zimeon Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Från Ordbilder förlag kommer Kikis expressbud av Eiko Kadono, originalboken bakom filmen Häxans budfirma (Kiki's Delivery Service för er som envisas med engelska titlar ;) ), enligt uppgift utgiven någon gång nu i höst. Nyheten är kanske gammal, men jag hade inte hört ett pip (kanske är döv). Hur som helst hittade jag den på bokmässan och blev helt paff. Översatt av Kami Anani, gammal manganörd. Omslaget och illustrationerna är nytillverkade i Sverige och även om jag tycker omslaget ser lite väl "oljigt" ut, så tycker jag illustrationerna inuti boken var helt OK. Har inte läst den än, men kan återkomma med kommentarer. Vore trevligt om Sveriges manganördar gick man ur huset för att köpa den, med tanke på att den blir som en pionjär för utgivning av japanska ungdomsböcker, åtminstone de som har en tydlig manga-koppling (även om den här inte anspelar så mycket på det). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Jo, den såg jag på SF-bokhandeln för ett tag sedan. Hade helt glömt det ^^; *plitar ner ännu en bok till födelsedagslistan* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Mycket intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Härligt. Jag hoppas på fler översättningar av olika böcker i framtiden (SuzuHaru och Zero no Tsukaima bl.a) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Härligt. Jag hoppas på fler översättningar av olika böcker i framtiden (SuzuHaru och Zero no Tsukaima bl.a) låter ungefär som vad jag också tänkte på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Orka läsa böcker*. Hoppas Disney får ihop den där planerade spelfilmsversionen istället (baserad på boken, inte Ghiblifilmen). ;) * Humor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dreamchaser Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Vet inget om boken men det låter väl bra att denna kommit till Sverige, måste bara säga att omslaget är bland det hemskaste jag sett någonsin. Det ser ut som nån annan jvla gothbrud på crack juh. Nu kan jag inte uttala mig om det japanska omslaget eftersom jag inte sett detta men är ytterst tveksam till att det skulle vara fulare. Usch säger jag bara. Nu har jag lyckats hitta de amerikanska och japanska omslagen, inget av dem var nått vidare men det svenska är fortfarande fulast. Svenskt omslag: http://www.temp.sfbok.se/kat/img/58994.jpg Amerikanskt omslag: http://www.nausicaa.net/miyazaki/books/ ... novel1.jpg Japanskt omslag: ttp://www.nausicaa.net/miyazaki/books/kiki/gensaku.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 De kunde ha bett snällt så hade de kunnat använda min bild... Ja, efter lite modifikationer förstås. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 29, 2006 Anmäl Share Skrivet september 29, 2006 Den där såg klart godkänd ut nej jag skämtar bara, otroligt grym bild ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg