Guttso Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Ja jag tänkte höra lite hur mycket pengar ni lagt ner på eran mangasammling helt enkelt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 omkring 3000 tror jag, och växer än, ska försöka få tag på hellsing och neon genesis 8 på måndag... obs, bara svenska mangor hära. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Hela min manga-sammling, inklusive manga-romanerna och Ragnarök (som är koreansk), ligger på ca 11600 kr i dagsläget. Inkluderar man all min anime ligger det på ca 16200. En del har jag givetvis fått i födelsedagspresent/julklapp, så jag vet inte den exakta summan jag har spenderat, men över 10000 blir det garanterat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Jag räknade precis lite grovt avrundat Manga: 7000 kr Anime: 13900 kr Figurer: 500 + en Shana-figur jag beställt som är på leverans för 400 kr till Totalt nästan 22000 kr... isch vad mycket det är. Ångrar att jag räknade ihop denna summa :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Totalt nästan 22000 kr... isch vad mycket det är. Ångrar att jag räknade ihop denna summa :( Det där är ju en "normal" årsutgift. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Inte för en student! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Varför sommarjobbar man för? Sen snålade jag ner på annat mer eller mindre onödigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Manga... Hrm. USA:ska utgåvor är för dyra, svenska utgåvor är för få, och japanska läser man inte. Inte mer än 2500 kr kan jag ha lagt ut på manga, totalt. (Anime, kanske åtta-tio gånger det. Men jag är huvudsakligen datornörd, så det är dit det mesta går.) Inte för en student! :P Amen, broder! Jag menar, visst har man lite över på studielånet varje månad, men ändå...! ^-^;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Mer än vad min bil kostade i alla fall. Men det säger kanske inte så mycket. Det var länge sedan jag räknade efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Varför sommarjobbar man för? Bah, bara man kunde få ett sommarjobb. Sabla konkurrens... Jag vet inte exakt, men jag har nog lagt ner minst tiotusen på min mangasamling i alla fall. (Allting är svenska utgåvor bortsett från Nausicaä - Perfect Collection, elva - snart tolv - volymer av Bärsärk och tre av Hellsing) Vad gäller anime gissar jag på kring 3-4000kr och det mesta är importerat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Ca 1600 kr, men då har jag bara 26 volymer allt som allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Snabb överslagsräkning: Tysk manga ~ 9000 kr Engelsk manga ~ 7000 kr (och den här avdelningen är den minimalaste av allihop, grrrr) Svensk manga ~ 3700 kr + artbooks och doujinshi för åtskilliga pengar. Men de kostar så olika mycket att jag inte kan räkna ut något pris snabbt, så det orkar jag inte. Min anime-samling bör däremot kosta under tusenlappen, eftersom jag bara köpt en handfull VHS:er, två DVD:er och lånat det mesta andra eller sett på konvent. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Mangor för omkring 8kkr skulle jag gissa på att jag köpt, lite känns som material för att sälja, men jag är dålig på sånt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nero_abbe Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Mindre Än Vad Jag Trodde :D tur det! <^.^> Manga Totalt: ca 2500kr. + presenter "Tanke": jag får juu mitt barnbidrag = 1200 :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 21, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2006 Runt 3500kr om man tar att varje volym kostar 50kr. Jag minns att priset skiftat från 49-69kr + rabatter ifall man köper 4st tillsammans osv. Enbart 2 serier, varav en som jag saknar ungefär 1/4 av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nakashima_asuka Skrivet september 2, 2006 Anmäl Share Skrivet september 2, 2006 ca 12500 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WelcomeToDying Skrivet oktober 29, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2006 Manga Runt/3000:- Anime Runt/1000:- Har inte så mycket anime men jag har lagt ner mycket tid titta på allt.Inkluderar Youtube :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet oktober 29, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2006 ~5000kr Det mesta är importerat från USA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 15, 2006 Anmäl Share Skrivet november 15, 2006 Jag vill inte ens tänka på det XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 16, 2006 Anmäl Share Skrivet november 16, 2006 Jag kom på ett enklelt sätt att räkna! Om man räknar in porto hem, så har väl mina böcker kostat någonting i stil med 30 eller 40 kronor i medel. Vissa kostade väl bara femton kronor (begagnat i Japan plus porto hem) medan vissa andra kostade 60. Så 1200*40 ungefär, nästan femtio papp. Uff. Å andra sidan var det faktiskt inte mer än min bil. Jag måste ha räknat in min animésamling i det tänket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2007 5600kr köpte jag engelsk manga för förra året... + prenumeration på Manga mania <3 Kanske det dubbla på anime.... Scary ^^ iofs 15k om året för en hobby e inte så farligt? lr....... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg