Hoppa till innehÄll
Anime.se

Naruto

SrednaX

Rekommenderade inlÀgg

Är det nĂ„gon annan Ă€n jag som lĂ€ngtar efter serien Naruto?

Jag har nyligen lÀst mina Amerikanska ex och jag hungrar efter mer, det Àr nog en av de bÀsta serier som jag nÄgonsin uppleft. Den Àr pÄ samma nivÄ som 'Space Adventure Cobra' och den Àr mest bra för att jag sÄg den som barn :D

Kan NÅGON snĂ€lla publisera Naruto i sverige?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det Àr inte vÀrt besvÀret! Inte för mig iaf.. eftersom att jag redan lÀst den pÄ den engelska översÀttningen sÄ finns det ingen andledning att lÀsa över 200 kapitell igen... :sleep:

Har ocksÄ lÀst den engelska. Men tro mig, det blir en helt annan sak pÄ svenska. Den kommer att suga pÄ svenska....

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag har lÀst en del mangor hit och dit. aldrig vart sÄ nöjd med dom svenska versionerna.. sÀger det igen.. FATTIGA utryck och MESIGA utryck

Den enda serien som detta gÄr hem i skulle vara pokémon

och dÄ skulle dom behöva göra en ny serie som heter pikachus söta lilla Àventyr med barbie i underlandet

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

tycker den engelska översÀttning av mangan Àr iretterande sÄ skulle nog inte klara en svensk :) skam nÀr dem översÀtter teknikerna, dem ska va pÄ japanska med nÄn liten förklaring nedtill vad det betyder. :I I amerikanska mangan sÄ heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det Àr) Doppelganger :I

nÄn som har koll pÄ hur lÄngt före mangan Àr Àn animen?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Naruto Àger! /me följer ocksÄ mangan. SÄ ball. Fast den har varit vÀldigt seg pÄ sistone.. man har liksom kunnat förutspÄ hur striderna slutat. :x

Jag undrar om det Àr sant att Carlsen Comics ska slÀppa Naruto i serietidningsform? Det kan de inte göra! Det kommer ta evigheter för serien att komma ut helt! DX

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag har lÀst en del mangor hit och dit. aldrig vart sÄ nöjd med dom svenska versionerna.. sÀger det igen.. FATTIGA utryck och MESIGA utryck

och dÄ skulle dom behöva göra en ny serie som heter pikachus söta lilla Àventyr med barbie i underlandet

Jag protesterar :P

Zimons översÀttning av Love Hina i MM Àr enligt mig bÀttre en den Engelska. Fattar inte varför alla klagar pÄ det. Samma sak med anime. Ingen vill se fansubbade serier pÄ Svenska vilket jag tycker Àr konstigt..

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

I amerikanska mangan sÄ heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det Àr) Doppelganger :I

njaa Doppelganger har jag aldrig sett i nÄn manga/anime.. skulle snarare tro att du menar Shadow replication.. Kage = shadow och Bunshin = replication sÄ det mÄste vart en kass översÀttare som översatt din manga/anime ;)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Har sett Naruto animen och den e grymt bra. Naruto kommer ut i Pocketbok 2005... och i Serie magasinet som troligen kommer att heta Shonen Jump. Den tidningen kommer Àven innehÄlla Yu-Gi-Oh!, Sandland och Shaman King.

Manga böcker som kommer ut i Är Àr bl.a. Love Hina och Tokyo Mew Mew, resten Àr inte riktigt faststÀllda men blir troligen Neon Genesis Evangelion, Astroboy samt ytterligare nÄgon serie.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

I amerikanska mangan sÄ heter "kage bunshin no jutsu" (tror jag det Àr) Doppelganger :I

njaa Doppelganger har jag aldrig sett i nÄn manga/anime.. skulle snarare tro att du menar Shadow replication.. Kage = shadow och Bunshin = replication sÄ det mÄste vart en kass översÀttare som översatt din manga/anime ;)

Shonen Jump - Naruto vol:1 finns bÄde Art of the doppelganger samt Ninja centerfold (sexy no jutsu tror jag) och The ninja harem (harem no jutsu)

svider i ögonen men hey.. man kan inte alltid fÄ som man vill ;)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 2 weeks later...

SÄ den har alltsÄ blivit uppskjuten? Jag hörde att den redan skulle komma i Är men de mÄste ha Àndrat det.

Men men den som vÀntar pÄ nÄgot gott..

Jag hoppas att de behÄler visa namn för visa attacker och sÄna saker som "Hokage", "Chakra" m.m.

Jag mÄste sÀga att jag Àr ganska spÀnd pÄ hur dne svneska översÀttningen kommer att se ut.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag protesterar :P

Zimons översÀttning av Love Hina i MM Àr enligt mig bÀttre en den Engelska. Fattar inte varför alla klagar pÄ det. Samma sak med anime. Ingen vill se fansubbade serier pÄ Svenska vilket jag tycker Àr konstigt..

Jag tycker inte det Àr spec konstigt med tanke pÄ att engelska Àr ett mkt mer poetiskt sprÄk Àn svenskan. Svenskan Àr faktiskt mesig och seg, sÄ jag förstÄr mkt vÀl att folk föredrar engelska subbar. Jag kollar aldrig pÄ svensk sub om det finns engelsk etc.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter