Farore Skrivet juli 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2006 Då är det äntligen dags att åka till huvudstaden! :D Och en liten småstadsbo som jag undrar då ifall ni som bor eller kanske brukar vara i Stockholm har nått som ni verkligen tycker man ska besöka/se? Har funderat på att besöka manga-caféet, Bubble Tea and Friends, men vet inte mycket annat. Skulle vara jättekul att få nått tips :) Edit: Var nu inne på Bubble Tea and Friends hemsida, och såg att de flyttat till Hong Kong. Så nu ser jag ännu mer fram emot bra tips! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juli 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2006 Sun Ai, japanska bokhandeln på Tegnergatan (T-bana Rådmansgatan) och mittemot Japanska torget som har mat och husgeråd, är båda väl värda att besöka. SF bokhandeln i Gamla Stan är också skoj, och så kan du ju göra lite klassiskt turistande när du ändå är där :) Jag gillar Serieteket i Kulturhuset också, där kan man läsa manga och andra serier och vila lite. Väldigt bra om du är nyfiken på vad du tycker om något. Men gå inte och fika på Kulturhusets kafe, det är dyrt och trist. Vad mer, hmm... det finns en bra mongolisk BBQ vid korsningen Sveavägen/Kungsgatan om du har råd att äta lite finare en kväll. Annars så ligger Sawadee där, väldigt billigt kinesiskt och thailändskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farore Skrivet juli 19, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 19, 2006 Sankyo! :D Jag skriver ner det direkt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet juli 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2006 Har du pengar och vill gå på en riktigt bra Japansk restaurang ska du gå på Shõgun i gamla stan. Har själv ätit där tre gånger i mitt liv och det är den bästa restaurangen jag vet alla kategorier. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juli 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2006 Uteliggaren som spelar munspel och lyssnar på en portabel radio samtidigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farore Skrivet juli 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 20, 2006 urax: Tack så mycket! Får ta skrapa ihop lite ;) skatanmilla: Ska komma ihåg det, tack! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2006 Glöm inte indianerna och den knasiga gubben som gör ballongdjur! edit: de två munkarna eller vad de nu är (vägrar kalla dem mimare) ska vi inte tala om, dem är..hur ska jag uttrycka mig? sämst..Ja! Sämst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Ska till Stockholm över dagen i morron, får se till att ha lite pengar ^^ Vissa mål har man väl som obligatoriska, men ja tror inte vi vet var vi ska äta, nåt trevligt lunchställesom nån vet? :) (glutenfritt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 Uteliggaren som spelar munspel och lyssnar på en portabel radio samtidigt. Han heter faktiskt helmut ;) Annars så föreslår jag Staffars Serier på söder och östasiatiska museet på skeppsholmen, väldigt centralt och intressant! Passa på att svänga förbi Moderna museet och Arkitekt museet när du ändå är i farten :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farore Skrivet juli 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 kakan: ok, ska försöka att inte missa dem! ;) Docster: Ahh, så han heter helmut! Tack så mycket! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2006 En annan serietidningsbutik du borde besöka (om du gillar serietidningar, de har även manga) är Comics heaven, den finns nära Sf-bokhandeln. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 22, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2006 Jag såg Helmut ;] och en snubbe med kryckor som jonglera med nån fotboll/volleboll eller vad det var ^^ och så alla fifflare som vill man ska satsa pengar :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 angående Helmut... jag blev inte lite skraj när jag såg den här filmen O____________o http://www.youtube.com/watch?v=D-f65Wj7rno Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 angående Helmut... jag blev inte lite skraj när jag såg den här filmen O____________o http://www.youtube.com/watch?v=D-f65Wj7rno Nu blir det lite väl offtopic men detta är en serie dedikerad till Helmut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juli 24, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2006 Fan, jag visste inte att Helmut var värsta kult-ikonen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kovzac Skrivet juli 24, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2006 Globen?. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg