra.. Jag som precis bestämt mig för att flytta ifrån Sundsvall. Men annars är jag intresserad och kan ställa upp att hjälpa till. PM'a gärna mig med mer information. Skulle nog kunna få med lite fler nördar att bli intresserade också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ernin Skrivet juli 31, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2010 Ohayo!! I from poland but now for 1 month i be in sundsvall. I dont know where write this post but i see there some topic with club in sundsvall. I really like anime i have own club in Gdansk in poland wakou.pl. I search ppl who can show me sundsvall and who interested anime and we can talk about anime or polish and swedish fandom. I was org in one polish convent. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thornster Skrivet augusti 17, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2010 I'm sorry Ernin... I moved from Sundsvall a year ago and I never started the anime club. The closest thing I know is perhaps this: http://www.ungfilm.se/index2.php A lot of young people interested in creating film themselves. Hope you have a great time in Sundsvall though :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaSumo Skrivet november 4, 2010 Anmäl Share Skrivet november 4, 2010 Ja, ifrån Sundsvall hamnar man. Jag försökte dra igång någon spel/manga/anime-förening för några år sedan i Sundsvall men de blev inget av det heller. Dåligt med krut i sundsvallsborna tror jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg