Pixelgamer Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 Hehe alla verkade ju ha sin egna lilla tråd här, så jag blev lite avundsjuk :P 21 November 06 16 Augusti 06 Kylskåpsmagnet Oops 2 Augusti 06 FoS Kent 1 FoS Kent 2 FoS Kent 3 FoS Kent 4 FoS Kent 5 Äldre Fotografi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 Jag tycker inte att det såg så illa ut O: Iaf, jag är för trött för att orka ge någon kritik just nu, ska sussa snart, men jag brukar börja att göra ett huvud genom att antingen göra en cirkel och sedan rita dit hakan, dåligt förklarat av mig men iaf, eller bara försöka göra en äggform uppochner, om jag väljer det sättet börjar jag att dra strecket vid hakan. Förlåt om det bara lät som svammel, men jag håller på att dö ;P Vettlöst Svammel AB~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 2, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 - - - Inte för att jag alls kan rita men, min första grej ja lägger upp här blir av en bild jag ritade av (lite lättare ju ;)). Ni kan t.o.m se min progress ^^ Det jag har problem med om jag ritar från start brukar vara håret, inge bra på det, kanske kan man få lite tips? Egentligen är jag väl rätt dålig över huvudtaget att bara komma på nåt att rita det >_> Fantasin det är fel på? Sen undrar jag bara om nån kan säga vad som är bra att börja med om ska rita ett huvud som ja gjorde nu, när man ritar av är de ju bara starta var som helst :P PS. tänkte ge han tänder, men vem vet, det kanske blir fult x_X - - - Hehe okej ^^ ska väl själv sova nu, lägger bara in ett kort jag tagit på en resa, tror det är taget i Eskilstuna :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 När det gäller hår så bör du lära dig följande saker först; 1. Lär dig rita personer flintskallig, alltså lära dig själva formen på skallen. 2. Lär dig även hur hårfästet går. Kan man formen på skallen och hårfästet så ser oftast håret rätt ut, mestadels p.g.a. att håret faktiskt sitter fast på skallen. ;) 3. Du lär ha hört talas om "hårvirveln" som brukar finnas på övre bakre delen av skallen? Håret flödar oftast rakt ut åt alla håll från den så det är rätt så lätt att bedöma vart håret "riktar" sig. 4. När du ritar hår så gör inte som en del gör, som jag även hatar; tvärraka streck som bildar "spikigt" hår (anime style duh? ;D). Inte bara ser det amatörmässigt men det är de fulaste frisyrer som existerar också. Min åsikt så ta det lungt... Så kort och gott så ska du försöka ha ett "flöde" i dina streck. Hår är inte ståltråd. Dessutom så är även kammat hår rätt så kaotiskt, det vill säga att alla linjer inte behöver gå så fruktansvärt rätt. Kan väl tillägga att hår kan vara lite spikigt om det är väldigt kort eller om någon gjort en punkarfrisyr. ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 Ehrm, det var precis det jag menade ;O .....*host* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet augusti 7, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2006 Nille sa: Ehrm, det var precis det jag menade ;O.....*host* Du snackade stödlinjer. Men men, vi säger så. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 17, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2006 Lite uppdateringar som kan ses (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Skrivet augusti 17, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2006 Wow O: Oops är jättebra! Bäst hittils av bilderna. Synd att du tecknade på rutigt papper bara D: Inte lika betydelsefull notis, men jag gillar kragen ;D Vill se mera bilder ifrån dig, du är duktig!~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 17, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2006 Tackar (: :) glöm inte kritiken bara ;] haha jag vet, jag brukar mest ha rutat papper att tillgå, fast jag undviker helst det... Tror hans ögon blev lite ojämna, om nån säger va ja ska göra, så gör ja om dem xP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Skrivet augusti 17, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2006 Tyvärr ;D jag lämnar kritiken till de kunniga, om jag kunde så skulle jag ge mer kritik, men jag saknar det ögat verkat det som D: Jaja, skit samma, förlåt för OT~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet augusti 17, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2006 Jupp Ops va skitsnygg! Bara det att om de vita i håret ska föreställa glänsningar så hadde de kunnat gjorts bättre. Och sträcken i tröjan hadde kunnat vara mer genomarbetat. Annars mkt fint! ^^, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 18, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2006 hehe ja, strecken i tröjan orkade jag inte ändra på, hade redan hållt på o sudda lite på den där så :P... Hmm ja du, jag vet inte riktigt vad det vita i håret ska föreställa faktiskt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet november 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet november 21, 2006 Här kommer en bild som jag kalkylerat i Illustrator, första gången jag använder programmet, riktigt skoj! (: Däremot vet jag inte hur jag ska göra näsan, haha. xP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wikked Skrivet november 22, 2006 Anmäl Share Skrivet november 22, 2006 måste säga att det var en fin gubbe du rita :). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg