docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Tänkte vi kunde skapa en tråd där vi visar upp lite snyggare spelomslag. Här är tre av mina favoriter: Några som håller med? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Härlig tråd! :) Håller klart med vad gäller Starcraft fodralet, även om det ligger lite filmklyscha över det. Själv föredrar jag stilrena fodral, men det är en aning svårt att hitta snygga sådana om man tittar på spel som släpptes innan 90-talets början. Gigantiska logotyper och åldersstämplar kan även bidra till att förstöra helhetsintrycket av ett fint fodral. Lite synd. Visserligen är 80-talets "oljemålningar" som små konstverk i sig, men knappast något som går hem hos mig. Här är några av mina favoriter: Eternal Darkness: Sanitys Requiem ICO Resident Evil Remake Ett MGS fodral får också vara med, tack vare Yoji Shinkawas fina illustrationer. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 ICO har ett ryktigt snyggt omslag! Glömde att nämna Max Payne 2, riktigt snyggt och stilrent omslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Tyckte omslaget till L.O.L. var ballast: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Tacka vet jag det amerikanska omslaget till DMC2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Det blir inte mycket bättre än så här: Goardiclegenden som släpptes som Legend of guardian här i väst (ganska snyggt omslag det med). Riktigt, riktigt snyggt det här om man får säga det själv. *Ior som måste sätta sig ner och spela färdigt detta spel en dag.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 ... Och om vi är seriösa så är mina tre favoriter: Honourable Mentions: Starcraft C&C Red Alert Sacrifice Also: whohoo automatiskt Thumbnailing :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Mysko megaman-omslag... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Det är utan tvekan världens fulaste omslag, no question. Undrar vad illustratören tänkte... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Det är utan tvekan världens fulaste omslag, no question. Undrar vad illustratören tänkte... Illustratören tänkte nog exakt likadant som den som ritade det här omslaget till Nausicaä of the Valley of the Wind dvs. inte alls förmodligen :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simon Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Eftersom jag är sämst och inte vet några snygga omslag får jag väl stjäla några tidigare nämnda. Ico, Katamari och Secret of Mana är grymt snygga! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juli 15, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2006 Passar på att slänga in detta, MuvLuv Det är nog fortfarande mitt favoritomslag och box. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 15, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2006 Det är utan tvekan världens fulaste omslag, no question. Undrar vad illustratören tänkte... Illustratören tänkte nog exakt likadant som den som ritade det här omslaget till Nausicaä of the Valley of the Wind dvs. inte alls förmodligen :) Det är utan tvivel det märkligaste omslaget till en annars underbar anime. iofs så gillar jag inte översättningen till warriors of the wind heller... dessa hära gillar jag: har några andra på lager som antagligen letar sig hit så småning om... men dessa var först upp till ytan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet juli 15, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2006 det skulle lika gärna kulla stå "neon genesis evangelion" på det där ZoE omslaget >_< Sedan tycker jag att både ICO och Shadow of the Colossus har jäkligt snygga omslag. Sedan harjag alltid gillat detta mycket simpla omslag: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet juli 16, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2006 det här omslaget tycker jag är snyggt :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet juli 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2006 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2006 Måste vara Akira Toriyama som har illustrerat omslaget? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet augusti 7, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2006 Måste vara Akira Toriyama som har illustrerat omslaget? Det är det antagligen, Akira Toriyama var karaktärsdesignern till Chrono Trigger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet augusti 7, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2006 Det ser man ju på karaktärerna till o me ;) Liknar dragonball figurerna :) Men det är jäkligt snyggt faktiskt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tifa Skrivet oktober 7, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2006 Dethär omslaget är snyggt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 7, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2006 Gillar omslaget till Company Of Heroes, även om de små logotyper längst ner förstör lite av helheten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JP Skrivet november 4, 2006 Anmäl Share Skrivet november 4, 2006 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 22, 2006 Anmäl Share Skrivet november 22, 2006 vem kan detta vara? och den snyggaste nu: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 6, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2007 Omslaget till Valkyrie Profile: Lenneth till PSP tycker jag är snyggast! http://loading.se/user_file.php?aed3aec ... f10b699d97 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg