Hoppa till innehåll
Anime.se

Importera eller inte?

Aufgang
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har länge suttit och funderat på att köpa in anime, dock så är jag smått orolig över om man borde klampa in i en lokal butik eller om man borde importera (eller köpa importerad anime från en lokal butik). Det jag tänkte på mest är först och främst, är svensk textning på anime någonting att ha? De flesta lokala DVDer som går att köpa saknar engelsk text. Det andra jag tänkte på är om det är någon större skillnad gällande extramaterial och sånt. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är väl en smak sak igentligen... jag personligen gillar inte svensk textad anime men sån är jag:D Sen vad jag har förståt så verkar det vara mera extramaterial om du skulle beställa direkt ifrån japan, men detta har jag inte inte gjort själv utan bara hört ifrån andra... Annars tror jag det är samma extramaterial om du köper en svensk textad dvd som en import dvd.

Jag tycker du testar både och :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att importera från Japan garanterar ju inte Engelsk text, framförallt inte i extramaterialet. Brukar vara så när det gäller all film, har en koreansk utgåva av Oldboy och den saknar subtitles i extramaterial och allt sånt förutom i själva filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag syftade mest på att importera från USA och Australien.

jag föredrar engelsksub (sen om de e US eller AU import kvittar mig fullständigt, tar den billigare) mer än svensk, men sen föredrar jag även engelsktextadeböcker över svensköversatta. Men som de flesta skrivet så är det en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter