Dancing Moon Skrivet augusti 9, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2006 Raison d'être är Sveriges j-rock förening, och vi har ett hyfsat bibliotek av karaoke, både j-rock och anime. Detta brukar släpas med till en del konvent - framförallt Uppcon, Sapparikon, DoujinMadoi och saker vi eller vår systerförening Merveilles i Göteborg anordnar. Vi har också egna möten med karaoke Nu försöker vi göra mer och vi vill hemskt gärna ha hjälp :D Om du har tid över och garanterat vill kunna sjunga en låt på nåt av dessa (eller andra konvent nära Stockholm) så är det bästa sättet att tidskoda den själv och skicka till oss. Vi använder programmet Del mp3 Karaoke, ett ganska enkelt och gratis sharewareprogram. Efter fem års användade har det inte mördat några datorer än... Om du inte hinner/orkar kan du önska en låt i denna tråd. Obs! Inga garantier att låten blir gjord, vi tar emot förslag men ska känna till musiken, gilla den och ha tid att göra karaoke för att det ska bli nåt. Här kommer listan på vad vi har för låtar just nu.... Anime karaokeAkazukin Chacha - Chacha ni omakase!Angel Sanctuary - Knife of Romance (Vocal)Ashita ga aruBerserk - Tell me whyBleach - * ~Asterisk~ (TV-version)Chage & Aska - On Your MarkDags att dricka teDDR - Dynamite Rave (Vocal)Enka2EVA - Zankokuna tenshi no thesisEvangelion - Tamashii no rufuranFancy LaLa - LaLaLaFinal Fantasy VIII - Eyes on MeFriday AfternoonFull Metal Alchemist - Ready Steady GoFMA - Kesenai tsumiFMA - Melissa (TV-version)Fushigi Yuugi (ED) - Tokimeki no doukasenFushigi Yuugi (OP) - Itooshi Hito no Tame niFushigi Yuugi - Otome RanmanGreat Teacher Onizuka - Driver's HighGuruGuru (ED) - Wind ClimbingHellsing - ShineInu-Yasha (OP) - Change the WorldJungle wa Itsumo Hare Nochi Guu OP - Love TropicanaKarekano (ED) - Yume no naka eKareKano (OP) - Tenshi no YubikiriKey (ED) - Watashi ga soba ni iruKey - In the NightKyu Sakamoto - Ue wo muiteMahoromatic (ED) - Mahoro de mamboMahoTai (OP) - Senobi wo shiteMahoTai - Mata AshitaMaico (ED) - Deforuto no EgaoMaico - SoLaMiMamotte Shugogetten - SaaMazingerZ - MazingerZMito (OP) - Hi! Ho!Naruto (OP) - Haruka KanataNaruto - ALIVENurse Angel Ririka SOS - Koi suru tabi niOne Piece (ED) - MemoriesOne Piece (OP) - Shining RayOne Piece (OP) - We Are!Onegai Teacher - Shooting StarPita Ten (OP) - Wake Up AngelPokemon - Svensk TV OPPrincess Tutu - Morning Grace (Karaoke)Rayearth - Yuzurenai negaiSaber Marionette J - Successful missionSailor Moon - En liten tjej (svensk OP)Sailor Moon - La Soldier (kar)Sailor Moon - La SoldierSailor Moon - Moonlight DensetsuSailor Moon - Nagareboshi he (kar)Sailor Moon - Nagareboshi he (Search for your love)Sailor Moon - Sailor Stars Song (kar)Sailor Moon - Sailor Stars SongSlam Dunk - Anata dake mitsumeteruStudio Sappari - Ue wo muite SSSSSS Remix (Karaoke)Tenchi (OP) - SoniaTenchi Muyo (ED) - Ren'ai no sainouTenchi Muyo (ED) - Talent For LoveTenshi ni narumon - Datte, daisuki dakaraTo Heart - Yell (Vocal)Utena - Rondo RevolutionUtena - TruthViolinist of Hameln - Magical LabyrinthxxxHolic - 19saiYou are under arrest (OP) - 100mph no yuuki Jrock karaoke An Cafe - Escapism Asian Kungfu Generation - Haruka Kanata baroque - Ila. Black-eyed peas - My humps Cali Gari - Fuyu no Hi Chage & Aska - On Your Mark D'espairsRay - Garnet deadman - Jukeisha no nikki Despairsray - marry of the blood Dir en Grey - Amber Dir en Grey - Audrey Dir en Grey - Berry Dir en Grey - Cage Dir en grey - CLEVER SLEAZOID Dir en grey - Drain Away (album mix) Dir en grey - embryo Dir en grey - FILTH Dir en Grey - Fukai Dir en Grey - Garden Dir en Grey - Jessica Dir en Grey - Kasumi Dir en grey - Macabre 13. - Taiyou no ao Dir en Grey - Raison detre Dir en Grey - The Final Dir en Grey - Twentyfour Cylinders Dir en Grey - Yokan Dir en Grey - Gackt - Kimino Tameni Dekiru Koto Gackt - Mizerable Gackt - U+K Gackt - Vanilla (Instr.) Gackt - Vanilla Glay - Beloved Glay - Haruwo Aisuru Hito Glay - Itsuka Glay - Missing You Glay - Yuuwaku gurigan - shizumu Happatai - YATTA! hide - Beauty & Stupid hide - Flame hide - Lemoned I scream hide - Misery Janne da Arc - Dear My... [singel Mix] Janne da Arc - Dry Janne da Arc - Freedom Janne Da Arc - Hysteric Moon Janne da Arc - Kasumi yuku sora se ni shite Janne da Arc - Labyrinth Janne da Arc - Maria no Tsume-ato Janne Da Arc - RED ZONE Janne da Arc - Ring Janne da Arc - Sakura Janne da Arc - Shining Ray Janne da Arc - Shirubia Janne Da Arc - What's up! Janne da Arc - Will ~Chizu ni nai Basho~ Kagrra - kotodama Kagrra - mateki Kagrra - mikoto Kagrra - Oukaranman Kagrra - sakura maichiru ano oka de Kagrra - Tsuzure Uta Kagrra - yume izuru chi Kagrra, - Urei Kana - Hebi-Ichigo Kim-JI Koko - batatabemasu (feat. MADU of Outrabanda) Kzi - Honey Vanity L'Arc~en~Ciel - Dive to Blue L'Arc~en~Ciel - Driver's High L'Arc~en~Ciel - Flower L'Arc~en~Ciel - Honey L'Arc~en~Ciel - I Wish L'Arc~en~Ciel - Jiyuu he no Shoutai L'Arc~en~Ciel - Kaze ni Kienaide L'Arc~en~Ciel - Neo Universe L'Arc~en~Ciel - New World L'Arc~en~Ciel - Ready Steady Go L'Arc~en~Ciel - Snow drop L'Arc~en~Ciel - Spirit Dreams Inside La'cryma Christi - Lhasa (unplugged) Lareine - Bara wa utsukushiku chiru Lareine - Chou no hana Lareine - Emeraude Lareine - Fuyu Tokyo Lareine - Kaze No Yuuwaku Lareine - Lesson Lareine - The sequel Luna Sea - I For You Luna Sea - Precious Luna Sea - Tonight Luna Sea - Wish Luna Sea - With Love Malice Mizer - Gekka no Yasokyoku Malice Mizer - Baptism of Blood Malice Mizer - Beast of Blood Malice Mizer - Brise Malice Mizer - Mayonaka ni Kawashita Yakusoku Moi dix Mois - Dialogue Symphonie Moi Dix Mois - monophobia Moi Dix Mois - The Prophet MUCC - 9gatsu 3ka no kokuin MUCC - Daikirai MUCC - kaeranu hito MUCC - Orugooru MUCC - oyoge! taiyakikun MUCC - Saishuu Ressha MUCC - Syoufu NEW SODMY - farewell Onmyouza - Mezame Penicillin - make love Penicillin - ROMANSU Pierrot - Kowareteiku kono sekai de Pierrot - Sepia Psycho le Cemu - Ai no Uta Psycho le Cemu - Gekiai MERRY-GO-ROUND Psycho le Cemu - Prism Psycho le Cemu - Roman hikou Psycho le Cemu - Sei ~excalibur~ ken Psycho le Cemu - Shunkashuutou Raphael - Akikaze no Rhapsody Raphael - Eternal Wish Raphael - Shoujou 3.XXX shou Raphael - White Love Story Sex Machineguns - Illusion City Shulla - Dame Ningen Shulla - Justice The Pillows - Carnival Tokio - Love you only Tokio - Magic Channel Utada Hikaru - Automatic Utada Hikaru - Can You Keep A Secret Utada Hikaru - First Love Utada Hikaru - Hikari Utada Hikaru - Travelling X-Japan - Drain X-Japan - Endless Rain X-Japan - Forever Love X-Japan - Kurenai X-Japan - Rusty Nail Snälla, titta på vad vi har och dra era slutsater. Mer Dir en grey eller Janne da Arc kommmer när det kommer, andra band som vi inte har så många låtar av har högre prioritet. På samma sätt går j-rock och anime före j-pop, eftersom vi är en j-rock förening och brukar vara på anime-konvent. Okej. Önskemål och färdiga sånger mottages varmt! Justja, se till att skriva så man lätt kan hitta låten! ANIME/ARTIST - LÅTNAMN blir jättebra. "Introt till Naruto" är inte lika bra mtp hur många det finns... pst. Kan jag be en moderator att kanske klistra denna tråd? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 9, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2006 pst. Kan jag be en moderator att kanske klistra denna tråd? Absolut! Kanske vore bra att ändra rubriken till något bättre så man vet vad det rör sig om direkt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 10, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2006 Vilka filformat använder ni? KAR? Vill ni ha karaoke på svenska, engelska eller japanska? Romaji eller kanji? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet september 10, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 10, 2006 oj hoppsan, här hade det svarats utan att jag märkte något. Vi använder Del mp3 karaoke för att göra och spela upp filerna, och de har ändelsen .kok (eller .ko1 om det är körsång/översättningstexten) Det som önskas är karaoke gjort med det latinska alfabetet. Så att folk kan sjunga alltså - om sedan sången är på japanska, svenska, koreanska, engelska, swahili eller latin bryr jag mig inte om :) Vi har ännu inte platsbrist på burken så det är bara att göra vad som helst - men jrock, anime eller jpop är ju roligast för alla andra också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xuenay Skrivet januari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2007 Hej, här i Finland håller vi på och ordna vår egen animehändelse Animecon V ( http://fixie.fi/~kriel/karaoket.txt . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 21, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 21, 2007 jag ska kolla med de andra i föreningen, men jag tror alldeles säkert att det går fint =) Kan du maila mig på dancing.moon(snabela)gmail.com så kan jag skicka uppgifter till vår FTP. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xuenay Skrivet januari 21, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2007 Tackar. Mailat. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 12, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 Uppdateringsdags! Här är den kompletta listan (12/3 -07) av japansk karaoke som Raison d'être besitter. Vi har även en massa västerländsk karaoke om man inte riktigt vågar sig på att sjunga på japanska. Alla filer är i Del-format. Har du någon sång hemma som inte är med? Då är det är bara att ladda upp filerna på vår FTP! Host/Server: hakuei.mine.nu Port: 21 Användarnamn: karaoke Lösenord: karaoke Nästa animekonvent där detta kommer dyka upp är Domokon. Vi har också vårt årsmöte den 31 mars där det blir gott om tillfälle för karaokande Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikachu Yukitatsu Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Jag har gjort några karaoke texter själv från video files som jag har hittat på nätet eller från CD, med Movie Maker. Sailor Moon: Moonlight Densetsu (med olika texter) Sailor Moon: Sailor Star Opening (vad är namnet egentligen? Är det Makenai eller...) Final Fantasy X: Tsuki Ga Yureru Kagami Ni Pokémon: Mezase Pokemon Masutaa (med olika texter) Bon Jovi: It's My Life (DBZ-video) Doors: Kryptoinite (DBZ-video) Rhapsody: Holy Thunderforce Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 6, 2007 Anmäl Share Skrivet december 6, 2007 Jag brukar göra diverse låtar i .kfn-filer, får se vad det är ni sysslar med... EDIT: Installerat... shareware... registrera kopia, verkar jobbigt och dyrt... menmen, kör så långt jag kan tills jag blir tvungen att betala något. Där tar det stopp. EDIT: Lyckades få igång det... kunde spela upp en låt. Stängde rutan och nu hör jag den i bakgrunden... Lyckades få stopp på det genom att stänga av alltsammans, ännu inget spår av någon redigerare... EDIT: Nej, nu ger jag upp! Hittar ingenting vettigt alls i det där programmet... tror nog jag håller mig till KaraFun. Långt bättre, snyggare, och helt gratis för privatanvändning. Jag rekommenderar er att testa på det, och om ni byter någongång så hjälper jag gärna till att göra filer. Det går att använda bakgrundsbilder/filmer och färga text + effekter och grejer i det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet december 6, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2007 hade helt glämt den här tråden. Vi har börjat byta till Karafun nu, s vi tar emot filer av båda formaten. Och lite långsamt jobbar vi på att konvertera jrock-filerna till Karafun också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 15, 2007 Anmäl Share Skrivet december 15, 2007 Märkte nyss att det är långt lättare att göra karaoke av japanska låtar än med andra. För övrigt, föredrar ni TV-versioner av låtarna eller vill ni ha fullversionen? EDIT: Er ftp gillade inte mig T_T Gör nog en egen liten sida med .kfn-filerna så vem som helst kan ladda hem :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet december 16, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 16, 2007 Spelar ingen roll, gör karaoke på vilka låtar du vill i vilket format som helst. FTP:n är knasig just nu, han som äger den undersöker problemet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 30, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2008 Sailor Moon - En liten tjej (svensk OP) Skulle vilja komma på något konvent nån gång och sjunga den, första anime-låten jag lärde mig utantill (i hemlighet kan tilläggas ;P). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet mars 31, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2008 Om det skulle vara av intresse så kommer jag löpande lägga upp karaokefiler på min egna (just nu lilla) karaoke-del av min egen sida. I skrivande stund finns en japansk animelåt från Manabi Straight i två versioner, en voiceless och en med röst! http://www.klibbnisse.net/?/karaoke Länken ovan leder direkt till listan över karaokefiler, finns lite annat än japanska låtar också... gör mer eller mindre vad jag skulle tycka var roligt, har ni en idé på vad ni vill ha så är det bara att skrika till. Dock så sitter dessa på listan just nu: 1. NicoNico Douga (påbörjad, klartimad, bakgrunder kvar) 2. The Blue Heards - Endless song (ej påbörjad) 4. Styx - Mister Roboto (ej påbörjad) 5. Internet Stars are Viral (ej påbörjad) 6. Kreti och Pleti - Om jag vore känd (ej påbörjad) 7. Thomas Järvheden - Fejkade fejs (ej påbörjad) 8. REM - It's the end of the world (ej påbörjad) Det går ganska snabbt att göra en låt när jag väl börjar. Vet faktiskt inte om några av dessa redan finns att tanka hem någonstans... men, men! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet maj 15, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2008 linda linda finns på RD ftpn ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Finns det någon ny, komplett lista över låtar ni har? Så man inte gör låtar och skickar in grejer i onödan ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juli 19, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 19, 2008 Inte helt komplett (sådan får ni inte förrän någon programmerar mig något som uppdaterar en lista i realtid...) men här är de mest aktuella! Jrock (pdf) Jpop (pdf) Anime (pdf) Övrigt (pdf) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 19, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2008 Inte helt komplett (sådan får ni inte förrän någon programmerar mig något som uppdaterar en lista i realtid...) men här är de mest aktuella! Jrock (pdf) Jpop (pdf) Anime (pdf) Övrigt (pdf) Åhå, jag ligger fortfarande ganska bra till... slänger upp några av mina gamla på er ftp... Uppdatering: Ingen som gjort Onani-låten ännu? Dags att skrida till verket! Hade varit så mycket härligare om man hade haft studioversionen, så man kunde använda filmer och grejer i bakgrunden samt köra dubbelspår =) Måste bara få min sida till PageRank 4 först... eller 3, minns inte riktigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juli 23, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juli 23, 2009 Den mycket försenade uppdateringen av karaokelistan... Alla "genrer" utom västerländskt finns med på den här listan. Vi åker f.ö. till Närcon snart och har börjat ha karaokemöten på Proxxi ungefär en gång i månaden, om någon känner sig manad att brista ut i sång Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet juli 24, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2009 Den mycket försenade uppdateringen av karaokelistan... Alla "genrer" utom västerländskt finns med på den här listan. Vi åker f.ö. till Närcon snart och har börjat ha karaokemöten på Proxxi ungefär en gång i månaden, om någon känner sig manad att brista ut i sång När jag fick syn på Happatai - YATTA! Hard gay - Young Man IOSYS - Marisa Stole the Precious Thing blev jag klad <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 24, 2009 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2009 Såg att "Nico Nico Douga - Medley" letat sig in på listan vilket reser en fråga hos mig... vilket utav alla medleyn är det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg