NatteN Skrivet september 12, 2006 Anmäl Share Skrivet september 12, 2006 Har på senaste tiden blivit mer och mer intresserad i svärd och dyl. Så jag söker någon sida som säljer japanska svärd (t ex. kataner). Behöver inte vara äkta sådana för min bankkonto klarar inte av dom priserna :P Men om det skulle finnas dom för under 2000 kr så går det bra med den äkta varan. Jag håller mig helst ifrån aktionssajter. Sidorna behöver inte vara svenska bara så länge som skäppar hit. För att spara er tid så vet jag redan om Lemirage och Blades-UK så dom behövs inte nämnas. Tacksam för svar. Om detta nu skulle vara i fel forum så flytta tråden dit den ska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WelcomeToDying Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Hmm www.gavelins.com <-- dom har bara äkta redigt fina svärd.Har själv köpt svärd därifrån och dom är jättefina.Du kan testhugga tamashigiri med dom med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
solvebring Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Här på Björns Svärdssida har jag funnit mängder med information om allt i svärdväg och gammaldags vapenföring. Mängder av användbar info för mitt stora intresse för rollspel och fantasy. Fick se den här tråden och tänkte, "Undrar om..." Självklart! Självklart fanns det även fakta gällande japanska svärd här också. Kika här och finn intressant fakta![/url] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
solvebring Skrivet oktober 28, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2007 Fler bra länkar för japanska svärd/samurajsvärd: Sharp Weapon Center Samurai Sword Shop Swords Direct Bugei(Allt för den japanske krigaren: Handböcker, DVD's, Videoklipp, Vapen, Rustningar, Kläder m.m!!!) Varsågoda! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet april 16, 2009 Anmäl Share Skrivet april 16, 2009 sbisort Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hagakure Skrivet mars 8, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2011 Den stora frågan i det här fallet är dock : Vad ska du göra med svärdet ? Pratar vi om prydnad, tameshigiri eller helt enkelt bara något att vifta runt med hemma ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg