Meatrose Skrivet september 25, 2007 Anmäl Share Skrivet september 25, 2007 Inte för att det riktigt rådde någon tvivel om att det någon gång skulle ske, men nu är det i varje fall bekräftat att ADV har lyckats roffa åt sig licensen till Kanon 2006. De ligger ju mitt i Air-utgivningen, så jag vet inte när DVD-skivorna kommer börja dyka upp i butikerna. Kanske någon gång i vinter? Goda nyheter i varje fall. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 25, 2007 Anmäl Share Skrivet september 25, 2007 Snart är min väntan över... Julen närmar sig och jag kan äntligen se Kanon som animéjulkalender! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet september 25, 2007 Anmäl Share Skrivet september 25, 2007 Snart är min väntan över... Julen närmar sig och jag kan äntligen se Kanon som animéjulkalender! Hehe, grym idé! Jag tror jag ska följa ditt exempel och se ett avsnitt om dagen fram till och med den 24:e. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 25, 2007 Anmäl Share Skrivet september 25, 2007 Snart är min väntan över... Julen närmar sig och jag kan äntligen se Kanon som animéjulkalender! Wow, vilken idé! (allvarligt) Jag ska nog också ta och se om den i form av julkalender. Man har ju varit så duktig och köpt alla original-dvds av Kanon från Japan ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet september 25, 2007 Anmäl Share Skrivet september 25, 2007 Jag bara väntade på det och nu har det sket. Just nu är jag så himla glad. Hehe, grym idé! Jag tror jag ska följa ditt exempel och se ett avsnitt om dagen fram till och med den 24:e. =) Den bästa julkalendern någonsin! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Kände mig bara tvungen att posta den här :P http://suezen.cool.ne.jp/huton.htm Snart är min väntan över... Julen närmar sig och jag kan äntligen se Kanon som animéjulkalender! Kanon blir en klockren Julkalander! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Heh ja "Minase familjen wars" har sina ljusa stunder, speciellt: イヤ:75回 ダメ:52回 もう許して:27回 以上今夜の祐一の台詞BEST3でした。 Finns även en del andra bra på hans sida, tex den här utmärkta beskrivningen av Little Busters. http://suezen.cool.ne.jp/lb.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 17, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Kände mig bara tvungen att posta den här :Phttp://suezen.cool.ne.jp/huton.htm http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?p=123557#123557 :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Kände mig bara tvungen att posta den här :Phttp://suezen.cool.ne.jp/huton.htm http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?p=123557#123557 :( Gomennasai!! :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Rörig serie :/, det största mysteriet löstes inte. Vad hade hon i sylten? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Vad hade hon i sylten? Natto. >_>; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Vad hade hon i sylten? Natto. >_>; Ser rätt vidrigt ut, . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Ser rätt vidrigt ut, . Jämfört med vad, surströmming? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mullvad3n Skrivet oktober 17, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2007 Kanon är defenitivt en av mina favorit animeér Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 14, 2007 Anmäl Share Skrivet november 14, 2007 Nu har ADV släppt en trailer. (Engelska, förstås. Man hör Ayus förmodade dubbskådis.) "From the people who brought you Air TV and The Melancholy of Hurahi Suzumiya", haha! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Ser rätt vidrigt ut, . Jämfört med vad, surströmming? ;) Båda luktar illa och smakar illa. Prövade själv natto i Japan i våras och det smakade ren #¤#¤%! Nästan varje utlänning i Japan hatar just natto! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Nu har ADV släppt en trailer. (Engelska, förstås. Man hör Ayus förmodade dubbskådis.) Ayu:s engelska dubb röst är lika gnällig och "falsk" som dubb röster alltid är i anime. När släpps den första volymen? EDIT: Såg att ADV films har släppt ett brev där det står att den första volymen släpps den 1 januari 2008. http://www.advfilms.com/latest-news/adv ... id467=6871 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Härligt härligt! Först ger de oss Air och sedan direkt efter det Kanon. Det finns faktiskt chans att de kör på och licensierar Clannad innan den har gått klart, men det är väl bara att vänta och se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Ayu:s engelska dubb röst är lika gnällig och "falsk" som dubb röster alltid är i anime. Och det skulle vara till skillnad från originalrösten? ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 15, 2007 Anmäl Share Skrivet november 15, 2007 Och det skulle vara till skillnad från originalrösten? ;D Snacka skit om Yui Horie och du kommer få ett hästhuvud i brevlådan! >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Jag kom att tänka på nu, hur tror ni att Ayu:s Uguu~ låter som dubbat. Med tanke på att det finns cirka 80 olika versioner av Uguu~ på orginalspråket undrar man ju. Tror ni att Ayu:s amerikanska röstskådespelare ens kommer komma i närheten av så många olika Uguu~? Jag tvivlar skarpt på det! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Med tanke på att det finns cirka 80 olika versioner av Uguu~ på orginalspråket undrar man ju.Tror ni att Ayu:s amerikanska röstskådespelare ens kommer komma i närheten av så många olika Uguu~? Förmodligen inte! Yui Horie har ju så ofattbart unika stämband att ingen på denna jord kan yttra lika många nyanser av tal som hon! Och eftersom dessa olika varianter av "uguu~" spelar en otroligt väsentlig del av handlingen är dubben dömd till misslyckande! :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Förmodligen inte! Yui Horie har ju så ofattbart unika stämband att ingen på denna jord kan yttra lika många nyanser av tal som hon! Och eftersom dessa olika varianter av "uguu~" spelar en otroligt väsentlig del av handlingen är dubben dömd till misslyckande! :O Unika stämband har hon allt, finns nog ingen röst som retar mig så mycket... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Jag tyckte inte det var något direkt fel på Ayus röst i just den trailern. Den japanska är såklart bättre, men den engelska var verkligen inte dålig. Sedan återstår det att se hur det blir med hennes Uguu~iska röst... Men visst finns det bra dubbar även på engelska. Att säga att dubbar "alltid" är falska är väl inte helt rättvist; .hack/SIGN, Trigun, Princess Mononoke och Fullmetal Panic är fina exempel på anime med utmärkta engelska dubbar. Chansen finns definitivt att ADV överraskar oss med kvalitativa röstskådisar även till Kanon ^^ (Hoorah-hi Sozomiya, lol... ^^; ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Vad snopen jag blev när jag hörde att det var Canon in D Major som spelades i bakgrunden inne på caféet i avsnitt ett. Den har jag ju haft på min hemsida några månader nu ;) Fast egentligen borde det väl inte vara så förvånansvärt när serien faktiskt heter Kanon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg