Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Började kolla på Gundam 00 igår, fattar inte varför jag inte kollat in den tidigare.

Nån som har nått tips på en gundamserie som jag kan se efter denna?

Mobile Suit Gundam och Mobile Suit Zeta Gundam. Originalet kan du med fördel se i form av film-trilogin, men i fallet Zeta så bör du enligt mig hålla dig till serien (då compilation-trilogin fick lite väl mycket handling bortklippt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För tillfället ser jag Full Metal Panic!. Lite ironiskt, eftersom animén jag just såg klart (Fullmetal Alchemist) har ett extremt snarlikt namn. :S

Ironiskt nog är dom nästan lika dåliga.

:D

FMA dåligt? Nonsens. ;) Fast jag måste medge, jag var inte jättenöjd med slutet... fast jag har sett värre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För tillfället ser jag Full Metal Panic!. Lite ironiskt, eftersom animén jag just såg klart (Fullmetal Alchemist) har ett extremt snarlikt namn. :S

Ironiskt nog är dom nästan lika dåliga.

;)

FMP dåligt? Nej nu tror jag att min herre har gått och blivit galen.

Såhär efter att ha läst andra volymen av lite-novellen kan jag säga att du inte kan ha mer fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FMP dåligt? Nej nu tror jag att min herre har gått och blivit galen. Såhär efter att ha läst andra volymen av lite-novellen kan jag säga att du inte kan ha mer fel.

Tjaa, jag syftar ifs bara på animen. Får skriva nån uppsats nån gång om vad jag ogillar med den >_>

Hey. Det kan jag ju göra nu. Vad har man nätter till :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FMA dåligt? Nonsens. ;) Fast jag måste medge, jag var inte jättenöjd med slutet... fast jag har sett värre. :)

Har du sett FMA filmen? det är typ avslutningen på serien, har själv inte sett den .. men kommer!

Jo då, nog har jag sett den. Den var helt okej, var inte jättenöjd men den är helt klart värd att ta en titt på. Särskilt om den nya FMA-animen tar vid där filmen slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 weeks later...

Själv är jag i full gång att se Gundam Seed.

Tankar kring avsnitt 39-40 (überspoiler)

I de här avsnitten hamnade Athrun och Kira äntligen på samma sida. Det var en scen jag har suttit och väntat på... men tyvärr lyckades de inte förmedla den rätta känslan för fem öre. Jag förväntade mig manliga tårar, känslosam bakgrundsmusik där de två vännerna omfamnades, men det enda av substans man fick var de två som gick långsamt mot varandra medan man fick se flashbacken spela. Jag vill inte nedvärdera den scenen, men kom igen! Inte ens en tår! Nu vet jag inte om detta i själva verket antyder att det inte kommer gå så bra mellan dem till slut (spoilers uppskattas ej), men det är ingen ursäkt för att slarva bort scenen så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev aningen distraherad från Gundam Seed, och var tvungen att se vidare på Pretty Cure.

Jag kan inte säga annat än att den sopar gatan med allt annat i Magical Girl-väg. Här har vi en spännande handling, härliga vänskapsteman och karaktärer med personlighet. Visst, de får dräkter med hjärtkristaller på när de förvandlas, men de kastar iallafall inte tiaror på varandra, utan slåss med knytnävar och sparkar (och magiska energistrålar). Japanerna har än en gång visat var barnprogram-skåpet ska stå.

lite vidare reflektioner fram till avsnitt 32

Jag trodde inte de skulle behandla de 26 första avsnitten som en komplett serie, så jag blev riktigt överraskad när de helt plötsligt besegrade det mörka mörkmörkret. Nog har de lyckats fortsätta serien med mestadelen av äran i behåll, men det lämnar dock en aning mer att önska. Hur kunde de Mörka Säden hamna på jorden, och varför tänkte ondingen inte på att göra något sådant innan? Jag skulle gärna ha velat veta mer om hur deras krafter fungerar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter