Boda Skrivet september 24, 2006 Anmäl Share Skrivet september 24, 2006 Förresten, någon annan förutom jag (och DB ;)) som drabbats av Louise-febern? ^^ Ni gilalr säkert bara piskan ;P fast hon har ju sina stunder måste jag säga ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet september 24, 2006 Anmäl Share Skrivet september 24, 2006 Du gillar den med Boda erkänn ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Säger inget och neckar inget ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet september 25, 2006 Anmäl Share Skrivet september 25, 2006 Ni gilalr säkert bara piskan ;P fast hon har ju sina stunder måste jag säga ;) Vi gillar Louise eftersom hon är av samma typ som Shana och i mitt fall Ibuki och i flaskis fall(?) Nanoha Med andra ord borde vi antagligenpassa oss... ...piskan är dock helt klart ett plus i kanten. Hursomhelst. Jag gillade serien även om 13 avsnitt var lite väl kort med tanke på hur många böcker som finns ute. Men det slutade okej och så där lagomt öppet för en fortsättning (vilket jag är övertygad om att det kommer komma). Tills dess får jag hålla igång mitt Louise-beroende med böckerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 26, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 26, 2006 Aaah, Louise <3 Och Nanoha är en klass för sig ;) Men jag nekar inte den sista bilden ;) Såg sista avsnittet igår, och jag var väl inte överraskad över att den slutade som den gjorde, men samtidigt vart jag lite besviken på serien eftersom den slutade så som jag hade förutsett. Dock är slutet rätt så öppet, men det finns många liknande korta serier som slutat i samma stil men inte haft en fortsättning. Ska inte avslöja mer eftersom det sista avsnittet inte är subbat än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet september 30, 2006 Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Jahap, avslutningen av serien var ju ganska förutsägbar men fullt ok antar jag :PHade för övrigt listat ut att Louise var Void magiker för bra länge xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 30, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 30, 2006 Zero no Louise Zero attackflygplanet från WW2 Void = noll = Zero Slump? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 1, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2006 knappast va :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 [アニメ]TVA「ゼロの使い魔」TVアニメ第2シリーズ制作決定 En andra säsong av Zero no Tsukaima har blivit bekräftad nu, det ska uppenbarligen vara en TV anime och ingen OVA. Börjar nog bli dags att jag tittar på första säsongen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 diggar "2 shirizu" i den raden :P Edit: Det var väl bekräftat sedan ett tag tillbaks att en andra säsong är på väg. Dock hade jag automatiskt antagit att det skulle bli en tv-serie och inte en OVA. Fast det ska bli kul med en andra säsong, speciellt med tanke på att originalboken har så mycket innehåll om denna värld och alla händelser i den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 Var faktiskt bara tal om att det skulle bli en andra säsong, det var aldrig bekräftat av J.C. Staff. Om du har hört något annat Flaskis så stämmer det inte, det har dock gått ett trovärdigt rykte (från samma källa som Evangelion filmen och Haruhi säsong 2) bekräftat vart det först nu i DVD 4. http://img275.imageshack.us/my.php?imag ... imaph1.jpg http://img98.imageshack.us/my.php?image ... ma2up6.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
colanarkomanen Skrivet december 20, 2006 Anmäl Share Skrivet december 20, 2006 En andra säsong av Zero no Tsukaima har blivit bekräftad nu, det ska uppenbarligen vara en TV anime och ingen OVA. fan va schysst en andra säsong =), serien ligger på min topp10 :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet december 21, 2006 Anmäl Share Skrivet december 21, 2006 najs, en andra säsong vore härligt^^ den serien var riktigt trevlig faktiskt:p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 19, 2007 Anmäl Share Skrivet december 19, 2007 [アニメ]「ゼロの使い魔」アニメ第3シリーズ決定! Och nu var det dags för en tredje säsong av Zero no Tsukaima, själv tappade jag dock intresset under säsong två men ifall det finns någon som har kvar det kanske det kan vara kul att veta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 19, 2007 Anmäl Share Skrivet december 19, 2007 YAY!!!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet december 19, 2007 Anmäl Share Skrivet december 19, 2007 [アニメ]「ゼロの使い魔」アニメ第3シリーズ決定! Och nu var det dags för en tredje säsong av Zero no Tsukaima, själv tappade jag dock intresset under säsong två men ifall det finns någon som har kvar det kanske det kan vara kul att veta. Håller med om att säsong 2 var riktigt... lam, men va fan fungerar som en utmärkt farmar anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Revan- Skrivet december 19, 2007 Anmäl Share Skrivet december 19, 2007 Du lyckades verkligen fånga mitt intresse, ska genast spana in den här lite närmare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 19, 2007 Anmäl Share Skrivet december 19, 2007 YAY!!!!!! Håller med, sen att det bara är för att jag vill höra Rie Kugimiya skrika URUSAI!! vet jag inget om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 27, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2008 spoiler andra sesongen Okej nu har jag sett klart dom sista avsnitten och jag måste nog säga att serien höjdes i min syn när Saito stormar 70 000 män och dör, riktigt manligt och brave måste jag säga sen att louise verkligen säger att hon älskar honom osv. men den sjönk igen några snepp när han återuppstog och larvade sig igen :/. Med andra ord, första serien kanon, andra mindre bra men hade sina stunder ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet maj 15, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2008 läste på ANN att den tredje säsongen har premiär i japan i juli, har dock inget exakt datum. nånting att se fram emot iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet juni 16, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2008 Jag håller med dig Boda. Vet inte om jag ska se på säsong 3. Det hade fungerat som en kort serie med bara första säsongen, upplägget i säsong 2 var lite mer urvattnad men fungerade ändå. En tredje säsong....njaee, jag vet inte. Det var däremot en ganska bra serie på det hela taget, trots att de skulle ha kunnat tona ner lite av extremhumorn några snäpp. Det blir inte kul den tretusensjuhundraelfte gången man ser samma sak. Ridpiskan är dock ett återkommande fenomen som jag inte kan annat än småflina åt. Vet ej varför, men jag finner det ganska underhållande att de alltid lyckas få med den i varje avsnitt oavsett tema. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 16, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 16, 2008 Visst, andra säsongen var ganska dålig. Men med tanke på att de nya karaktärerna (som handlingen cirkulerade kring ganska mycket) var alla karaktärer vars handlingar man inte kunde förstå sig på, gav den inte mycket. Tredje säsongen verkar dock mycket mer intressant med tanke på att de nya karaktärerna åtminstonde till utseendet ser lite mer intressanta ut än Agnès och vad den där heterokroma killen hette, bådar det lite gott i alla fall: http://www.famitsu.com/anime/news/1215654_1558.html (Sen att Louise verkar gå mer mot dere-dere mode om man kollar på sängscenerna på den sidan är en helt annan sak) ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juni 16, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 16, 2008 Äh, jag gillade andra säsongen. Visst håller jag med om att den inte var lika bra som första, men den hade andra aspekter som jag gillade. Agnes historia fann jag dock intressant att följa. Louise är dock den ända jag behöver för att kolla på tredje säsongen så, ja, jag kommer att se även den med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet juni 22, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2008 bara jag som gillade Agnès ? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet juli 6, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2008 Shit, kom på nu att jag inte har sett klart den här serien!!! flaskis varför påminner du mig inte om sådant här? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg