Davidlolbarn Skrivet oktober 4, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2006 Hej nu är ja ricktigt sugen på att köpa en ganska billig begangnad tablet av någon säj gärna till om du vill sälja din. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Jag tror att den här tråden hör hemma i pryltorget ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Jo, håller med. Jag flyttar tråden. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 "Tablet"? Det var lite luddigt. En ritplatta, typ Wacom? En Tablet PC? Eller medicinska piller? (Inte för att jag har något av det att sälja, men ändå.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 En Tablet är samma som svenskans tråkiga "ritbord". Menar man Tablet PC så säger just det. Gissar på något som Wacom i detta fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Det är väl inget tråkigt med "ritbord"? "Tablet" betyder "liten platta", på vilket sätt är det bättre? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Tablet betyder även 1. (1) tablet -- (a slab of stone or wood suitable for bearing an inscription)2. pad, pad of paper, tablet -- (a number of sheets of paper fastened together along one edge) 3. pill, lozenge, tablet -- (a dose of medicine in the form of a small pellet) dessutom har frihetsgudinnan en "tablet". Om man drar ihop det i en helhet så är det något med skrift på, sedan rita på, sedan något man ritar på datorn med. ;) Men jag föredrar tablet, för ritbord är egentligen från början ett sådant bord som animatörer eller arkitekter sitter vid. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Men jag föredrar tablet, för ritbord är egentligen från början ett sådant bord som animatörer eller arkitekter sitter vid. :| Men precis därför passar "ritplatta", som jag skrev först, bäst. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 5, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2006 Tablet går snabbare att säga och skriva. <.< Aja, orka gå OT. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg