Pixelgamer Skrivet augusti 18, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 Mahjong, ett litet roligt spel som jag testade på första gången på Närcon. Nu har jag fått blodad tand och funderat på att införskaffa mig ett spel. Men det känns som jag inte vet tillräckligt mycket för att köpa mig ett. Jag skickade nämligen ett brev till Sun Ai i går natt och fick svar i morse(!) om att de hade ett spel som de sålde för 950kr. Det såg mycket fint ut tycker jag, bifogar en bild: Nu har jag lite frågor om det finns nån mer kunnig än mig här. Vad är de där pinnarna, eller vad det är, till för? Ser det ut att vara ett rimligt pris? Är det fyra stycken tecken 1 med, eller vad är det där typ rosa som skulle kunna skymma en bricka? Det kan väl inte bara vara två vita drakar iofs, men vad är de där brickorna med fem cirklar på som ligger bredvid? Vid närmare eftertanke, är de där pinnarna till för att räkna poäng på något sätt? Hittade ingen tråd om mahjong och antar att det blir rätt forum, så känn er som hemma i tråden och snacka och fråga vad ni vill om detta brickspel (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 18, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 "Pinnarna" är de man använder för att räkna poäng med - om man inte använder penna och papper. Det är säkert fyra st "Tecken 1" med, det "rosa" är bara en upp-och-nedvänd bricka och det du ser är baksidan (jag tror den är mer bambu-brun än rosa i verkligheten). De fem cirklarna är troligen "Cirkel 5", det beror ju lite på hur de sorterat brickorna i boxarna. Möjligen kan det vara någon blomma, men det tror jag inte. 950 är ganska dyrt tycker jag, kolla runt lite till först. Eller be någon köpa ett Mahjong i Asien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 Okej tack så mycket för svaren, får väl kolla runt lite mer. Du, eller någon annan, vet möjligtvis inte något annat ställe där man kan köpa Mahjong-spel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 18, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 Tradition brukade ha, förr i tiden. Jag har även sett Mahjong-spel i kinesiska mataffärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 Okej tradition ska jag kolla in, tror jag skickade ett mail till dem samtidigt som Sun Ai... Kinesiska Mataffärer får jag väl försöka leta upp då, känner inte till en enda... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 Mahjong är ju som sagt inte japanskt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Som sagt så är det inte därifån, nej. Känn er fria att flytta denna tråd, men jag tycker det passar bra in under underforum Japansk kultur. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 20, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2006 Även om det ursprunget inte är från japan så betyder det inte att det inte är en del av den japanska kulturen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg