Dread Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Join The Fairy Tail Vad talar jag nu om då? Jo, självfallet Magigillet Fairy Tail (känns fel att översätta till älv svans) Vad handlar Fairy Tail om då? kortfattat (vill inte spoila) så handlar det om den kända magikern Natsu the Salamander och katten Happy, som medlemar i Fairy Tail gillet. Han får sällskap av Lucy som också vill vara med i Fairy Tail. Tillsammans med andra gillemedlemar så åker dem ut på äventyr. Fairy Tail är ungeför som en blandning mellan One Piece och Ravemaster både tecknar stilen och humorn. gillar du One Piece då gillar du Fairy Tail ännu mer, gillar du Ravemaster så kommer du att känna igen dig i Fairy Tail. Vissa karaktärer påminner dessutom om karaktärer ur One Piece (kanske att vänta för om ja inte missminner så är antingen Mashima Hiro, Eiichiro Odas idol eller var det tvärtom), medan andra är från Ravemaster(yngre/äldre men fortfarande samma, ibland även samma namn). Författare/tecknare: Mashima Hiro Tidigare verk: RAVE (Rave Master) Serialiserad i: Weekly Shonen Magazine stardades: 2006-35 utgåvan (släpptes den 23 Augusti, 2006) Genre: magi, äventyr, shounen Än så länge finns det 7 kapitel utgivna och jag måste säga att den är hel festlig. Jag har länge dyrkat Ravemaster som riktiga konstfantaster dyrkar Mona Lisa, men Fairy Tail har precis intagit platsen till höger om Mona Lisa. Karaktärer: Natsu fullständigt namn med titlar: Natsu the Salamander fire mage of Fairy Guild Som Jag skrev innan, så träffar vi Natsu i staden Harujion, letandes efter spår efter Igneel the Salamander, som vi får reda på är hans adoptivfar och en drake!. Igneel lärde Natsu allt han kunde och sen försvann han bara en dag. natsu har fortsatt att leta efter Igneel hela tiden. Natsu har ärvt titeln "the Salamander" tack vara sin oerhörda skicklighet med eldmagi. Med sig på sin resa har Natsu sin katt Happy. som har räddat honom ett stort antal gånger. ointressant: > Natsu lider av en oerhörd rörelsesjuka (oavsett vad han åker i/med så blir han dålig) >stenhårt lojal mot sitt gille >Han överdriver ofta och mycket egendom förstörs under processen Happy Happy, den mystiska, magiska, underbara... flygande katten finns egentligen inte mycket att säga, Natsus ständiga följeslagare, och har redan lyckats reda honom ett antal gånger. Lucy: Lucy är berättelsens hjältinna. en ganska attraktiv karaktär som inte är rädd för att använda sin sexighet för att pruta på priser! Men hon njuter inte av all uppmärksamhet hon får av perversapersoner. Lucy träffar Natsu i Harujion, då är hon bara en blivande magiker, men efter det att hon träffat Natsu blir hon medlem i Fairy Tail och betraktar sig som en nybörjar magiker. För mig är den här serien redan högt rankad, mest på grund av att det är Mashima Hiro som tecknat och skrivit den. jag är en samlare av Ravemaster, kommer att bli en samlare av Fairy Tail. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Hehe låter som One Piece, galna karaktärer och äventyr för hela slanten, fast med flygande katter ;) Sen så var "Natsu the Salamander fire mage of Fairy Guild " ett av de skönaste namnen på länge ^^ Bra skrivet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Låter faktiskt intressant, lovar att kolla upp den! Blev iaf fångad av bilden ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Vad talar jag nu om då?Jo, självfallet Magigillet Fairy Tail (känns fel att översätta till älv svans) Kan ju vara för att det inte ska vara ett mellanrum? ;] Hehe ne, men vad sägs om sagosvans kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Någon annan än jag som stör sig på namnet Fairy Tail (borde vara Fairy Tale)? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 23, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Någon annan än jag som stör sig på namnet Fairy Tail (borde vara Fairy Tale)? ;) egentligen Fairytail, som Pixelgamer påpekade, och namnet är bara ett bevis på Mashima Hiro genialitet enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Hmm, vet inte hur, men på något sätt missade jag att den diskussionen redan var igång. Får be om ursäkt för det ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet september 24, 2006 Anmäl Share Skrivet september 24, 2006 Gillade du Rave så är den här ett måste! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 24, 2006 Anmäl Share Skrivet september 24, 2006 Killens rykte som en rip-off på One Piece lär ju inte förbättras av det här... Han må va populär men jag kommer inte röra vid hans serier ens med tång innan han skaffat sej en personlig stil. Jag ser ju fanimej båda One Piece-tjejerna på den där bilden + kocken och Zoro utan huvudduk...för att inte tala om Ruffy's klon i huvudrollen... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Han må va populär men jag kommer inte röra vid hans serier ens med tång innan han skaffat sej en personlig stil. Jag ser ju fanimej båda One Piece-tjejerna på den där bilden + kocken och Zoro utan huvudduk...för att inte tala om Ruffy's klon i huvudrollen... ;) Samma här, han kunde ju lika gärna ha döpt serien till Bleach Piece när han ändå var igång. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 25, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 hur kom bleach in i de hela nu då? One Piece kan ja förstå men... tycker ni dömer honom alldeles för hårt. För om han nu skulle efterhärma någon, i detta fallet Eiichiro Oda så lyckas han betydligt bättre än orginalet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 hur kom bleach in i de hela nu då? Killen med glasögon och orangt hår påminner om, förutom Zoro, lite smått om Ichigo. Men mest syftade jag väl på den efterapning han håller på med, hur han mest verkar ta det som är populärt och kopiera det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Ser lite väl strömlinjeformat ut, tyvärr. Huvudpersonen ser för kaxig ut för att det ska vara kul, egentligen. Men man ska väl inte bara döma efter utseendet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Jag har läst första kapitlett och kan säga att den är så main stream som den ser ut (IMHO) ;) Men den är inte särskilt dålig för det, men verkar bara komma upp till betyget "roande" i min skala. Känns lite tråkigt att stilen är så lik den i One Piece :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 26, 2006 Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Ser lite väl strömlinjeformat ut, tyvärr. Huvudpersonen ser för kaxig ut för att det ska vara kul, egentligen. Men man ska väl inte bara döma efter utseendet. Kaxiga huvudpersoner brukar jag gilla så länge de har lite andra knäppa egenskaper dessutom. ;) Jag får en smula Naruto-vibbar dessutom men det är kanske bara den gamla vanliga rundgången i pojkseriernas teckingsstil och upplägg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuwanger Skrivet oktober 6, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2006 Man ska väl inte döma innan man testat (visserligen gilalr jag att döma utan att testa men men) så jag får se till att införskaffa och läsa igenom. Skulle man inte gilla den kan det väl inte vara speciellt svårt att kränga av den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaitoKidGirl14122 Skrivet mars 1, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2012 aså jag älskar både one piece och Fairy tail och i början! så är dom väldigt lika (läser mangan och tiitar på animen av båda) nu när fairy tail har tagit fart så tycker jag att dom glider väldigt mycket ifrån varanda väldigt mycket varje vecka och vem mer änn mej älskar Happy's AYE!! <3 <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet mars 5, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2012 Hehe i början var jag övertygad om att det var samma skapare till båda serierna :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 5, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet mars 5, 2012 Läskigt, läste titeln tråden och tänkte "Vad är det för idiot som har namngivit den här tråden, är det något nytt rollspel eller kanske klubb", sen insåg jag att det var jag som skapat tråden -__- Det positiva är i alla fall att jag uppskattar fairytail väldigt mycket fortfarande. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 5, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2012 Läskigt, läste titeln tråden och tänkte "Vad är det för idiot som har namngivit den här tråden, är det något nytt rollspel eller kanske klubb", sen insåg jag att det var jag som skapat tråden Dagens bästa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet mars 6, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2012 Jag har precis kollat in de två första avsnitten och det verkar ju kunna bli klart underhållande. Ska fortsätta glo och se vart det leder. Har ju hört mycket gott om serien men man blir ju lite fundersam över kommentarerna ovan att den och One Piece skulle vara stöpta i samma form... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Akane-chan Skrivet juni 18, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2013 Jag tycker den är riktigt bra både som anime och manga:3 Den är helt klart lite lik One Piece på sina ställen, men jag tycker det är väldigt stora skillnader också... (Själv tycker jag om denna mer än OP, men det är bara min åsikt^^) Jag tycker den är väldigt underhållande, och särskilt när man kommit in i den en bit blir den skitbra~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg