Hoppa till innehåll
Anime.se

Mahjong

Pixelgamer
 Share

Rekommenderade inlägg

Mahjong, ett litet roligt spel som jag testade på första gången på Närcon. Nu har jag fått blodad tand och funderat på att införskaffa mig ett spel. Men det känns som jag inte vet tillräckligt mycket för att köpa mig ett.

Jag skickade nämligen ett brev till Sun Ai i går natt och fick svar i morse(!) om att de hade ett spel som de sålde för 950kr. Det såg mycket fint ut tycker jag, bifogar en bild:

CIMG0173.jpg

Nu har jag lite frågor om det finns nån mer kunnig än mig här. Vad är de där pinnarna, eller vad det är, till för? Ser det ut att vara ett rimligt pris? Är det fyra stycken tecken 1 med, eller vad är det där typ rosa som skulle kunna skymma en bricka? Det kan väl inte bara vara två vita drakar iofs, men vad är de där brickorna med fem cirklar på som ligger bredvid?

Vid närmare eftertanke, är de där pinnarna till för att räkna poäng på något sätt?

Hittade ingen tråd om mahjong och antar att det blir rätt forum, så känn er som hemma i tråden och snacka och fråga vad ni vill om detta brickspel (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Pinnarna" är de man använder för att räkna poäng med - om man inte använder penna och papper.

Det är säkert fyra st "Tecken 1" med, det "rosa" är bara en upp-och-nedvänd bricka och det du ser är baksidan (jag tror den är mer bambu-brun än rosa i verkligheten).

De fem cirklarna är troligen "Cirkel 5", det beror ju lite på hur de sorterat brickorna i boxarna. Möjligen kan det vara någon blomma, men det tror jag inte.

950 är ganska dyrt tycker jag, kolla runt lite till först. Eller be någon köpa ett Mahjong i Asien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter