Skatan Milla Skrivet oktober 3, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2006 Farväl, Chrono Trigger... Eller "Hej importerad Wii" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 3, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2006 En del av mig dog idag :( Hade kanske importerat en Wii om jag inte redan hade bokat en Wii in Sweden, fast det är inte säkert i alla fall.. Jag orkar inte anstränga mig mer än att behöva gå till butiken och hämta ut min Wii så jag får den direkt i hand! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 3, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2006 Ok, nu försvann 50% av anledningen bakom Wii för mig. Nu kommer man inte ens kunna spela spel som inte kom hit under nes/snes-tiden utan emulator. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet oktober 3, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2006 Det låter ju värdelöst om man inte skulle kunna få dra ner Final Fantasy III/VI... Men ni tror inte det bara är så att det de sätter en Europa-stämpel på spelena även om de som original inte släpptes i Europa? Annars kommer de tappa massvis med intäkter ju >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 3, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2006 Det låter ju värdelöst om man inte skulle kunna få dra ner Final Fantasy III/VI...Men ni tror inte det bara är så att det de sätter en Europa-stämpel på spelena även om de som original inte släpptes i Europa? Annars kommer de tappa massvis med intäkter ju >.< Antingen så är jag för trött för att förstå frågan eller så är du Pixelgamer för trött och skrev lite flummigt ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet oktober 4, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2006 Jag menar bara att de kanske visst släpper Chrono Trigger, och andra spel som inte har kommit ut som original här i Europa, för nedladdning i Europa. Bara det att den "versionen"* man laddar ned i USA inte fungerar i någon annan region än just USA. *Även om det inte är någon innehållsmässig skillnad i spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 6, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2006 Jag är besviken på Nintendo ang deras beslut om regionslåset. Först säger dom att den inte finns. Men sedan gör det helt plötsligt. Tydligen så kommer vi inte kunna få ladda hem VC-spel heller från andra länder. men aja, har en Wii förhandsbokad i Umeå, EBgames, som kommer ha nattöppet. Bara några veckor kvar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 Virtual Console uppställning Nu har den officiella Virtual Console listan offentliggjorts. En del godbitar, men till min besvikelse också en hel del skräp. Listan gäller för Europa och behandlar alltså de spel som man kommer kunna ladda ner från dag 1. Den kommer alltså att fyllas på allt efter hand, och enligt uppgift blir det en hel del nytt innan årets slut. (Markerat mina personliga favoriter med ett (!)) NES - Nintendo Entertainment System - Mario Bros. The Legend of Zelda Donkey Kong Donkey Kong Jr. Ice Hockey Pinball Soccer Tennis Urban Champion Wario’s Woods (!) Baseball Solomon’s Key SNES - Super Nintendo Entertainment System - Donkey Kong Country (!) F-Zero (!) Sim City N64 - Nintendo 64 - Super Mario 64 (!) MD - Sega Mega Drive - Sonic the Hedgehog (!) Altered Beast Golden Axe Columns Ecco the Dolphin Gunstar Heroes >(!) (!)< Space Harrier II ToeJam & Earl (!) Dr. Robotnik's Mean Bean Machine TurboGrafx-16 - Bonk's Adventure (!) Super Star Soldier Victory Run Bomberman '93 Dungeon Explorer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet november 2, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 So-so-so-so-so-SOLOMON'S KEY?! Jag är förälskad nu. Nog för att jag kunnat spela detta spel via emulatorer om jag velat men nu vill jag ha en Wii, nästan separat för den nostalgin! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 Sim City till snes är ju lätt det roligaste Sim City-spelet :P Solomons Key är jag också hyggligt intresserad av... Är dessa spel ändrade på något sätt över huvudtaget? Eller är allt det samma som sparfunktioner, lösenord osv? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 Är dessa spel ändrade på något sätt över huvudtaget? Eller är allt det samma som sparfunktioner, lösenord osv? Tror inte vi behöver traggla med lösenord i vilket fall. >:( Aww, Gunstar Heroes... ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 I och med Wii kanske jag får chansen att testa på lite av Segas spel, har i stort sett aldrig spelat dem förutom att sonic hos nån tjej i lekis 1 gång och Kirby på någon finlandsfärja. Kommer bara ihåg att det var kul. ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 Aww, Gunstar Heroes... ;_; Bäst <3 Anyway, releasen närmar sig, jag kan inte sluta drömma mig bort. Senaste South Park handlade förresten om Wii och Cartman fryser ner sig för att han inte orkar vänta i tre veckor på den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 2, 2006 Anmäl Share Skrivet november 2, 2006 Anyway, releasen närmar sig, jag kan inte sluta drömma mig bort. Senaste South Park handlade förresten om Wii och Cartman fryser ner sig för att han inte orkar vänta i tre veckor på den. Det borde man ju själv göra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet november 3, 2006 Anmäl Share Skrivet november 3, 2006 Senaste South Park handlade förresten om Wii och Cartman fryser ner sig för att han inte orkar vänta i tre veckor på den. Såg avsnittet i morse. Måste erkänna att jag ser vissa liknelser i beteende mellan Cartman och mig själv för tillfället. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 22, 2006 Anmäl Share Skrivet november 22, 2006 ja e nog antakigen för trött för ja fattar nada =P wii kommer alltså vara regionslåst i europa endast eller vadå? kan man då importera en amerikansk wii och lira europa spel? (ja menar jobbigt att behöva importera alla sina spel från amerika)och kan man då ladda ner amerikanska releasen på retro spel? eller still limited till crappy euro releases :S borde inte nog läsa om detta imorn så man fattar men va fan... bättre fråga iaf... man kanske fattar lika lite då med haha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg