vickevire Skrivet september 20, 2006 Anmäl Share Skrivet september 20, 2006 [/b]Vilken är din favvo-animè från det glada 80-talet? Personligen gillar jag Rock'n'cop eller Urashiman som är seriens internationella namn, någon som sett den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 20, 2006 Anmäl Share Skrivet september 20, 2006 Det finns redan en "Bästa animén från 80-talet?"-tråd. ;> Men om du frågar efter "favorit" så går det argumentera att trådens syfte är annorlunda... Mina favoriter från den eran är då Urusei Yatsura och Gunbuster. (Mina favoriter är inte alltid de med de största "artistiska meriterna".) Förresten så pratar pratar de om Rock'n'Cop i första avsnittet av Animeradion. :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet september 20, 2006 Anmäl Share Skrivet september 20, 2006 Ängelns Ägg, utan tvekan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet september 20, 2006 Anmäl Share Skrivet september 20, 2006 jag tänkte först gundam men sen kom jag på att den kom 1979 ;) Men jag tycker att 80-talet var ett guld år och här kommer några av favo titlarna enligt mig Robotech Madox-01 Megazone 21 Grave of the fireflyes Gundam Zeta och ZZ Nausicaä of the Valley of the Wind Gunbuster Appleseed Angel Cop Bubblegum Crisis Transformers for da win :D alla älskade transformers när dom va små erkänn :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 21, 2006 Anmäl Share Skrivet september 21, 2006 Gubbtråd. Akira och Nausicaä of the Valley of the Wind. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 21, 2006 Anmäl Share Skrivet september 21, 2006 Bäst och bäst... men Creamy Mami vinner för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet september 22, 2006 Anmäl Share Skrivet september 22, 2006 Maison Ikkoku, Gunbuster och Hokuto no Manlighet avsnitt 22. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nitron Skrivet september 22, 2006 Anmäl Share Skrivet september 22, 2006 Gunbuster.. och nån sa transformers, hehe håller med! de äldre transformers serierna var verkligen bra! söker förövrigt en serie/film från 80talet.. dom är i rymden, i framtiden, det är en blond pojke med en röd liten robot-kompis med en krok på huvudet..pojken har en hi-tech slangbella.. det finns en annan äldre kille me i gänget, med skägg.. de ska slåss mot nån häxa som kontrollerar några JÄTTEormar.. nån som vet? har sökt så länge.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erika Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 söker förövrigt en serie/film från 80talet.. dom är i rymden, i framtiden, det är en blond pojke med en röd liten robot-kompis med en krok på huvudet..pojken har en hi-tech slangbella.. det finns en annan äldre kille me i gänget, med skägg.. de ska slåss mot nån häxa som kontrollerar några JÄTTEormar.. nån som vet? har sökt så länge.. Ulysses 31? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nitron Skrivet september 23, 2006 Anmäl Share Skrivet september 23, 2006 Det är den! har funderat o tänkt på den sen typ -88! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Azon Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Jag säger Kimagure Orange Road, Touch och Dragon Ball. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Föddes ju i slutet av åttiotalet så jag missade väl mycket. Men av det lilla jag såg så är dem här bäst: Robotech Akira Och till sist får det ju bli Transformers då. ;) *Robots in disguise! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Herlock Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Enkelt: Captain Tsubasa, Anime Sanjushi Aramis no Bouken, Lupin och kanske framförallt - Hokuto No Ken! Fist of the North Star, The Great Bearfist, kalla honom vad du vill. Kenshiro är och förblir ändå THE MAN!!! "Omae wa mou shindeiru!" ("You Are Already Dead!) Mhwo-ah-ha-haaa! ;) :D :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Akira för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Min favorit blir nog Tonari no Totoro eller Kiki`s Delivery Service, två underbara filmer från 80-talet. Sen kan man ju fråga sig vilka Ghibli filmer som inte är underbara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
north_star Skrivet september 27, 2006 Anmäl Share Skrivet september 27, 2006 Fist of the north star...dragonball...akira...inte säker men starzinger va väl också från 80... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg