Hellis Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Då Hellsinger inte håller koll på sin egen tävling så tar jag mig friheten att förlänga tävlingen. Nästa vecka på söndag, den 3e december, ska bidragen vara inne. - Denny ------ En förteelse vi hade förut tack vare våre käre Moderator Herid fel men som tyvärr föll i skugga. Jag har tänkt att, I enlighet med att jag är gruppmoderator för Artsquad och varit allmänt inaktiv på den punkten se till att dra i gång den roliga tradition igen ^^ ------ Domarna dömer individuellt Bedömning kommer antingen delas upp i tre faktorer som i dom gamla tävlingarna: 1 känsla: En bild kan vara hur clean som helst men endock sakna liv eller helt enkelt vara helt tokfel i jämförelse med temat 2 teknik: Självförlarande? I allmänhet hur pass bra det ser ut ur tekniskt synvinkel: linearten, eventuell färgläggning osv 3 ordning: Hur pass förstålig är bilfen, detta är så mycket en smakfråga det kan bli, men är bilden så rörig att man inte förstår något alls så dras den här poängen ner. alla bilder bedöms efter detta och en 1-4 skala ska tillämpas för varje kategori Domare: Denny Swan Ekwn -------------- Tema: Animifiering av TV serier och Film karaktärer/scener Regler: Karaktären bör vara från en serie eller film med skådespelare (dvs inget tecknat), dock så så kan vissa seriefoguren möjligt vis godtas då dessa faktiskt finns med på spel Film, dock ska det noteras att man då måste göra en scen från nämnd film. Länka till bilderna tack, länka även till scenen ni animefierade om möjligt Alla medel är välkomna, inga animationer dock. Deadline: (ej satt, kommer snararst) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Något bättre tema snälla. Höst har gått förut på anime.se. Jag tycker det är bäst om man kör något mer "inspirerande". Höst känns som ett för neutralt ämne för att någon ska lätt kunna komma på något till det. Jag tror en check igenom CGTalk's DSG-ämnen skulle kunna vara något. Jag ställer gärna upp som domare, jag kommer inte vilja vara med och tävla ändå. Det är för sent för att jag ska orka brainstorma upp ett tema så jag låter min åsikt vara osagd om vad som passar bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 låter roligt, kan behöva nåt som får mej lite mer aktiv här :) men nåt roligare tema än höst skulle va roligare...dock e jag inget vidare att komma på nåt =/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 mig kvittar ämnet, men jag ska dock försöka vara med den här gången (vill höra jubbel nu, för antagligen så kommer de vara en ganska stor avsaknad av det när jag lagt upp bilden :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Hmm, ja temat var bara något som kom till mig när jag tänkte igenom saken, det är därför jag vill ha idéer från andra ^^, Jag listar dig som domare tills vidare Denny Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Ok, låter bra det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Naira Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Temat kan väl vara... ...Halloween? ...Blod...? ...Grått? ...Färglatt? ...Tv/Data Spel? Bara några förslag alltså ^^;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 halloween skulle vara rätt tufft, blod och tv/dataspel också för dne delen, imo... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Blodiga dataspel goes halloween? :P J/K Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Tänkte också nåt åt haloween hållet när jag funderade över saker å ting. Skulle vara kul att se vad alla har för styggelser och hemskheter aqtt komma med ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 halloween temat känns minst lika uttjatat som höst =/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 halloween temat känns minst lika uttjatat som höst =/ Håller med. Bara för att överförtydliga så var mitt förra inlägg inte seriöst. Finns det inget anime.se-relaterat man kan göra då? Typ något som har med party-trådarna att göra eller något. Kanske en showdown mellan två användare. ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Team Shire vs Team Mourner? Klä ut en valfri char från de olika partyn i halloweenkostym? Spöke alá lakan räknas inte. :D Rita charsen från de olika partyn när de cosplayar? Det förutsätter ju att man kan lite manga/anime, men är det ett stort problem? Det är tre, jag själv föredrar den sista. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Cosplayet kan lösas med en enkel googling på en manga man tycker låter spännande =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 22, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2006 tycker egentligen att tävlingen ska vara orelaterad till partyna, antagligen mest därför att dem som är med i partyt har en storfördel, speciellt om man ska ex rita dem som cosplayare, eller i halloween kostym, ja menar dem kan ju redan rita karaktärerna det r "bara" att ändra kläderna lite... Men skulle bli glad om bestämningen av ämne blir klar snart, jag är sån som helt plötsligt har lust att skissa lite, sen kan de dröja, veckoviss innan nästa gång inträffar... och jag har faktiskt lust å vara med i den här tävlingen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 22, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2006 Du har en poäng där. Ska vi kanske köra på något som vanligtvis inte är anime-relaterat fast man gör om det till det? Typ, film eller något. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 23, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2006 Ska vi kanske köra på något som vanligtvis inte är anime-relaterat fast man gör om det till det? Typ, film eller något. :P Låter kul tycker jag. En spelfilm (TV-serie också kanske) eller en karaktär ur en spelfilm i anime/manga stil. Omröstning på ämne? Är det domarbrist kan jag hoppa in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2006 Ok, Halloween är borta då, gillar anime-fierings alternativet du nämnde Denny, några åsikter gott folk? Bedömning kommer antingen delas upp i tre faktorer som i dom gamla tävlingarna: 1 känsla: En bild kan vara hur clean som helst men endock sakna liv eller helt enkelt vara helt tokfel i jämförelse med temat 2 teknik: Självförlarande? I allmänhet hur pass bra det ser ut ur tekniskt synvinkel: linearten, eventuell färgläggning osv 3 ordning: Hur pass förstålig är bilfen, detta är så mycket en smakfråga det kan bli, men är bilden så rörig att man inte förstår något alls så dras den här poängen ner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 23, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2006 ok för min del faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ewkn Skrivet oktober 25, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2006 Skulle också kunna tänka mig vara dommare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swan Skrivet oktober 26, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2006 Låter kul det här men jag har nog inte tid att teckna nåt till tävlingen, men jag kan dock tänka mig att ställa upp som domare, om det behövs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet oktober 26, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2006 Jag hade gärna villat va med i tävlingen =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 26, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2006 när är slut datumet nu när de mesta verkar klart? och ska man lägga upp bilderna i en separat tråd, eller ska man skicka(pma) en domare med bilden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet oktober 27, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2006 Innan de börjar hoppas jag att det är en sida om exakta regler och tema osv så man inte plockar ut informationen från alla dessa olika svar XD lr diskussionen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 27, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2006 Det lär det nog bli. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg