fish cake Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 läste på ett annat forum att svenska cartoon network ska visa Full Metal Alchemist. tänkte mejla å fråga dom men har inte mejlen så hittar nån den mejla gärna å se hur det ligger till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 Hedi fish cake! 3 inlägg! :P Back to the topic. Går det inte att gå in till www.cartoonnetwork.nu (jag tror att det är addressen till nordiska cartoon network) och skicka dom ett mail? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fish cake Skrivet maj 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 hittar inte mejl adressen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 Jag betvivlar starkt att den börjar på svenska cartoon network. 1. Den är för våldsam. 2. Den har inte gått på cartoon network någon annanstans i världen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fish cake Skrivet maj 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 i usa ska dom visa den på cartoon network den har ju blivit licensierad du vet men ja vet inte när Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 >:) Varför inte SVT eller TV4. Jobbigt att man måste ha soffpotatiskanaler bara för att kunna se lite anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 Jag betvivlar starkt att den börjar på svenska cartoon network. 1. Den är för våldsam. 2. Den har inte gått på cartoon network någon annanstans i världen. Det där stämmer, men som sagt så har dom då i USA sagt att de skall börja visa den på Cartoon Network i USA... Hur det sedan blir med det vet jag inte... Men jag har då sett en trailer på deras hemsida. Finns även i Trailer tråden högst upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fish cake Skrivet maj 29, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 asså jag e ju ochså ganska skeptisk när det gäller att den sänds på den svenska cn. om jag får tag i en mejl där man kan fråga kanalen så får vi ju reda på det säkert Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 29, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2004 Dom är inte så bra på att svara skall du veta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Det skulle vara underbart om den kom på cartoon network, fast konstigt skulle det vara, rätt stor skilldnad ifrån den vanliga sörjan mina lillebröder brukar tjata om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 I sverige finns det nog ingen chans. Det enda bra jag någonsin sett på Cartoon är "Pirater på Mörka Vatten".... Och den var det vanliga. Inget våld utan bara lösa saker med hjälp av mysko grejer som att förgifta dom eller något annat snällt och barnsligt. Tror jag, minns dock inte. Men i alla andra läner är det andra saker. Där finns det bra serier på Cartoon. I brasilien visade dom ju Dragonball, Sailor Moon, Pokémon och Digemon, ett avsnitt per dag. Samt på kvällen även någon annan anime serie som handlade om samurajer med lasersvärd... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 I tyskland visar dom massor anime One piece t.ex.. Så jäkla orrätvist att vårat land ska vara efterblivet på den fronten.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Håller med. Men, jag vet inte om det skulle spela mig någon roll, så otålig som jag är så skulel jag se ett avsnitt och ladda ner resten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Ärligt talat vill jag inte ha det på svensk tv om det använder den engelska dubben eller ännu värre dubbas till svenska. Antingen har man japanska röster och svensk text eller ingeting. Har ni sett ngn serie dubbad förutom stor produktioner(Evangelion, Dragonball, diverse Ghibli filmer, akira , Ghost in the Shell). Se då Shaman King dubben och fråga er själva, vill ni verkligen detta? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Har sett Dragonball Z filmerna dubabde till svenska... De suuuuger... Men Sailor Moon går ju... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Har sett Dragonball Z filmerna dubabde till svenska... De suuuuger... Men Sailor Moon går ju... Sailor Moon är ett ganska intressant fall där vi har en av sveriges dyrare subbningar och är en av de 25(ALLA JVLA DISNEY FILMER) bästa IMHO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Ärligt talat vill jag inte ha det på svensk tv om det använder den engelska dubben eller ännu värre dubbas till svenska.Antingen har man japanska röster och svensk text eller ingeting. skojsar du? det vore ju skitbra om de skulle sända en massa anime på svensk tv. jag struntar i om det är svenk dubbning. tänk att se kanske 5 superbra serier i svensk tv. det skulle vara bra grejor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Svenskdubbad Anime? Huga!! Jag tror nog att jag hellre ser Animen på DVD eller på datorn(mest för att jag inte har C.N.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Har inte sett serien men har hört att den är bra så jag hoppas den börjar på någon kanal snart, så jag får se den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 3, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2004 Asså, sålänge de sänder animen på TV så är det lugnt. Det kan få vara svenskdubbat också, men då kommer jag bara stöd kolla :> Typ sätta på TV och kolla Orginal istället :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 full metal på svenska.. anime ska inte va på svenska.... hemsk tanke Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 jag såg på text-tv att dom ska sända en anime serie på TV4 i sommar men jag vet inte vilken. förmodligen blir det väl sailor moon eller nåt sånt :( hoppas bara inte att det är bey blade eller pockemon... men visst vore det coolt om dom kunde få till nån bra serie :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 Det finns en väldigt stor chans att just Naruto börjar där (har hört att det är såna serier dom är ute efter) :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 Betvivlar att dem ska börja sända Naruto i Sverige än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 Inget våld utan bara lösa saker med hjälp av mysko grejer som att förgifta dom eller något annat snällt och barnsligt. Tror jag, minns dock inte. kan säga att det inte är "snällt och barnsligt" att förgifta människor. finns gifter som kan ge väldigt stor smärta och hög feber. såg på discovery igår och där va det en medicin som gjorde hela kroppens muskler paralyserade fast man kunde fortfarande höra,se och tänka.. sen finns det ett litet frö om man tar 1 sånt frö så dör man och det fröet är ungeför 0.5mm stort. det räcker med att man sticker in det i nåns kropp så dör man. så förgiftning är inte barnsligt eller snällt och för att hållas OT så tror jag att Cn kommer sändas ut på boxer snart. eftersom dom flesta kanalerna visas där just nu. fast det kan hända att den stannar på parabol :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg