LizZiGicLae Skrivet augusti 2, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2006 Hm? Vilket språk läser du Gantz på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Har Gantz möjligtvis släppts på tyska? För nån engelsk utgåva vågar ingen ge ut än har jag märkt. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Enda språk jag hittar den på är spanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Jag har läst hela serien på engelska. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 "scanlation" då eller? (Förresten, borde man inte komma med ett svenskt ord för det snart? "Skannsättning" (av SKANNad +överSÄTTNING) kanske?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Förresten, borde man inte komma med ett svenskt ord för det snart? "Skannsättning" (av SKANNad +överSÄTTNING) kanske? Hm, lite fantasifattigt, och det engelska ordet flödar lite bättre, men det är enkelt och lättförståeligt. Jag röstar på det, men med stavningen "skansättning" (av SKANdera + överSÄTTNING, kan vi låtsas som). :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Hehe jag slog precis upp scan i ordboken, och varför inte börja använda skumma istället för skanna :P Tyvärr är väl skanna redan vedertaget >_> Sen fanns också översättningen "[gå att] skandera" med i boken, men det har jag aldrig hört :S Vad har det för innebörd? Sen känns Skansättning som att det ska uttalas som i Mamma Scan, ska det det? Finns det nåt annat ord eller något allmänt sätt att foga ihop ord såhär? Sånt här är kul, kan ingen starta en 'svenskatråd'? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Jag har läst hela serien på engelska. :) Läste nyss ut Gantz del 1. Underbar serie. Längtar till november då andra delan kommer Jag hänger inte med här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Vad är det du inte hajjar ? I slutet på kapitel 237, så står det att de tar en paus till november, för att planera del 2 utav serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Jaha, alltså en uppföljare typ? Jag trodde du menade att du läst volym 1 och väntade på volym 2, så blev också lite förvirrad först. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Hehe jag slog precis upp scan i ordboken, och varför inte börja använda skumma istället för skanna :P Tyvärr är väl skanna redan vedertaget >_> Tja, det engelska ordet "scanner" hade ursprungligen "bildläsare" som svensk motsvarighet, men det slog inte igenom så bra. De flesta använder det försvenskade "skanner" och "skanna" (med a-ljud), eller det engelska "scanner" (med ä-ljud). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Läste ut Othello idag. Mycket trevlig serie. Ska ta Guru Guru Ponchan härnäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Tja, det engelska ordet "scanner" hade ursprungligen "bildläsare" som svensk motsvarighet, men det slog inte igenom så bra. De flesta använder det försvenskade "skanner" och "skanna" (med a-ljud), eller det engelska "scanner" (med ä-ljud).Hoppas det skulle kunna funka med skannare, låter mer svenskt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 3, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2006 Sen fanns också översättningen "[gå att] skandera" med i boken, men det har jag aldrig hört :S Vad har det för innebörd?Sen känns Skansättning som att det ska uttalas som i Mamma Scan, ska det det? Finns det nåt annat ord eller något allmänt sätt att foga ihop ord såhär? Jo, jag slog upp "scan" i ett engelsk-svenskt lexikon, och läste skandera, som då skulle betyda "läsa upp vers el. slagord taktmässigt". Med tanke på hur taktmässigt en bildläsare fungerar tyckte jag det inte var helt fel. Här, till synes utan anledning, är en länk till Svenska Akademiens ordboks uppslag om ordet. Sen erkänner jag att man kan tycka det ska uttalas med kort "a" om man skriver "skansättning" - men det kan man väl säga om exempelvis "manskap" också? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet augusti 9, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2006 Tror det var Zombie Powder (Kubo Tites första manga) som jag läste klart sist. Förjer mest mangorna till de animeer jag ser, så det blir sällan att jag blir klar med någon. Till er som inte har läst Zombie Powder, gör det! Fantastiskt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet augusti 9, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2006 Zombie Powder är underbart grym. Synd bara att den slutade. Författarn till den började på bleach istället ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 13, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2006 Antique Bakery. Maken till välskriven manga har jag sällan skådat. Dags att beställa fler böcker av Fumi Yoshinaga! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 14, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2006 Västerländska antika bageriet för europeiska bakelser FTW! Om inte annat för att det har världens knäppaste titel. Jag läste just klart Påtår, tack. Konstig serie, och ganska ledsam, men himla bra. Av en som heter Naoto Yamamoto. Korta, fristående berättelser om bara olika människors liv, men allt handlar på något sätt om kaffe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 14, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2006 Västerländska antika bageriet för europeiska bakelser FTW! Om inte annat för att det har världens knäppaste titel. Appropå den engelska titeln så kommenterade en kollega att det kan väl inte vara så pass gott med antika bakelser, de borde vara rätt hårda vid det här laget. Vad tänkte de egentligen när de hittade på titeln!? XD Jag tänkte testa Gerard & Jaques härnäst för övrigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 15, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2006 [från ämnet] Appropå den engelska titeln så kommenterade en kollega att det kan väl inte vara så pass gott med antika bakelser, de borde vara rätt hårda vid det här laget. Vad tänkte de egentligen när de hittade på titeln!? XD Nu är det ett så långt sammansatt ord att det är svårt att veta vilka ord som sitter ihop hårdare än andra. Men min gissning är att det är "seiyoukottou-yougashiten", alltså "Europeiska bakelser-bageriet på antikt västerländskt vis" och inte "Seiyo-kottouyougashiten" ("Bageriet för antika europeiska bakelser på västerländskt vis" eller hur det nu blir. Men titeln ser cool ut när den är skriven med kanji. [/från ämnet] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2006 psychic academy, mycket bra bortsett från några saker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet augusti 29, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2006 tende freeze, väldig t roliga manga ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NatteN Skrivet september 2, 2006 Anmäl Share Skrivet september 2, 2006 tende freeze, väldig t roliga manga ;) Jo, men dock var slutet ett dåligt sådant. Har börjat med Rave Master för övrigt, läst 8 volymer på en dag :P Den blir nog den jag blir klar med här näst. Dvs om jag får tag i volym 22-32(eller om de vara 35 som var den sista) innan jag har kommit så långt annars läster jag nog klart Psycho Trader Chinami som bara är 2 volymer före. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet september 22, 2006 Hikaru no Go igen, verkligen härlig, önskar bara mer... igen. tende freeze, väldig t roliga manga ;) Jo, men dock var slutet ett dåligt sådant. Har börjat med Rave Master för övrigt, läst 8 volymer på en dag :P Den blir nog den jag blir klar med här näst. Dvs om jag får tag i volym 22-32(eller om de vara 35 som var den sista) innan jag har kommit så långt annars läster jag nog klart Psycho Trader Chinami som bara är 2 volymer före. Rave Master for teh best manga ever, men Fairy Tail är inte dålig heller, av samma tecknara/författare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CopyNinja Skrivet oktober 21, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2006 Senaste mangan jag läste klart var nog Suki, väldigt söt och läsvärd men inte den bästa jag har läst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg