Freiztan Skrivet juni 4, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2010 Med tanke på att italienarna alltid lyckas slarva bort sina ljudband lär du få se den med en splitter ny dubb, Friztan.Med kristallklart 80-talsljud. Jag brukar klara av alla ljudöverslag och skorriga effekter i gamla serier, men det där slice-ljudet dom överanvänder i Bem var nästan för mycket. Men serien verkar bra. Frågan är om den är värd en tusenlapp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 4, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2010 Jahapp. då är man här igen. efter Eureka Seven är slut ;( Cry så ska jag ge Dragon Drive en CHans. en kompis tipasde mig ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet juni 4, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2010 Kollar igenom Urusei Yatsura just nu och sen följer jag de vanliga shounen serierna som One Piece, Naruto osv, funderar dock på att ta upp nån ny serie.. får se vad det blir =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet juni 4, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2010 Genshiken 2, Eve of Jikan samt Tokyo Magnitude som jag nöter i väntan på veckans nya avsnitt av denna säsongens utbud. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 5, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2010 Genshiken 2, Eve of Jikan samt Tokyo Magnitude som jag nöter i väntan på veckans nya avsnitt av denna säsongens utbud. Vad kmr i denna säsongens utbud då ?:O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet juni 5, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2010 Jag menar vårsäsongen som inte är slut ännu ^^ Angel Beats och de andra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 Jag menar vårsäsongen som inte är slut ännu ^^ Angel Beats och de andra. AHA XD haha! okey, Jag kikar också på Vårsesongens Serier + att jag har börjat med TRUE TEARS och imorn ska jag börja på HONEY AND CLOVER :) är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :) Nai, den sög :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :) Nai, den sög :P Nai, den är riktigt najs :) Honey and Clover é också bra, T.T skall jag nog se om faktiskt, tror jag ev... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 är på 8/12 på TRUE TEARS. riktigt bra serie. riktigt spännande en så långe :) Nai, den sög :P haha :D Smaken är som baken, nä men jag gillar den verkligen. Bra story , karaktärerna, speciellt Noe söt liten flicka som är underlig men underbar med en otrolig karisma :) Gillar hon. Hiromi är lite underlig tycker jag, Snarare rent av en lite elak person även om hon är tillbakadragen och lite ensam som jag uppfattat det som. Hemligt, Har du inte sett seriens så kolla inte ^^ Speciellt när "Hiromi" säger att hon vill inte höra Shinichirō namn igen och dom bor i samma hus ? verkligen dåligt att säga så , och ni som sett serien vet säkert vilket avsnitt jag menar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 Såg Osamu Tezukas Jumping, och tänkte på att Tezuka verkligen jobbade med samma människor år efter år efter år. Ta Junji Kobayashi till exempel, som började 1970 med Kleopatra och sen arbetade under Tezuka över bland annat Rymdens eldfågel och Shinsaku janguru taitei, och fortsatte arbeta under Tezuka med Rintaros Metropolis efter sin förre arbetsledares död. Ett fint exempel på lojalitet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 Blir mest långkörare nuförtiden; One Piece, Bleach, Fairy Tail och har av händelse plockat upp Naruto igen. Jag inte har kollat på Naruto sedan Shippuden startade, det roliga är att det känns som att jag inte har missat ett dugg, fast visst har jag saknat karaktärerna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 Såg Osamu Tezukas Jumping, och tänkte på att Tezuka verkligen jobbade med samma människor år efter år efter år. Ta Junji Kobayashi till exempel, som började 1970 med Kleopatra och sen arbetade under Tezuka över bland annat Rymdens eldfågel och Shinsaku janguru taitei, och fortsatte arbeta under Tezuka med Rintaros Metropolis efter sin förre arbetsledares död. Ett fint exempel på lojalitet. Jumping är ju väldigt snygg. Sånt som animatörer idag inte skulle ta i med tång, för "det där kan man ju göra på datan". Annars var ju Tezuka bra på att skrämma bort folk genom illa skötta bolag. Sunrise grundades till exempel av avhoppare från Mushi som svor att aldrig låta en konstnär hålla i finanserna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 11, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2010 Ja, Jumping är kul. Jag såg en intervju med Tezuka där han pratade en massa om den om och hur Kobayashi byggde jättestora modeller av världen i Jumping. Kul. Finns på DVD:n The Experimental Films Of Osamu Tezuka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 12, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2010 Jumping är ju väldigt snygg. Sånt som animatörer idag inte skulle ta i med tång, för "det där kan man ju göra på datan". Åjo, i Europa och Kanada finns många animatörer kvar som fortfarande kan konsten att göra riktig tecknad film, även om det mesta naturligtvis inte är lika snyggt som Jumping. Annars var ju Tezuka bra på att skrämma bort folk genom illa skötta bolag. Sunrise grundades till exempel av avhoppare från Mushi som svor att aldrig låta en konstnär hålla i finanserna.Ironiskt nog skulle inte Sunrise av idag lida särskilt mycket av åtminstone någon konstnär någonstans någon gång. Sceleris: Jumping är ändå visuellt inte hälften så experimentiell som Flugan. Det här konkav-konvexa perspektivskiftet till exempel. Det finns nog inga celler alls i Flugan. Jumping är animerad mer som en traditionell tecknad film, vilket nog kommer sig av att den är gjord av personer som jobbade med mer traditionell tecknad film. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 12, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2010 Just nu rullar Honey and Clover 8/24? :P haha! Riktigt imbad en så länge av denna serie. vilka rysningar den ger ibland! Väldigt nöjd så länge ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juni 13, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2010 Är mitt uppe i första säsongen av Digimon. Har precis börjat på... blir det fjärde arcet? Det med de fyra sista i varje fall. Det enda jag saknar från den engelska dubben är musiken vid förvandlingarna. Förbanne den japanska popsång som kommer varje gång i den japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet juni 13, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2010 Tears to Tiara 12:e avsnittet just nu, rätt okej standard anime so-far. Tackar för påminnelsen Volbla, har tänkt se om Digimon ett tag nu, var ett par år sedan man var i den åldern ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweppe Skrivet juni 14, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2010 Kaichou Wa Maid-sama! full metal alchemist (2009) Kaichou Wa Maid-sama är favoriten dock Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet juni 15, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2010 Just nu kollar jag på Cowboy Bebop. Är på tredje avsnittet och det verkar bara en bra anime. Jag har ett långt sommarlov nu så jag ska kolla på så mycket anime som går. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 20, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2010 Nu rullar Macross Frontier här :) Mayoi Neko Overrun 12 såg nyss klart på avsnitt 12 och nu så har Nozomi äntligen sagt att hon är KÄR i Takumi på det där speciella viset ^^ som dom 2 andra är också. undra ur detta kommer sluta haha :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 26, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2010 ojoj! verkar som jag hitta en gammlis nu :D Just nu rullar Hokuto no Ken Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juni 26, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2010 Kör just nu ett one Piece marathon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 27, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2010 Pansarriddarna Votoms (装甲騎士ボトムズ) vann rätt mycket på att dom kom bort från den där djävla plåtstaden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mew Ichigo fan Skrivet juni 27, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2010 jag ser på Dragonball från början, är just nu på episod 29, och kan säga en sak. Master Roshin är en värre pervärs än Happosai från Ranma ½ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg