Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Purikyua, Purikyua~~ MAXU HAATO!

Andra säsongen av Pretty Cure.

Har sett sex avsnitt in, men tyvärr är jag inte lika imponerad den här gången. Den här säsongen måste man dras med TVÅ separata transformations-scener, och skurkarna känns allmänt mer omotiverade (hur många gånger ska de besegra Mörkrets Furste egentligen?!). Vänskapsbanden finns kvar (såklart), men ingenting verkar röra sig framåt på något spännande sätt. Återstår att se hur mycket mer jag kommer att titta (och eftersom jag har sett på bra många ruttna serier i mina dar är chansen stor att det blir till slutet).

Har också dragit igång med Full Metal Panic: The Second Raid. Grym animation och tung story, om än lite väl flamsiga Sousuke-i-Skolan-scener (men det hör å andra sidan till). Helt klart inget dåligt köp.

Men vad sjuttsingen hände med Gundam Seed...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, började se om Lucky Star för ett par dar sen. Har kommit att tycka ganska illa om Hiranos röst. Hon är mestadels bara störande >_>

Oh god. Jag är inte ensam. Fick verkligen nog av henne efter Haruhi, i serien fungerade hon bra men när jag kollade på allt extramaterial hon var med i insåg jag hur dryg hon egentligen är.

Själv så ser man på Turn A Gundam (∀ Gundam). Första riktiga Gundam-serien jag sett och det känns som att jag inte kunde ha valt en bättre del att börja med. Handlar om att månfolket som flydde till månen då jorden blivit obebobar, jordfolket som efter tusen år både glömt bort alla uppfinningar och månfolkets existens blir givetvis förvånade när "mekaniska dockor" dyker upp och kräver en del utav "Ameria" som deras land. Det är verkligen en intressant konflikt som skildras i Turn A Gundam, man får se saken ifrån båda sidorna och den presenterar en stor samling med intressanta karaktärer. Historian är väldigt bra uppbyggd och man får en jordnära känsla ifrån den då den verkligen inte är gulli-gull men samtidigt inte heller så allvarlig att man blir trött på den. Den är väldigt lätt att titta på. Har dock bara sett 20 avsnitt hitills men den förtjänar såhär långt 9/10, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, började se om Lucky Star för ett par dar sen. Har kommit att tycka ganska illa om Hiranos röst. Hon är mestadels bara störande >_>

Tycker hon har lyckats rätt så bra i Lucky Star.

Men sen har hon exakt samma röst i Haruhi, Nana, Akane-iro, Manabi Straight, Sumomomo etc etc >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser på nästan det mesta från den nya säsongen, men kände att det inte kunde stilla min hunger och tog därför upp Ashita no Joe som jag tänkt göra förr eller senare. Jävlar mig vilken förbaskat bra serie. Bra handling, bra karaktärer samt go musik. Nä nu har jag varit borta för länge från den, dags att sätta igång nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förutom allt annat jag ser på så ser också jag på City Hunter 3 (bäst mening är bäst). Såhär 2 avsnitt in så har inte hänt så mycket sedan andra säsongen. Det mesta är sig lik och Ryo är precis lika mokkori som alltid, kvinnorna är lika flörtiga och Kaoris ändlösa lager med 100-tons hammare verkar inte vara ens nära på att ta slut. Trots att den följer samma gammla visa som tidigare är den gammla visan väldigt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu bland allt krafs tittar jag även Legenden om Galaxhjältarna. Hittills är jag varken besviken eller imponerad, jag har trots allt bara sett tre avsnitt, så jag ska inte yttra mig för mycket om den.. än. Det kanske kommer senare (notera det understrukna "kanske").

På sidan av har jag nästan fått tummen ur arslet och börjat titta på X, efter att ha sett Tokyo Babylon nästan ett år innan. Tyvärr har jag kommit av mig och den läggs på is en stund till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter