Herid Fel Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 KONBAWA! Herid är igång på den possitiva sidan av livet idag och tänker idag skapa en tråd om vem som har det HÄRLIGASTE sättet att säga någon av följande fraser/ord som är väldigt vanligt förekommande i Anime. Namn på karaktär, serie och helst exempel på när denne gör detta, uppskattas. Bilder och länkar till detta är inte heller helt fel. Då skall vi se... åt oss börja med... dessa två ord! Och kom ihåg att komma med en motivation! 1. Sô desu ka alt. Sô desu 2. Baka Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 1. Soujiro i Peacemaker kurogane, sättet han säger det på är bara för härligt, han låter så frågande. 2. Tomonori i Rizemine, sättet han säger det på är helt oslagbart, ljudet och hans ansiktsutryck är helt obetalbart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Yotsuya från Maison Ikkoku när han använder sin formella japanska för att reta gallfeber på Godai. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Den bästa baka kommentaren hittils jag hört är när asuka säger den i NGE :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Krunaldo: Håller helt klart med, överkaxigt låter det ;) Anta baka?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 1. Sô desu ka alt. Sô desu Om man breddar med uttryck som "sou nan desu yo" kan man kanske komma någon vart. 2. Baka Yuko Miyamura (Asuka Langley i Eva) härskar ju på den punkten. Men Omi Minami (Ruri i Nadesico) ligger inte direkt i lä hon heller. Jag fortsätter att spinna på tråden och utlyser en fråga om vem som gjort det värsta falsettskriket eller falsettgnället i animé någonsin. Jag trodde att tag att det var Eriko Hara (Hikaru i Orange Road) som ledde den ligan, men det var innan jag hörde Satomi Korogi med sitt nu ökända Guruguru-skrik, när hon spelar Migu i Cirkelmagi Guruguru. Dajvexare kanske inte har sett den, men de som har vet vad jag menar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Zimeon, det där med "Sou nan desu yo" hör man inte så ofta. Eller jag har då inte hört det. Men jag är förmodligen nybörjare på området. Men om vi räknar det då, vem skulle du då ta? BTW, jag skrev inte mitt svar för att jag visste att det är en av få saker jag tycker samma som Rockman på... Nytt tilläg då: 3. Det värsta falsettskriket, vem "äger" på detta område? 4. Det bästa skrattet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet juni 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2004 Får hålla med zimon ang. "baka", Asuka och Ruri är de som ligger i topp där, om man går efter karaktär och inte röstskådespelare (heter det verkligen så på svenska?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 2, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2004 Håller med om Asuka alltså. Bara för bra =) ANTA BAKA!!!!!!! T_T De andra punkterna var svår att svara på!_! Bara för att ngn sa Souji i Peace Maker Kurogane så tänker jag bara på när han säger det :P Aja, han säger det faktiskt rätt skönt VAFAN STILLESTÅND!!!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 Då måste jag lägga in att Akane från Ranma säger baka ett visst antal gånger och skönt. Hon gillar ju Ranma innerst inne och det sårar mig att se henne säga det. (Tror jag iallafall, har inte sett hela klart än.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 svår FÖR SVÅRT nä men jag vet inte vilket jag ska ta Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 3. Det värsta falsettskriket, vem "äger" på detta område? Den här var riktigt svår. :| Rizel från Rizelmine kanske. 4. Det bästa skrattet? Den här däremot var inte svår :P Genma från Ranma½ har helt klart det roligaste garvet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Great Gito Skrivet juni 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2004 den mest störda skrattet kommer ifrån kodachi i ranma½ det e så komisk när hon skrattar varje gång som hon ska "ur scen" samtidigt som hon hoppar på bilar och liknande XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg