TheFluff Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Antagligen säsongens bästa och galnaste action(komedi). Coyote Ragtime Show är en fullständigt klockren blandning av Ocean's Eleven, Cowboy Bebop, rymdpirater, handeldvapen, gigantiska rymdkomplex och -skepp, maffiasyndikat, kurviga och kompetenta detektiver samt mordiska gothic-maid-assassin-androider. Handlingen i extremt korta drag: Coyote Ragtime Show följer piraten, svindlaren och tjuven "Mister" (naturligtvis ett alias) och hans lilla skurkgäng. Utan att spoila alltför mycket så kan jag säga att han är ute efter en skatt (såklart), och på grund av diverse omständigheter i förflutna så är både maffian och regeringen ute efter honom. Regeringen representeras av detektiven Angelica och hennes assistent Chelsea, medan maffian representeras av den mystiska Madam Marciano och maffiasyndikatets tolv mördarandroider, bättre kända som Marciano's Twelve Sisters (de är döpta efter årets månader). Det är full fart på CRS från första avsnittet - inga fillers eller långa dramatiska showdowns här inte - det är galen ACTION som gäller. Premisserna är egentligen rätt fåniga och serien gör inga som helst anspråk på att vara realistisk, men ROLIG är den så att det förslår! Vissa sekvenser (bönemötet i ep 3, radiokillen och Chelsea's förtjänster i ep 2 t.ex.) är helt enkelt fullständigt vansinnigt roliga. Det finns även massor av parodier och halvgömda anspelningar att skratta åt. Animeringen är bra, bitvis mycket bra (i synnerhet rymdskeppen och fightscenerna imponerar), och håller än så länge (fem avsnitt) jämn, god kvalitet utan att visa tecken på att bli sämre (a la Gonzo). Musiken är ännu bättre - ett fartfyllt, jazzigt soundtrack som påminner om Cowboy Bebop, fast med mindre funk och mera melodier. Det finns även flera röster man känner igen, bland annat Batou från GitS (Mister) och Sousuke från FMP (Katana). Blandade bilder Marciano's Twelve Sisters April, systrarnas ledare Mister (mitten) och hans skurkar, Katana (vänster) och Bishop (höger) Madam Marciano Franca (dotter till en av Misters gamla vänner) Franca igen Angelica Chelsea Angelica och Chelsea Länkar Officiell hemsida (japanska) [...]-entry Tråd på Anime-Sukis forum Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Jo, denna är ett måste :) Jag blev helt fast efter man såg de tolv systrarna bokstavligen hoppa in i storyn. Dock borde det väl nämnast att denna serie verkar utvecklas till lite av ett "mission impossible" scenario, men det är bara min spekulation. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Serien verkar helt underbar, hade missat den totalt. Tack för tipset TheFluff och bra skrivet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Herlock Skrivet augusti 15, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2006 Väldigt skön serie! Fart och fläkt, minst sagt... The 12 Sisters är grymt koola. Screenshots (och spoilers...) på min blog. Min favoritsyrra är lätt August, hon med tophaten och old school -handgranaterna. Vilken är din? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 15, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2006 Hmm jag diggar nog hittills första avsnittet mest, mycket roligare att följa Angelica och Chelsea än Mister ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg