Anime_G Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 I vinter hålls den första delen i Domokai's första konventserie, Domokon! Domokon:01 kommer att hållas den 15-17 december i föreningsgården i Täby. Under dessa tre dagar kommer vi kunna bjuda en massa olika aktiviter som tex: Anime- och J-drama Vi kommer ha en mängd filmvisningar under konventet. Vi kommer visa både kända och mindre kända anime- och J-drama-episoder och långfilmer. Kolla på våran hemsida för mer info. TV-spel Vi kommer ha en mängd TV-spelskonsoller till allmänt förfogande på Domokon. Nintendo Wii Xbox 360, PlayStation 2or, Nintendo GameCubes och förhoppningsvis en del äldre maskiner också. Arkader har vi också fått tag på, en ITG Multiplayer (som man kan se på "laserzone" i Stockholm och ett antal Sit-Downs, liknande de som har funnits på senare Uppcons. Tävlingar Vi kommer att erbjuda en mängd olika tävlingar i tv-spel och annat. Totalt så gäller det ca 35 stycken olika turneringar under helgen med en massa olika priser som dom olika företagen som finns på plats under helgen sponsrar med. Cosplay, karaoke och AMV är några av dom andra tävlingarna man kan hitta på listan. Cosplay Cosplayen kommer hållas av Cosplay.se, och kommer gå av stapeln på lördagen. Karaoke Raison d'être kommer att hålla i karaoken på konventet plus engrish tävling på scenen. Annan viktig information: Biljetter: För att kunna boka biljetter till Domokon: 01 så krävs det att man är medlem i föreningen Domokai vilket man kan bli direkt på hemsidan hlet gratis. Sedan är det bara at surfa in på hemsidan och boka och betala biljetterna innan 29/11. Annars så kan det förekomma att iv kommer sälja några biljetter vid ingången om vi inte säljer slut dom 300 biljetterna som finns. Sovsalar: Vi har bokat en skola i närheten där man kan sova. Vi kommer behöva ta 30 kr per person för sovsalen, som betalas i samband med bokningen. Mat: Vi kommer att erbjuda Frukost, Lunch och Middag vid utsatta tider. Kostnaden kommer att variera, och det kan vara allt från mackor till Nudelwook osv. Vi håller även på att förhandla med restauranger i närheten om specialerbjudanden för besökare. Kortfattat: När?: 15-17 December 2006 Var?: Föreningsgården i Täby Centrum Hur många kommer?: omkring 250-300 personer Kostnad: 150 kr för hela konventet, om man bokar biljetten på Internet och har betalt den innan den 29/11, annars 200 kr vid ingången till konventet. Endagsbiljetter finns i obegränsad upplaga och kostar 100 kr styck. Medlemskrav: Du måste vara medlem i Domokai, vilket du kan bli gratis på hemsidam. Mer information och bokning av biljetter hittar ni på: Domokon's Hemsida MVH// Domokai Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime_G Skrivet oktober 4, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2006 Synd att det inte verkar som om att det finns några som är intreserade av att komma här ifrån. :( För ikväll klockan 21.30 så kommer biljett bokningen för Domokon:01 att börja med 300 biljetter till försäljning där redan ca 75st är bokade via andra tjänster. Sedan så kommer resten av informationen upp då någon gång också med film schemat och tv-spels turneringar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 4, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2006 Intresserade och intresserade. Det är ett par månader fram i tiden och man vet inte om man är/kan vara ledig då, man får låta tiden utvisa det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kevllua Skrivet november 15, 2006 Anmäl Share Skrivet november 15, 2006 Så klart jag kommer ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet november 15, 2006 Anmäl Share Skrivet november 15, 2006 Hoppla, det här låter intressant! Finns det biljetter kvar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 15, 2006 Anmäl Share Skrivet november 15, 2006 Jag har bokat mitt ex i alla fall :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 18, 2006 Anmäl Share Skrivet november 18, 2006 Det finns just nu 25 obokade biljetter. Man kan alltid köpa dagsbiljetter i dörren (100 kr/dag) också. För övrigt kommer Death Note (både avsnitten och filmen) vara svensksubbade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 18, 2006 Anmäl Share Skrivet november 18, 2006 För övrigt kommer Death Note (både avsnitten och filmen) vara svensksubbade. Sweet, för fan! :D Även om jag inte ska dit (har inte ens råd) är det roligt att höra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 För övrigt kommer Death Note (både avsnitten och filmen) vara svensksubbade. Sweet, för fan! :D Även om jag inte ska dit (har inte ens råd) är det roligt att höra. Du kan ansöka till att bli funktionär. Kommer du med får du gratis inträde. Men du kanske redan bokat upp dig :P. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Du kan ansöka till att bli funktionär. Kommer du med får du gratis inträde. Men du kanske redan bokat upp dig :P. Har inte ens råd med flygbiljetter. Har inte ens råd att köra till skolan. ^_^;; (CSN, var är mina peeengar!?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Du kan ansöka till att bli funktionär. Kommer du med får du gratis inträde. Men du kanske redan bokat upp dig :P. Har inte ens råd med flygbiljetter. Har inte ens råd att köra till skolan. :);; (CSN, var är mina peeengar!?) Kommer den 25:e, precis som mina? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Kommer den 25:e, precis som mina? Fel ställe att gå in på detaljer, men nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 Om någon som ska dit har ett ex av Naruto: Gekitou Ninja Taisen 4 vore det ytterst uppskattat om ni tog med det så vi har extra ex till turneringen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime_G Skrivet november 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 22, 2006 Sista inbetalnings dagen är 3:e december för er som inte vet och det är 11 dagar från nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime_G Skrivet november 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 23, 2006 fel av mig det var en söndag... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 24, 2006 Anmäl Share Skrivet november 24, 2006 För övrigt kommer Death Note (både avsnitten och filmen) vara svensksubbade.Åh, intressant! Vem översätter, och från vilket språk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime_G Skrivet november 26, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 26, 2006 kontakter fixar subsen till Svenska och sedam får vi arrangörer synca texten och sedan färsätta den och ge den fonten som vi vill ha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 26, 2006 Anmäl Share Skrivet november 26, 2006 Vore underbart om ni kunde ladda upp dom subsen någonstans sen så att mer kan njuta av filmen. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime_G Skrivet december 8, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 8, 2006 sdå fort jag blir klar med suben lägger jag upp den någonstans för er som vill ha den.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet december 16, 2006 Anmäl Share Skrivet december 16, 2006 Jäjä jag är och rockar på domokon LIVE~ ;3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg