Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

En hel del:

Ajimu Kaigan Monogatari

Candy Boy

Code Geass - Hangyaku no Lelouch

Fruits Basket

Full Metal Panic!

Kure-nai

Legend of the Galactic Heroes

Nabari no Ou

Pia Carrot 2 DX

Sekirei

Shura no Toki

To-LOVE-Ru

TOKKO

Xam'd: Lost Memories

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aria the Animation

Code Geass - Hangyaku no Lelouch R2

Darker than BLACK

Detroit Metal City

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG (igen)

Golgo 13

Kaiji

Macross

Macross Frontier

Nanatsuiro Drops

Top wo Nerae! 2

Xam'd: Lost Memories

Legend of the Galactic Heroes

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Project ARMS, grymt bra serie. :)

tyvärr så har man inte sett hela. :/

Vadåda :S

Om vi säger så här.

Jag äger inte serien på dvd, så jag har fått fixa den på annat sätt.

Och tyvärr så lyckades jag inte fixa hela serien med engelsk sub. :(

Så har ungefär sett halva, skulle jag lyckas se hela nån gång måste

jag nog se om allting för det var ett tag sen. XD

Men den är väldigt bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka animes ser ni på just nu?

Jag har mycke fritid så jag ser på:

Air Gear

Ar Tonelico OVA

Black Lagoon

Bleach

Dai Mahou Touge

Demonbane

Disgaea

Eien no Aseria The Spirit of Eternity Sword

Fate Stay Night

Good Witch of the West (Nishi no Yoki Majo)

Hack - Roots

Hellsing OVA

Himawari

Inukami!

Kamisama Kazoku

Kiba

Mushishi

Naruto

One Piece

Ouran High School Host Club

Prince of Tennis

Prince of Tennis - National Championship

Rakugo Tennyo Oyui

School Rumble 2

Shiritsu Araiso Koutougakkou Seitokai Shikkoubu

TOKKO

Tsubasa Chronicle 2nd Series

Utawarerumono

Witchblade

---------------------------------------------------------------------

Vart får du tag i all anime? Har inte ens hört hälften av dessa förr.. Är alla på dvd eller? Finns det någon av dom serierna som är lite som, Bleach, Naruto, Code geass?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart får du tag i all anime? Har inte ens hört hälften av dessa förr.. Är alla på dvd eller? Finns det någon av dom serierna som är lite som, Bleach, Naruto, Code geass?

Jag skulle nog med säkerhet säga att mycket av det nämnda är illegalt nerladdade (vart är inte frågbart enligt reglerna), självklart kan något/allt vara inköpt också (allt= mycket osannolikt från min synvinkel). Anledningen till att jag svarar åt honom/henne är för att jag satsar på att personen i fråga inte längre är aktiv.

Jag själv däremot *host* laddar ner *host* det mesta, och om du vill ha tips på animé kan du alltid besöka "Ge mig tips~!"-tråden. Eller svänga förbi, till exempel, MALs hemsida, söka på något du tyckte var OK och trycka på "More recommendations", så kanske du hittar något av värde (det är mitt stalltips).

Tillbaks till ämnet! Min "Jag ser just nu"-lista har utökats med följande:

.hack//Roots

Eve no Jikan

Prince of Tennis: The National Tournament Finals

Ultraviolet Code: 044

Snart dags att plocka upp Itazura na Kiss och Special A, jag har hört både det ena och det andra om båda, ska bli kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv däremot *host* laddar ner *host* det mesta, och om du vill ha tips på animé kan du alltid besöka "Ge mig tips~!"-tråden. Eller svänga förbi, till exempel, MALs hemsida, söka på något du tyckte var OK och trycka på "More recommendations", så kanske du hittar något av värde (det är mitt stalltips).

Du behöver inte vara så kryptisk med ditt språk. Reglerna är mot uppmuntran, tillhandahållnining eller underlättning av upphovsrättsskyddat material. Det är ett faktum att mycket inte finns att få tag på laglig väg. Reglerna är övertydliga för att vi inte ska få en massa "fansub vs dvd"-trådar etc.

Med det sagt så vill jag också säga att jag äntligen tagit tummen ur min ände och börjat kolla på Marimite eller som originaltiteln heter: Maria-sama ga Miteru. Gillar redan det jag ser efter bara tre avsnitt :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hikaris historik över senast sedd anime:

ToLOVE-RU

Fick ett sånt där ryck igen. Såg på första avsnittet, och blev förvånad över att serien faktiskt hade en plot. Såg sedan andra avsnittet och insåg att plotten visst inte var något vidare. Lade ner serien därefter.

Pretty Cure

En serie jag har hört talas om länge, som jag äntligen har kommit för mig att titta på. Två avsnitt senare är jag väl inte jätteimponerad, men nog har den sina stunder, och visst är den värd att se vidare på.

Nodame Cantabile

Fansubben jag tittade på hade äntligen börjat ge ut avsnitt efter femton, så äntligen förmådde jag mig att titta vidare. En härlig serie med precis rätt inslag av humor och allvar; väntar spänt på att de sista avsnitten ska komma ut. Någon DVD-release verkar det inte finnas vid horisonten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat kolla på Full Metal Alchemist. Det finns ju en film också. När ska man kolla den? Någon som vet. Jag menar man kanske ska kolla 20 avsnitt eller något först för att man ska fatta vad filmen handlar om.

bra jobbat, en av mina favoritserier. :)

du ska kolla klart på hela serien sen filmen. :D

filmen är i princip slutet på anime serien. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter