Davidlolbarn Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Eh,, har länge nu tänkt på att starta en ny manga effter att flying shuriken pajade. Har massa karraktärer att ha med och jag har en story. oc har börjat på de första 7 sidorna. Nu har jag iallafall skrivit upp hela handlingen och ritat med små bilder så denna gången är jag mer förberäd. Men har någon nått mer tips att ge innan jag fortsätter längre? Eller nått man ska tänka på osv.. Skriv gärna : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Paddan borde väll veta vad man ska tänka på med tanke på att han har gjort en serie på över 100 sidor =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Manus, storyboard och färdig designade karaktärer så vitt utseende som personlighet borde räcka! så vitt jag vet körde paddan bara på utan storyboard lr nått i sin Battle Royale serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 så vitt jag vet körde paddan bara på utan storyboard lr nått i sin Battle Royale serie. Dumst som fasen, imo. Men så är Paddan ganska ambitiös och produktiv också. Jag rekommenderar en storyboard, bara som en försäkring, så att man inte fastnar. Den behöver inte vara detaljrik alls dock. EDIT: stavfel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 jag använder storyboards för mina voidfajter, de är asbra, man sätter ut vinklar o sånt i förväg, och man kan se eventuella fel tidigare, dessutom om man har en miniversion att läsa innan man gör den riktiga brukar man komma på saker som skulle funka bättre, formuleringar, vinklar, poser osv Dumst som fasen, imo. Men så är Paddan ganska ambitiös och produktiv också. han använder storyboards nu dock Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Kan bara instämma, storyboards är mycket bra att göra innan man börjar rita serien på riktigt. Är värt den extra tid det tar att göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paddan Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Instämmer med de kommentarerna ovan, gör inte samma misstag som jag har gjort, att rita en serie utan storyboard, för då, händer massa otrevliga grejer, som till exempel till Battle Royale striden hade jag tänkt göra 40 sidor...........................men så plötsligt hade jag 114 sidor i handen xD. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Ja, visst är det jobbigt när det händer O_O' (samlar man alla serier jag någonsin gjort blir det förmodligen knapt hallvvägs till 140 sidor ^^) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet juli 2, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 2, 2006 Okej tack för svar :) gärna mer.. : P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sitheps Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 En sak som jag brukar försöka tänka på är vad alla karaktärernas mål är och kanske bygga up en litten intriger, som att ge ut litte ledtrådar genom seriens gång, som kan vid första anblick verka meningslösa men längre fram kan ha stor betydelse. Tex: ett littet märke på en sten som kan ses i bakgrunden som senare dycker up litte varstans(sällan) som tillslut verkar beskriva nåt viktigt etc. Såna saker tycker jag ger litte extra krydda till en serie. Ett annat förslag. Tänk på att karaktärerna handlar någolunda realistiskt. Och inte som andra serier ibland gör, tex: Alla skriker "Run for it lads!" eftersom en gigantisk lava sprutande inferno kommer rusande emot dom. Då brukar huvudkaraktären i vissa serier stanna och glo i cirka 40 år innan han/hon springer, så att monstret är så nära att han kunde trampa på en. När i verkligheten man borde vara så pumpad med adrenalin att man springer som en tok. Försök tänka dig in i karaktärens tanke banor, tex: tänk dig hans/hennes förflutna som ditt egget etc och tänk vad skulle han/hon troligen göra i denna situation? Det är allt jag kan komma på för tillfället, hoppas det var till god hjälp. //sitheps Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet juli 4, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet juli 4, 2006 Tack! Ricktigt bra tipps! ska tänka på dem : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg