Dj Hobz Skrivet oktober 18, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2006 Jo hallå. Nu är det så här att jag skulle vilja studera utomlands i japan i 1 år. Och jag undrar nu alltså: Finns det någon här som har varit i japan i 1 år under sin gymnasietid? För det verkar som att dom flesta som åker iväg till japan gör det under högskoletid, dvs efter gymnasiet. Det verkar också som att dom flesta åker dit för att lära sig språket (självklart vill jag lära mig det också). Men iaf, är det någon som har pluggat i japan i 1 år under sin gymnasietid (jag går i andra ring nu) och bott hos en värdfamilj? Tackar svar på förhand Peace Outah Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet oktober 18, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2006 Jag har inte varit det, men visst låter det lockande! Jag har chattat med en kille ett tag som drog iväg till Japan för ett par månader sen. Han åkte dit som medlem i någon Rotaryklubb eller vad det hette. Då skulle de också själva ta emot en person här i Sverige under ett år, utbyte alltså. Vad jag har hört hittills så har väl allt gått bra för honom, verkade inte vara hutlösa summor heller utan så att det blev ganska mycket betalt eftersom det blev som ett sorts stipendium. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet oktober 19, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2006 Jag var där 2002 med YFU. Kontakta dem för detaljer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Hobz Skrivet oktober 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2006 Jag var där 2002 med YFU. Kontakta dem för detaljer. Jo jag har redan pratat med yfu. Dessvärre så kan jag inte åke med dem, eftersom man inte får vara född tidigare än 01/04/89, och jag är född i januari, men jag har hittat något annat istället Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Men om man åker iväg på en sådan högskola/gymnasieskola Måste man ha läst japanska innan eller får man lära sej det där?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Det sägs att det kan vara bra att lära sig grunderna innan man åker iväg, annars kan du köpa en liten ordbok och ha i bakfickan. Men att ha läst språket lite innan är bara nyttigt men det finns för nybörjare också vad jag har läst. Ska själv studera 2år på språkskola men har läst språket i snart 2år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 ok, Önskar att gymnasie skolorna borde skaffa nya språk man kan lära sej. Nu är det bara franska,spanska,italienska och tyska och dom har ju funnits hur länge som helst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 min mamma jobbade på ett gymnasium i sthlm och dem hade undervisning i japanska. frivillig kurs såklart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Det är typiskt eskilstuna finns aldrig något som man vill göra på fritiden eller skoltiden. Inte undra på att alla blir kriminella för att ha något att göra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Det är typiskt eskilstuna finns aldrig något som man vill göra på fritiden eller skoltiden.Inte undra på att alla blir kriminella för att ha något att göra Så går det när man bor i de kala ödemarkerna aka norrland. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Så går det när man bor i de kala ödemarkerna aka norrland. :( Eskilstuna ligger i Svealand. Klumpa inte ihop mitt kära Norrland med era smutsiga landsdelar. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 jag vill också bo i norrland. isch på storstadslivet. jag skulle hellre roa mig med att fiska i naturen än att se massa fjortisar och posers överallt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Ledsen, men om du vill slippa fjortisar så får du bli eremit. De har tyvärr förökat sig ut i landsbygden på senare dagar..... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Så går det när man bor i de kala ödemarkerna aka norrland. ;) Eskilstuna ligger i Svealand. Klumpa inte ihop mitt kära Norrland med era smutsiga landsdelar. ;) Äsch, allt ovanför underbara Götaland är Norrland! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Äsch, allt ovanför underbara Götaland är Norrland! Allt under Gävle är Skåne. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Nej, nu missförstår ni allt. Allt norr om Sverige (oj, jag menar Stockholm) är skog, och allt söder om är bondgårdar! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Nej, nu missförstår ni allt. Allt norr om Sverige (oj, jag menar Stockholm) är skog, och allt söder om är bondgårdar! ;) Stämmer faktiskt till viss del:S finns mycket bönder i Skåne:/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Hur har en tråd som handlar om att studera i Japan på gymnasienivå gått till att diskutera Sveriges geografi? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 Hur har en tråd som handlar om att studera i Japan på gymnasienivå gått till att diskutera Sveriges geografi? :P det är väll jag som får ta skulden eftersom det började när jag nämde eskilstuna Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikos_swe Skrivet april 13, 2007 Anmäl Share Skrivet april 13, 2007 Jag går också i andra ring i gymnasiet o ja har framtidsplanerna klara ^^ Ska gå klart gymnasiet, sedan jobba i 5 månader på samma gång som jag ska gå avancerad kurs i japanska, sedan flyttar jag till japan i kanske 3-4 månader me polarna som också ska dit och studerar vidare där på en internationell skola där du kan läsa olika kurser. Sen ska ja komma hem där ifrån, lägga fötterna på bordet och dra på lite anime o vråla DATTEBAYOOOOOOOOOOO! O sen börja högskola.... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet april 18, 2007 Anmäl Share Skrivet april 18, 2007 Mitt gymnasium undervisar i japanska steg ett och steg två, det är lite trevligt faktiskt. :) Jag har även funderat länge på att åka till Japan som utbytesstudent, men nej. Jag har ingen lust att skjuta upp min examen, så det får nog bli efteråt när man mognat lite själv också. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg