docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Posta hur stora bilder ni vill Använd IMG taggarna som vanligt och bryr er inte om hur stora bilderna är, den förminskas automatiskt till maxbredden för forumet. Klicka på bilden för att se den i full storlek. Spoiler-tagg [hide]Spoiler Spoiler Spoiler[/hide] Blir: Spoiler Spoiler Spoiler (markera för att läsa) Automatisk reducering av långa länkar Använd bara urltaggarna som vanligt. Ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=L4ZVJnIU ... 5Fs%2Ehtml Hide-funktion En avancerad spoilerfunktion som även gömmer bilder. [hide=hide][img=http://www.anime.se/forum/templates/subSilver/images/banner.png] test[/hide] Blir: hide test Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Jag välkomnar image-shrinkfunktionen med stora armar. :D (slipper jag gnälla och ändra andras inlägg titt som tätt....) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Spoiler-koden funkar inte i IE Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Spoiler-koden funkar inte i IE Funkar för mig i ie? EDIT: Tror jag har fixat alla layout buggar som fanns i ie också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Alltså... Det fungerar inte för mig heller... Jag hittade ingen definition för spoiler i CSS, varken i CSS-filen eller direkt på sidan... :x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Alltså... Det fungerar inte för mig heller... Jag hittade ingen definition för spoiler i CSS, varken i CSS-filen eller direkt på sidan... >:( Den finns i cssen, den ligger först av alla. Titta en gång till. Om ni inte ser den testa en ctrl+f5. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 mm jag hitta den, fast ingen anledning att det inte skulle fungera, och nu fungerar det även i IE... skumt?_? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Måste vara webbläsarens/serverns cache som spökar. Aja skönt att det fungerar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Nu kan alla lata personer slippa att skriva om sina länkar för att de inte ska vara för långa. Använd bara urltaggarna som vanligt. Ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=L4ZVJnIU ... 5Fs%2Ehtml Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Måste vara webbläsarens/serverns cache som spökar. Haha, så var det ju. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Oh, massa fina och praktiska nyheter. Toppen :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Spoiler-grejen fungerar inte i FIREFOX, och när jag öppnade sidan med IE så öppnades även word där hela hemsidan la sig i (kan ha berot på att jag kom när en knapp utan att ha vetat om det, eller så har jag praktfulla virus igång eller nått, tja hej). Men spoilter-grejen fungerade i IE. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Den fungerar hur som helst för mig i FF, aldrig varit någe problem... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 ska där inte vara en knapp för spoiler kommandot i här ovanför när man svarar/skapar en tråd? eller är där en? isf har ja missat den... spoiler grejen funkar visst i FF... så vitt ja vet gör den vad den ska för mig. för övrigt thumbs up! skulle dock vilja lägga till ett förslag till [sHnY]hej på er[sHnY] blir hej på er men det ska vara ett hjärta till vänster och höger om texten isället för "skrev" ovanför :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Spoiler-funktionen är lite buggad: spoiler-text Vore även nice om länktext inom spoilertaggar gömdes. Det bästa vore väl egentligen att använda lite dhtml så man kan gömma/visa spoilersektionen, snarare än att ändra textfärg till densamma som bakgrunden. På så sätt göms även bilder, länkar, citat, kodsträngar, you name it utan specialbehandling. Och man slipper läsa markerad text. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Hmm en hide funktion kanske är bättre, ska titta på det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Nu ska en det hidefunktionen fungera: test Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Trevligt! Kan man inte ändra texten också? (Typ: Göm visad text) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Gör gärna så visa-gömt-innehåll inte ser ut som en vanlig URL-länk. Kanske grön eller nå't. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Gör gärna så visa-gömt-innehåll inte ser ut som en vanlig URL-länk. Kanske grön eller nå't. :> Bra idé! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg