Noctune Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Har nu läst klart Rurouni Kenshin och saknar redan den serien lite grann ^^' Det är första mangan jag läst klart på länge (följer nästan enbart serier med 20+ volymer ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 death note och hikaru no go <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet januari 29, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2007 Läste precis klart W Juliet, var helt ok. De sista volymerna var riktigt roliga, hela mangan i sig kändes lite osamanhängande ibland (mycket sidokaraktärer), men helt klart läsvärt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukiko Skrivet februari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2007 Läste precis klart W Juliet, var helt ok. De sista volymerna var riktigt roliga, hela mangan i sig kändes lite osamanhängande ibland (mycket sidokaraktärer), men helt klart läsvärt. Min kompis läser den just nu... >__< jag orkar inte.. volymerna e för tjocka x] men den e bra :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet februari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2007 Läste ut Death Note igår. Seriens första hälft var riktigt bra, andra hälften var lite sådär... blev alldeles för många karaktärer att hålla reda på bla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 23, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2007 Ranma½ blev jag klar med igår kväll. Bra serie, mycket bra. Nu är frågan vad man ska läsa här näst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet maj 5, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2007 Hoshi no Koe - Riktigt trevlig liten manga. Jag brukar ha svårt för korta mangas men denna var underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 13, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2007 Battle angel alita (igen) helt klart den bästa mangan jag läst efter akira Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arukaado Skrivet juli 10, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2007 Kare First Love Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 10, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2007 Kare First Love Jag vet inte varför, men det var något hysteriskt komiskt med att Alucard satt och läste Kare First Love. Hans min på avataren var så lysande också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 10, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2007 Jag kan inte minnas när jag läste färdigt en manga senast. Det måste varit Antique Bakery som jag skrev om för typ ett år sedan. Alla serier jag läser är pågående alt. så evighetslånga att jag tröttnar halvvägs igenom och inte orkar läsa färdigt förrän flera år senare. Alternativt saknar någon pocket i mitten. Hm. Borde skärpa mig. Jag har för mycket oläst i hyllan helt enkelt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 11, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2007 Liksom vårrd på det som My skrev. Det senaste jag läste klart var dock faktikt Toe Shoes av Megumi Mizusawa. Men det är en sån där som stått i hyllan i många år för att jag inte kommit åt se sista numrena. Varför fanns det inte en tjej som Kurumi när jag var femton? Och varför var jag inte modigare då? mutter… Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet juli 11, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2007 Jag lider väl ungefär lite av samma problem som de två ovanstående skribenterna. Men jag läste faktiskt ut en serie häromdagen, vilket är en av de få serier som jag har hunnit läsa ut, och det var ingen mindre än Emma. Gillade den skarpt, men slutet var lite för öppet. Det fanns mer att berätta om Emma och William, kändes det som, men Mori kanske inte gillar att rita längre serier? Nåja, i samma veva läste jag också Shirley-pocketen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 11, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2007 Jag kan inte minnas när jag läste färdigt en manga senast. Det måste varit Antique Bakery som jag skrev om för typ ett år sedan. Alla serier jag läser är pågående alt. så evighetslånga att jag tröttnar halvvägs igenom och inte orkar läsa färdigt förrän flera år senare. Alternativt saknar någon pocket i mitten. Hm. Borde skärpa mig. Jag har för mycket oläst i hyllan helt enkelt. Det kanske vore bättre om man skulle skriva när man läst klart en hel volym istället. Kapitel skulle vara lite väl många, men på detta vis kan man gå in lite och jämföra hur den senaste volymen ställer sig med de förra och hur mycket bättre/sämre mangan blivit, kanske skriva en kortare recension helt enkelt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 Det vore en bra idé. Stora spoilers borde väl döljas med "hide" men allmänna kommentarer och tankar kunde få stå fullt synliga. På så vis kan man skriva mer här i tråden om man läst något riktigt bra och vill dela med sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet juli 12, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2007 Som sagt, Japanska serier är oftast så långa, och jag har inte ekonomi för att köpa 30 volymer bara sådär. Vissa serier har, som sagt, inte gått klart än. Eller så finns inte hela utgivet på Begripliska. Den senaste Määängan som jag läst klart bör vara Drakboll, hösten -03, kanske. Möjligtvis att det var ett år senare. Jag minns, som sagt, inte så noga. Det känns som att jag behövde läsa klart den, allt för att mina ungdomsår skulle ta slut på ett vettigt sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 14, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2007 Jag kom på att jag faktiskt läste färdigt en serie i mars-april någon gång. Oyayubihime Infinity (finns även på engelska från CMX). 6 volymer lång serie som, även om den inte innehöll några direkta överraskningar efter de första 4 volymerna, som var de bästa, ändå blev fint ihopknuten utan några direkta lösa trådar. Men början var bäst, fast jag var förstås nöjd med hur det hela slutade. Serien var mycket inspirerarad av Skydda min jord, men lite mer modern och handlade inte alls om ekologi eller liknande. Det jag inte riktigt gillade var när det gjordes en make-over på huvudpersonen i bok 3 eller 4, så att hon helt plötsligt såg ut som alla andra. Och så en jobbig sidokaraktär (mer om honom nedanför). Författaren undrade i efterordet varför en av killkaraktärerna i serien blev så himla populär, både bland läsare och bland (hans? hennes?) assistenter. Det undrar jag med. Varför gillar mangaläsare alltid killar som beter sig som as mer än de snälla killarna? Det är som ett virus som infekterar de flesta tjejserier. Tack och lov fanns det flera snälla killar som var mycket mer intressanta att läsa om. Rekommenderas. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet september 5, 2007 Anmäl Share Skrivet september 5, 2007 Den mangan som jag läste klart senast måste nästan vara Ranma. Jag har inte haft tid att läsa så mycket manga på ett tag pga av plugg och liknande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zirius Skrivet september 8, 2007 Anmäl Share Skrivet september 8, 2007 Har nyligen läst klart GTO. Nu när det inte längre finns någon anledning att vänta på serien i Manga Mania läste jag klart den fort. Älskar den här mangan. Oavsett vilka vardagsproblem (om än uppförstorade och överdrivna sådana) som kommer i Onizukas väg löser han dem alltid på sitt eget speciella sätt ;) Litet minus får mangan dock för de lite väl fantastiska händelserna under de senare kapitlen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pierre-san Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 senaste jag läste var nog vagabond.. Är ju inte helt klar men jag läste alla chapters som fanns iaf.. Den är extremt bra till dem som gillar vuxen manga.. Handlar om världens genom tiderna grymaste snubbe, Miyamoto musashi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SuhChan Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Senaste var Blood the last vampire och Evangelion vol:8 n_n Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Det senaste jag läste ut var väl Aishiteruze Baby. Om jag ska vara helt ärlig... tycker jag faktiskt att serien tappar i kvalitet mot slutet. Det känns som om författeren fick brått att avsluta serien. Vet inte riktigt om jag gillade slutet. I övrigt var det dock en underbar serie ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Det senaste jag läste ut var väl Aishiteruze Baby..... Jag som precis har kvar 3 volymer att läsa, efter att man sett animen ville man ju ha något som fortsatte längre. Buuuuäääääh~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 1, 2007 Anmäl Share Skrivet november 1, 2007 Tokyo babylon vol.2, älskar verkligen den här serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanaji Skrivet november 13, 2007 Anmäl Share Skrivet november 13, 2007 Jag läste ut Nausicaä of the Valley of the Wind för några månader sen. Jag tyckte den var riktigt bra. Historien blev större och större hela tiden och mot slutet var den faktiskt "episk". Den är på bara sju volymer. Rätt lagom tycker jag. Då hålls tempot uppe hela tiden och serien upprepar aldrig sig. Istället så kommer nya tvister och vändningar hela tiden. Karaktärerna är också väldigt imponerande. Även om det är rätt klart vem man ska heja på så är det aldrig svart och vitt. Alla karaktärer som till en början verkar "ondskefulla" får en förklaring. Den karaktären som länge var Nausicaäs nemesis var faktiskt till slut den jag kände starkast sympati för. Men själva historien är helt klart det bästa. Jag själv har aldrig läst/sett/hört någon liknande. Till en början ser det ut som ett enkelt krig, men det hela utvecklas och stora frågor tas upp. Det som nog rörde mig mest var historien om Dorok kejsaren. Annars är ju the God Warriors en stor grej. Hela historien om människor som försökte skapa sina egna gudar, kan man tänka mycket på.När jag förstod att the God Warrios inte bara var vapen rös jag. Jag vet inte hur ni reagerade? Nihilism och miljöfrågor behandlas också. Jag rekomenderar verkligen alla att läsa den här mangan. Speciellt om du gärna läser något med lite mer tanke bakom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg