Anji Kishu Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 Ja den japanska släpps kanske inom ett par månader. Det lär dröja minst ett år innan de släpper de amerikanska utgåvorna. Elle någon/-ra månader efter att den har visats klart på japansk tv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 4, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2004 Ja det är ju så det går ( :( snyft :( ) nä men det är väl bara att vänta då ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 22, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2004 Nu är det klart, en andra säsong av denna utmärkta serie ska komma :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 23, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2004 Nu är det klart, en andra säsong av denna utmärkta serie skall komma :) Oj då, den första säsongen är ju långt ifrån klar. Den är väl på Eps 17 av 26 och Eps 18 fortsätter i Januari igen. Men bra nyheter ändå, det är ju en trevlig serie. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet oktober 26, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2004 Linus, kan du länka den informationen? I vilket fall som helst var det grymt skoj att höra. Jag hoppas de håller klass, och med tanke på vem det är som står för arbetet så kan jag inte tro ngt annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 Hmm nu blev det lustigt, andra säsongen kanska är episod 18 och uppåt? Samurai Champloo Second Season (2004-10-22 14:12:24)The official Samurai Champloo website states that a second season of the popular TV series will air in January Källa: Anime News Network Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mod Skrivet november 1, 2004 Anmäl Share Skrivet november 1, 2004 Det är så jag har förstått det i alla fall. Då det blev ett ganska abrupt slut. Får hoppas att det blir så. Väldigt bra anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet januari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2005 Jag har först nu tagit mig tid att se serien, tog 2 trevliga nätter ;) Karaktärsdesignen, övrig animation, fighting-scenerna, storyutvecklingen och underhållandet i övrigt är underbart. Vad jag gillar med denna anime är också att den ligger lite mer åt det "seriösa" hållet, dvs mer åt min stil. Med det menar jag att det dels är riktat åt lite äldre, det har blod i mängder, och till skillnad från många andra pågående serier så dör folk faktist(istället för att alltid komma tillbaka som i andra serier, där det verkar olagligt att dö...). Helt klart en av årets mästerverk, tillsammans med Gankutsuou :) Det enda klagomålet jag har är att hip-hop är en sak jag har svårt att tåla, fast här var det dock bara opening och endingsekvenserna som var usla, bakgrundsmusiken passar bra in :) Serien ligger ju förresten på 26 avsnitt, varför de har "delat" upp det i två säsonger vet jag inte, men nästa avsnitt ska iaf komma den 22a Januari enligt example.com. Vi får vänta helt enkelt...inte så långt dit :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet januari 27, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2005 Nu har den börjat igen, Eps 18 är ute. Trevligt trevligt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Samurai Champloo verkar ju mycket interessant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 *SPOILER* Det avsnittet där dom körde baseball va guld. "DEADBALL" :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 SPOILER PÅ SLUTET 3 2 1 Vad tycker ni om slutet? Som vanligt skulle jag hellre sett att de slutade där Mugen och Jin föll ihop(och dog då), eller snäppet innan där de dog i striderna innan. Det kändes så typiskt att alla skulle må bra igen, "slutet gott allting gott". Sen att de alla lämnar varandra i slutet var lite skumt, förstår inte varför de gjorde det, i varje fall inte varför Fuu gjorde det. Grym besvikelse på slutet alltså, de byggde upp ett ganska klassiskt "Cowboy Bebop"-slut men förstörde det med sitt typiska "i nästa avsnitt lever alla och är glada" :P Ni förstår kanske. *Slut på SPOILER En väldigt bra serie dock, jag älskar karaktärsdesignen och animationerna i allmänhet. Själva musiken i sig var inte direkt min stil, men i bakgrunden klarade den sig ganska bra ändå. Serien hade en del smådryga avsnitt mot slutet, som kändes som onödiga "fillers". Skön story och snyggt animerade fighter, bra karaktärer. En 8/10 ger jag den :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet mars 27, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2005 Håller med dig Wilcon, "markera SPOILER för att läsa" trodde inte att Mugen och Jin skulle överleva. Nu känns det som en evighets serie, den kan fortsätta i alla evighet. Men om jag tänker efter förespråkar jag hellre lyckligare slut :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 Petus: ja det avsnittet var för jävla bra, "wait, im not dead yet..." hahaha. Såg klart sista episoden igår natt, kan inte påstå att slutet var så jävla dåligt/abrupt/osv. Serien var faktiskt ganska bra, skön och annorlunda stil. Introlåten var dock sämst men annars var musiken bra. Mer Shinichiro Watanabe åt folket! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg