Noctune Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 mangan vs avsnitt 5 En sak som jag funderat på är hur Light dödar FBI-agenterna i avsnitt 5. Jag har fått för mig att han gör på ett annat sätt i mangan, eller är det bara jag som har dåligt minne? (inte stor skillnad, men lite, har fått för mig att light får listor på alla tolv och sen att han skriver i namnen) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 har sett att de ska vara ute till del 9 men ja hittar bara avsnitt nr 7 som senaste =/ nån som har sett nått mer av serien? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 har sett att de ska vara ute till del 9 men ja hittar bara avsnitt nr 7 som senaste =/ nån som har sett nått mer av serien? Märkligt nog har dem bara sänt 7 avsnitt i japan, och åttan sänds i övermorgon (22/11). Noctune svar hmm... nu blev jag osäker, jag tror han skriver in dem själv faktiskt. Tror att han ger fbi-agenten en map, och sen ber honom lägga i uppgifter om alla fbi.agenterna, sen efter det så dödar han honom precis som i animen. jag är nästan hundra på att han inte "ger" bort en bit av death note så där, för i mangan så är han lite mer paranoid IIRC. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 20, 2006 Anmäl Share Skrivet november 20, 2006 då måste ja ha misstolkat de om att de skulle ha kommit ut 9 delar :s aja den som väntar på nått got väntar aldrig förlänge ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 23, 2006 Anmäl Share Skrivet november 23, 2006 har tankat ner del 8 nu men de finns fan ingen sub som ja kan hitta dock.. så varsågod Länk raderad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 23, 2006 Anmäl Share Skrivet november 23, 2006 Hrm jag tror icke du ska linka till BT sidor här stålis :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 23, 2006 Anmäl Share Skrivet november 23, 2006 har tankat ner del 8 nu men de finns fan ingen sub som ja kan hitta dock.. så varsågod Länk raderad Det är inte tillåtet att länka till fansubs, DVD-rippar, Scanlations och annat olagligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 23, 2006 Anmäl Share Skrivet november 23, 2006 ajsing ja ber om ursäkt =(( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 16, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 16, 2006 Såg avsnitt 11 idag och det var grymt jag bara längter till nästa avsnitt för det är nu soms erien börjar på "riktigt" tycker jag. Skulle vilja förklara hur jag menar men av spoiler skäl så hoppar jag det och låter det var underförstått för alla som läst mangan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 tydligen är nya avsnittet en recap + special avsnitt med bakom kulisserna grejer men det kan vara skoj att se :) .. avsnitt 12 kommer sändas som vanligt nästa vecka sen blir det en veckas uppehåll till 9 januari och då sänds 13 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 vilken dag sänds den på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 vilken dag sänds den på? http://www.ntv.co.jp/deathnote/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Hmm, blir Death Note längre än 13 avsnitt? Är så grymt sugen att se den, och om sista avsnittet sänds 9 Januari så kan jag lika gärna se den under lovet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 tror jag lästa nånstans att det skulle bli 37. men inte alls säker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Talet 37 är korrekt, vilket är alldeles jättelagom för en anime tycker jag ^^ åtminstånde för Death Note. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Underbart^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 22, 2006 Anmäl Share Skrivet december 22, 2006 11an var smaskigt, men nu kommer en annan rolig karaktär med också, så nästa blir nog ren ondska >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seth Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Jag har en liten fråga som rör filmen Death Note; the Movie. Alltså den som inte är animerad. Jag har inte läst hela mangan, inte något DN alls, och håller just nu på att se DN som alla andra vettiga personer gör ;P Så jag undrar, vilket jag även förmodar, om filmen kommer typ gå igenom kommande handlingar, och då spoila en massa för mig :( Någon som vet? Tack på förhand! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Nej, filmen börjar som animen, men vid delen med Ray's fästmö så ändras handlingen något bizarrt. Om jag ska vara helt ärlig var filmen rätt så dålig. När busskaparen blev påkörd såg det ut som en gammal tarzanfilm där de spolar fram filmen snabbt bara för att "simulera" ett hårt slag. Riktigt taskigt skådespeleri också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Jag har en liten fråga som rör filmen Death Note; the Movie. Alltså den som inte är animerad. Jag har inte läst hela mangan, inte något DN alls, och håller just nu på att se DN som alla andra vettiga personer gör ;P Så jag undrar, vilket jag även förmodar, om filmen kommer typ gå igenom kommande handlingar, och då spoila en massa för mig :( Någon som vet? Tack på förhand! så vitt ja vet, så kommer den att spoila, lr snarare om du ser alla tre delarna (? dem dela väl upp den i tre story arc?) så avstå från filmen ifall du vill undvika spoilers, men bör säga att jag inte sett filmen så kan vara helt på villovägar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seth Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Hmm, jao, då lär jag då avstå. Vore förjävligt ifall den filmen, utifrån det jag sett dåliga skådespeleriet, etc skulle förstöra för animen :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 23, 2006 Anmäl Share Skrivet december 23, 2006 Jag tyckte filmen var skitbra. :s Har inte sett animen än dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seth Skrivet december 24, 2006 Anmäl Share Skrivet december 24, 2006 Jag tyckte filmen var skitbra. :s Har inte sett animen än dock. *Smäll på fingrarna* Jocke, du måste ju se animeeeen! ;< Förövrigt, GOD JUL! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 24, 2006 Anmäl Share Skrivet december 24, 2006 Jag tyckte filmen var skitbra. :s Har inte sett animen än dock. *Smäll på fingrarna* Jocke, du måste ju se animeeeen! ;< Förövrigt, GOD JUL! Men jag gillar inte att se serier som inte är klara! :[ Go jul ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seth Skrivet december 24, 2006 Anmäl Share Skrivet december 24, 2006 Jag tyckte filmen var skitbra. :s Har inte sett animen än dock. *Smäll på fingrarna* Jocke, du måste ju se animeeeen! ;< Förövrigt, GOD JUL! Men jag gillar inte att se serier som inte är klara! :[ Go jul ;) Aja, relativt acceptabelt ifall du "sparar dig" ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg