flaskis Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Tänkte föreslå om en fin mod som jag sett på andra forum, nämligen en hide-mod som är bra att använda när man vill skriva spoilers osv. http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=216792 Vad den gör är att man i princip "gömmer" all text mellan en [hide]-klammer. Den genererar en länk som vid klickning visar all text. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Låter kanon. peace Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 låter helt ok, är det den dem använder på animesuki, som kan dölja bilder etc också? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Det står ju: "Adds a Hide BBcode to your forum, which reveals the hidden code (images too) when some text is clicked." vilket borde innebära bilder också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 jag läste inte på länken :P bara antog att de var samma som animesukis spoiler varnings sätt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Jag röstar för :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Blev meddelad av Avathar på IRC att det är en funktion som anime.se haft på på att-göra-listan sen ett år tillbaks :P Får hoppas att denna tråd väcker liv i projektet lite ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Hej gott folk, har suttit o pillat lite med en spoilerkod nu och det verkar fungera nu. [hide]Detta verkar fungera[/hide] Blir: Detta verkar fungera (markera för att läsa) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Okej va bra =) Undrade liet varför jag började få parse errors :P (Fast den var lite ful ;]) Kan man inte bara göra så färgen får samma färg som bakgrunden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Okej va bra =) Undrade liet varför jag började få parse errors :P(Fast den var lite ful ;]) Kan man inte bara göra så färgen får samma färg som bakgrunden? Självklart, men hur ska man se att det finns text där då? kanske en border runt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 jo iofs, mm en border låter väl bra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 jo iofs, mm en border låter väl bra? Sådär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 9, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Trefligt :D Fast jag är nog ett fan av hide-taggen. Gillar inte att markera text :P Edit: Såg att det också är fixat. Tackar ^^ Test: clickz0r lite text Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg