Japs Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 I fredags släpptes The Games Factory 2, Multimedia Fusion 2 och Multimedia Fusion 2 Developer. Vissa här känner väl till programmen en aning. Jag beställde mitt ex av MMF2 idag. Priserna ligger såhär: The Games Factory 2 ------------> 49EU Multimedia Fusion 2 --------------> 99EU Multimedia Fusion 2 Developer -> 299EU Jag fick 13% off på MMF2 Standard för att jag köpte gamla TGF. Om man äger någon av de tidigare versionerna kan man få ett discount HÄR! Info finnes på www.clickteam.com :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
smeagol Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Verkar häftigt. Behövs det några speciella kunskaper för att skapa spel med "The Games Factory 2"? Håller iaf på att ladda ner demot! EDIT: Nej, man behövde inte kunna nåt. Det påminner om "Game Maker". Är detta en uppföljare? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 3, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Icke. Game Maker är en efterapning av TGF. TGF/MMF är mycket kraftfullare och friare. Spel skapade i Game Maker måste av nån anledning också ha en ladd-skärm. Så blir det inte i TGF/MMF (om du inte har gjort något oerhört krävande program och gör en själv :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Säg inte att det fortfarande är lika begränsat som MMF var. Det vill säga att man måste tanka tusen hemmagjorda plugins för att kunna göra något vettigt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 ska testa det, men har jag fattat det rätt ifall Multimedia Fusion 2 Developer innehåller allt som de båda andra fast mer? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Verkar lite häftigt, vad exakt för man med MMF2? Det enda liknande jag har använt är väl RPG Maker :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 3, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Säg inte att det fortfarande är lika begränsat som MMF var. Det vill säga att man måste tanka tusen hemmagjorda plugins för att kunna göra något vettigt. Razz Beror ju på hur du menar med begränsat? Dom felsta extensions dom var av värde i MMF1.5 har blivit inkluderade i MMF2 från start, de som inte kom med i releasen kommer i ett nerladdningsbart Bonus Pack. Och självklart kommer det nya allteftersom också. ska testa det, men har jag fattat det rätt ifall Multimedia Fusion 2 Developer innehåller allt som de båda andra fast mer? Ja, fast mer sånt som man enbart behöver om man vet vad det är till för eller är superseriös. Om man bara ska köpa det för att leka runt lite kan man lika gärna köpa TGF2. Jag är lite halvseriös och tog MMF2 Standard. :) Verkar lite häftigt, vad exakt för man med MMF2? Det enda liknande jag har använt är väl RPG Maker. Man kan göra det mesta i 2D med det. Spel till mediaspelare till ftp-program till paint-program. MMF(1.5&2) > TGF(1&2) > RPG Maker >>>>>>>>>> Game Maker Här kan man läsa vad som är nytt för TGF2/MMF2: http://mmf2.ovine.net/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Här kan man läsa vad som är nytt för TGF2/MMF2: http://mmf2.ovine.net/ Seriöst, måste man betala extra för något så simpelt som alpha-kanaler? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2006 Man kan göra riktigt tuffa spel (och även halvdana program) i Multimedia Fusion. Det är mycket lätt att använda, och man kan göra mycket mer än vad folk tror man kan. Och du Japs. Jag kan nog bara fått solsting men är det inte du som höll på med ett Megaman fan spel i TGF? :S Tror ni man kan få discounts om man äger Klik and Play? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2006 Får man göra kommersiella spel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 6, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2006 Med MMF2 Developer får du göra det. Med MMF2 Standard också, men då måste du inkludera Clickteams speciella logga någonstans i spelet tror jag. Skaffar du TGF2 så får du inte sälja spelen... tror jag. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 6, 2006 Och du Japs. Jag kan nog bara fått solsting men är det inte du som höll på med ett Megaman fan spel i TGF? Confused Det är rätt det, är fortfarande igång på sätt och vis. Ligger alltid i bakhuvudet, försöker skrapa ihop ett team här på GAME, men det är svårt att dra igång nåt. >_> Får man göra kommersiella spel?Med MMF2 Developer får du göra det. Med MMF2 Standard också, men då måste du inkludera Clickteams speciella logga någonstans i spelet tror jag. Skaffar du TGF2 så får du inte sälja spelen... tror jag. Precis. Om man skaffat MMF2/MMF2Dev får man sälja sina spel. Med Dev får du göra det helt fritt, har du Standard så måste du ha med "Fueled by Fusion" loggan. Inget större handikap där imo. Det är ju bara en logga, lite reklam till Clickteam (plus så ser det ballt ut också :P) Det är också det man betalar för mest. För att sälja spelen man gjort med mjukvaran. Mitt ex kom idag. Beställde det i måndags. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet juli 23, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2006 Det här måste man väl beställa med kreditkort förstås. Vore fint om de kunde skaffa några marknadsförare åt dem som säljer utomlands. Får hållas med mitt Multimedia Fusion 1.5 tills min kompis kanske beställer även 2:an åt oss båda. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg