Jinha Skrivet november 25, 2009 Anmäl Share Skrivet november 25, 2009 Kollar på Gits och Higurashi no Naku Koro ni Rei. Funderat på att börja kolla på Legend of the galactic heroes ett tag nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AnticCMiku Skrivet november 28, 2009 Anmäl Share Skrivet november 28, 2009 Jag kollar på följande: Bleach One piece Fullmetal alchemist brotherhood Fairy tail Hanasakeru seishónen Junjou romantica Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet december 3, 2009 Anmäl Share Skrivet december 3, 2009 Eeeeeeh... はいばねれんめい? :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 3, 2009 Anmäl Share Skrivet december 3, 2009 Eeeeeeh... はいばねれんめい? :3 Snyggt försök, men: 灰羽連盟 :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet december 3, 2009 Anmäl Share Skrivet december 3, 2009 Full metal panic! och Julkalendern såklart! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 22, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2010 Tänkte att det var dags för Slayers att få sig en chans. En riktigt underhållande serie som verkligen inte sparar på krutet. En sak som jag inte kan sluta småle åt är alla skurkarnas namn, eller åtminstone de flesta, är hur jävla tokiga som helst och jag fattar inte hur man kan komma på namn som Zangulus, Vrumugun och Shabranigdo. Detta är bara några av de namn som har dykt upp, och då har jag bara sett lite mer än hälften av första serien. Sen får man inte glömma alla olika besvärjelser också. Slayers är actionkomedi när det är som bäst skulle jag nästan vilja påstå, man kan åtminstone inte klaga på underhållningsvärdet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet januari 22, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2010 jag kollar på Ookami Kakushi, Baka to Test to Shoukanjuu , Clannad, Bleach, Naruto shipudden och one piece Har sett 5 avsnitt av clannad och den är riktigt bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet januari 23, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2010 Kemono no Souja Erin Har inte följt den under året så det blir ett par avsnitt i taget vilket är skönt. Jag är på 34 och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den men uppenbarligen är den tillräckligt tilltalande för att jag ska fortsätta även om det ett tag verkade som om inget hände i början och jag var nära på att ge upp. Inte långt kvar så vi får se hur helheten ser ut. ^^ Fate/Stay Night - ser om. Var ett tag sedan jag såg den här och jag hade satt ett högt betyg på den, kommer dock inte ihåg särskilt mycket så jag ska ta och se om betyget var rätt placerat samt påminna mig själv om serien inför den alternativa filmen som tydligen hade premiär idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet januari 23, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2010 Durarara & Sorawonoto, hade egentligen inga planer att följa någonting, men så visade det sig att de fanns på CR så varför inte? ;) Dessutom är det nytt år, så det bör väl komma en ny säsong av Major ganska nu... <.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 23, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2010 Dessutom är det nytt år, så det bör väl komma en ny säsong av Major ganska nu... <.< Till våren min kära, till våren. Trodde faktiskt också att den nya säsongen skulle komma till början av året. Men man kan alltid glädja sig åt att den ändå kommer överhuvudtaget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet februari 5, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2010 Jag har börjat se vidare på Full Metal Alchemist. Jag har just sett klart det jag såg 2004-2005 och har börjat komma in på de avsnitt som jag inte har sett förut (runt avsnitt 20 eller nåt tror jag). Egentligen är jag inte så motiverad att titta på anime just nu, men eftersom det är lånade DVD:er börjar det bli dags att se serien så att jag kan lämna tillbaka dem sen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 6, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2010 Ah, pokemon. Goda tider. Men allvarligt, varför finns inte barnprogram att köpa med japanskt ljud och undertext? Hade sedan innan sett att det inte finns för Digimon, men även Pokemon och (efter en snabb sökning) Sailor Moon också? Jag antar att målgruppen sällan skulle se på annat än det engelska ljudet - minns man ju själv att man hellre såg filmer dubbade - men är det för mycket begärt? (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Jag ska försöka börja titta på anime igen. Efter veckors av tjat från anime.se-medlemmar om Kimi ni Todoke så började jag se den tillslut, och jag får än en gång svälja stoltheten och säga att den var makalöst bra faktiskt. Varför jag tröttnade på anime var inte bara för att jag fann fina japanska idoler i non-2D att titta på, utan att man såg så mycket mediokra animes... Nu är det visserligen fel tråd, så jag tänker inte önska anime här, men jag törstar efter mer "9-10:or" i betyg. Och jag är lite trött på fanservice/ecchi/shonen-inriktade animéer, var nog just därför Kimi ni Todoke satte klockrent för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Har rätt mycket serier att se på väntelista just nu på grund av tidsbrist, just nu ser jag på Beck - definitivt en klar favorit inom anime, samt väntar på nya avsnitt från Durarara!!. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Och jag är lite trött på fanservice/ecchi/shonen-inriktade animéer, var nog just därför Kimi ni Todoke satte klockrent för mig. *skrockar gott för sig själv* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Och jag är lite trött på fanservice/ecchi/shonen-inriktade animéer, var nog just därför Kimi ni Todoke satte klockrent för mig. *skrockar gott för sig själv* Va? Antyder du att Kimi ni Todoke är fanservice/ecchi/shonen? O_o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Antyder du att det inte är det? Kanske återkommer när jag sett klart serien. Jag känner inte för att bitcha för mycket D: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Antyder du att det inte är det? Okej, du trollar. Ingen kan på allvar mena att Kimi ni Todoke är fanservice/ecchi/shonen. Well played, Volbla. Well played. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Jag började kolla på Durarara idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 11, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2010 Kollar på Hataraki Man. Jag gillar den mycket, men man ska nog vara lite äldre/ha jobbat ett tag för att uppskatta den fullt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 11, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2010 Kollar på Hataraki Man.Jag gillar den mycket, men man ska nog vara lite äldre/ha jobbat ett tag för att uppskatta den fullt. Rekommendera den för avathar då. Han lär gilla den ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 13, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2010 Haha, vad tusan är det här? Kadokawa lade upp första avsnittet av en viss "Kaitou Reinya" på sin ytkanal, och i kommentarerna ser man att den finns på crunchyroll. Ca 3:30 per avsnitt, 5 av 12 ute. Ser ut att vara gjort i flash? Tycker den är riktigt skoj hittills :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet februari 13, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2010 Ser på Special A just nu. Gillar den, men endå inte. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det dåliga är. Men jag återkommer när jag sett klart serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet februari 13, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2010 Haha, vad tusan är det här? Kadokawa lade upp första avsnittet av en viss "Kaitou Reinya" på sin ytkanal, och i kommentarerna ser man att den finns på crunchyroll. Ca 3:30 per avsnitt, 5 av 12 ute. Ser ut att vara gjort i flash? Tycker den är riktigt skoj hittills ;) Serien är baserad på Morning Musume-sångerskan Tanaka Reina, och hennes 4-panel-comic-strip-manga som nu blivit anime. Hon spelar självklart rösten till huvudkaraktären, och även Noto Arisa från samma grupp ger rösten till poliskvinnan. Och ja, jag kunde detta utantill... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2010 Sitter nu och kollar på en hel drös serier; honey and clover, kanon, air, myself yourself för att nämna några. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg