Rich Skrivet augusti 30, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Förslagsvis PunBB? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 30, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Förslagsvis PunBB? ;) Vi har redan köpt in vBulletin, så det blir nog att byta till de snart :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 30, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Hade det inte varit nog med att bara uppgradera till senaste phpBB? :x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet augusti 30, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Förslagsvis PunBB? ;) Vi har redan köpt in vBulletin, så det blir nog att byta till de snart :) Ah gött. Hellre vB än phpBB. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet augusti 30, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Hade det inte varit nog med att bara uppgradera till senaste phpBB? >:( Fråga krunaldo vad han tycker om det förslaget. :P (phpbb2 suger, BTW. Faktum är att all forummjukvara suger.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet augusti 30, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2006 Hade det inte varit nog med att bara uppgradera till senaste phpBB? >:( Fråga krunaldo vad han tycker om det förslaget. :P (phpbb2 suger, BTW. Faktum är att all forummjukvara suger.) Inte all. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Vad är det som är dåligt med phpBB då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Vad är det som är dåligt med phpBB då? Hade du dett http://www.anime.se/forum/index.php igår så hade det talat för sig självt. Kanske skulle börja med vadslagning om när VBulletin är uppe... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Jaha just det, jag såg det, men min hjärna kopplade inte så långt ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Fråga krunaldo vad han tycker om det förslaget. :P Vem det är, och således vad det innebär, är bortom mig. Vad är det som är dåligt med phpBB då? Hade du dett http://www.anime.se/forum/index.php igår så hade det talat för sig självt. Men då kan man ju också tänka på att phpBB 2.0.11 (som används här, om inte versionsbeteckningen är falsk) är nära på två år gammal. Det har kommit tolv nya versioner sedan dess, varav många med kritiska säkerhetsuppdateringar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Sen var det inte bara forumsprogrammet som det blev intrång på, utan även huvudsidan, och den ingår inte i phpBB :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Vem det är, och således vad det innebär, är bortom mig. Tja, det är jag. Men då kan man ju också tänka på att phpBB 2.0.11 (som används här, om inte versionsbeteckningen är falsk) är nära på två år gammal. Det har kommit tolv nya versioner sedan dess, varav många med kritiska säkerhetsuppdateringar. Eftersom varje version av phpBB som släpps har security fixar så är det inte så stor skillnad på att köra en gammal som att köra en 1-current-release. Sedan att den tar odräglia mändger CPU för att göra de enklaste sakerna är andra saker. Sedan att de har inbäddad html i en del saker gör mig spyfärdig. Varför har phpBB mer säkerhetsexploits än någon annan forummjukvara? Undantaget nukephpbB eller vad den heter som är ett skämt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 Vem det är, och således vad det innebär, är bortom mig. Tja, han har root på den här servern, så någon relevans tycker jag nog att det kan ha. :P EDIT: men kolla där är han ju! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 1, 2006 Anmäl Share Skrivet september 1, 2006 Eftersom varje version av phpBB som släpps har security fixar så är det inte så stor skillnad på att köra en gammal som att köra en 1-current-release. Sedan att den tar odräglia mändger CPU för att göra de enklaste sakerna är andra saker. Sedan att de har inbäddad html i en del saker gör mig spyfärdig. Varför har phpBB mer säkerhetsexploits än någon annan forummjukvara? Undantaget nukephpbB eller vad den heter som är ett skämt :) Det är nog ganska stor skillnad på att köra en någorlunda ny version, och att köra en som det funnits maskar till i flera år. :) (Att den tar mycket processortid vet jag inget om (det kan inte vara ett versionsfel?), jag har aldrig administrerat något större forum, men jag sympatiserar med det. Samt oviljan till inbäddad HTML - taskig designfilosofi.) Varför fler angreppsmöjligheter? Tja, det är väl den mest utbredda "öppen sås"-brädan på Internet, så det attraherar väl ett antal rötägg. :P (Nu menar jag inte att försvara phpBB eller så, jag har inget att vinna av det. Jag tycker bara att det inte är jämförelsevis så dåligt som vissa vill få det att framstå.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet september 3, 2006 Anmäl Share Skrivet september 3, 2006 (Nu menar jag inte att försvara phpBB eller så, jag har inget att vinna av det. Jag tycker bara att det inte är jämförelsevis så dåligt som vissa vill få det att framstå.) Nej jag säger inte att det finns alternativ, för de flesta som är anningen bättre kostar pengar. D.v.s. all forummjukvara suger mer eller mindre bara :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 3, 2006 Anmäl Share Skrivet september 3, 2006 Nej jag säger inte att det finns alternativ, för de flesta som är anningen bättre kostar pengar. D.v.s. all forummjukvara suger mer eller mindre bara :) Men hela den utgångspunkten är ganska meningslös. Jag menar, ALLT suger ju mer eller mindre, utifrån något filosofiskt "grundideal" som är perfekt (och mer eller mindre ouppnåeligt). Men det är väl kanske inte heller min uppgift att diskutera andras uttryckssätt, så vi lämnar väl det där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet september 3, 2006 Anmäl Share Skrivet september 3, 2006 Men hela den utgångspunkten är ganska meningslös. Jag menar, ALLT suger ju mer eller mindre, utifrån något filosofiskt "grundideal" som är perfekt (och mer eller mindre ouppnåeligt). Men det är väl kanske inte heller min uppgift att diskutera andras uttryckssätt, så vi lämnar väl det där. Jag tänker mer på hur mycket fel all forummjukvara gör, det är ovanligt att det inte finns en användbar mjukvara inom området med tanke på intresset. Det kunde göras mycket bättre men de som kan är förmodligen inte intresserade eller har tid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 3, 2006 Anmäl Share Skrivet september 3, 2006 Jag tänker mer på hur mycket fel all forummjukvara gör, det är ovanligt att det inte finns en användbar mjukvara inom området med tanke på intresset. Det kunde göras mycket bättre men de som kan är förmodligen inte intresserade eller har tid. Vilka sorts fel tänker du på då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 29, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2007 Vi har redan köpt in vBulletin, så det blir nog att byta till de snart ;) Med tanke pa Dreads fundering angaende varningsknappen... Hur gick det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg