Captain Herlock Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 För länge sedan, när gudar fortfarande vandrade på jorden, hände något fruktansvärt. En man räddade en kvinna som var på väg att offras till gudarna. Som straff blev de båda förbannade för all framtid. De och deras avkomma dömdes till ett liv som Shokujinki, en ras av monster som livnär sig på mänskligt kött... Fast forward till nutid. Shokujinki finns fortfarande ibland oss, nu förklädda till människor. Det finns också en klan krigare, Kifuuken, vars livsuppgift är att förgöra monstren. Saker och ting kör dock ihop sig när den unge Toshihiko, arvtagare till Kifuuken -klanen, går och kärar ner sig i den vackra Yuka. Vad han inte vet är att det flyter Shokujinki -blod i Yukas ådror! Lite Romeo och Julia alltså, fast med monster och samurajer. Storyn kan man väl tycka vad man vill om, men animationen! Så grymt kool! Stiliserat, enkelt, nästan barnsligt. Men med en kraft och ett schwung och framförallt en klockren känsla för rörelse. Det gör att det ändå blir realistiskt, samtidigt som det är både skissartat och slarvigt. Svårt att förklara ordentligt, måste nästan ses! Ansvarig för det hela är Masaaki Yuasa, mannen bakom Cat Soup och Mind Game. Yeah! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Ja, som ett fan av både Cat Soup och Mind Game (eller ja, det mesta av Studio 4°C) så kunde jag låta bli att kolla, och jag fullkomligt älskade det jag såg! Så bra stämning serien får till, och animationerna är för härliga. Skulle vara kul om få se tredje avsnittet snart dock, har gått en månad sen andra avsnittet översattes. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Trevlig introduktion till serien du har skrivit Captain Herlock, ska kolla upp den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Precis sett första avsnittet och det var riktigt, riktigt bra. Gillade animationsstilen mer än väntat, gillade konstrastet mellan stilen (som kanske ger ett oseriöst intryck för många) och blodet/sexet. Väldigt intressant, sen så är "matrix-apa" hur cool som helst ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet september 30, 2006 Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Intressant serie, som man antingen älskar eller hatar. Jag är särskilt förtjust i musiken, det finns för lite jazz i anime ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 23, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2006 Intressant serie, som man antingen älskar eller hatar. Jag är särskilt förtjust i musiken, det finns för lite jazz i anime ^^ Håller med, soundtracket är en höjdare! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harlock Hero Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Sista avsnittet = Guld, 24 karat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 19, 2006 Anmäl Share Skrivet november 19, 2006 Sista avsnittet = Guld, 24 karat. Riktigt sjukt sista avsnittet, överlag en bra serie fast mot slutet tappade den lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg