Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Gift ~eternal rainbow~

Såg första avsnittet och känns väldigt mycket som Da Capo serien. Den har liknande karaktärer och faktumet att det handlar om en "magisk" stad gör inte skillnaden mindre.

Jag tänker dock se klart på serien eftersom jag fattade tycke för Da Capo serien (förutom D.C. II som var en riktigt dålig spin-off!)

Förutom det ser jag en del annat också. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 month later...

Jag har börjat kika lite på ZegaPain, måste säga att det är något av det bättre jag sett nu på sistone förutom det nya som sänds. Det är ju dock Sunrise som producerat denna mecha, så det är väl väntat om man tänker efter. Än så länge har jag bara sett sex avsnitt, men är redan besatt, varför? Jag vet inte riktigt själv, det är inga storartade strider osv. Antagligen är det själva handlingen som är fascinerande, dvs olika världar, A.I etc.

Jag tycker den är värd åtminstone ett avsnitt från varje person som inte har för mycket emot mecha, men även för den som har det. Eftersom den är så mycket mer, den behöver egentligen inte vara mecha inriktad. Hur skulle du reagera om du fick veta gradvis att ditt liv, staden du bor i, din existens är data och den riktiga människorasen är utrotad från jordens yta? Handlingen är lite apokalyptisk och inte särskilt orginell, men håller mig ändå mycket intresserad. Det är bara att vänta och se hur den utvecklar sig, jag har ju trots allt bara nått 1/4 av den.

Gift ~eternal rainbow~

Slösa ingen tid på den. Den var inte värd tiden om man reflekterar tillbaks på den. Om du riktigt tycker om den typen av anime, visst ge den en chans. Annars, håll dig undan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om nya serier så började jag följa dessa:

Blassreiter (droppad)

Code Geass~ R2

Kamen no Maid Guy (droppad)

Kanokon

Kure-nai

Special A

Tower of Druaga~ (droppad)

Vampire Knight

Wagaya no Oinari-sama. (droppad)

Jag har även några undanstoppade för tillfället, jag tvivlar på att jag kommer att följa alltihop, men de ska få en chans. För tillfället ligger Blassreiter mest risigt till. ^^

Sen hade jag inte upptäckt Real Drive än, låter minst sagt intressant och Ghost in the Shell-aktigt. Å andra sidan är det samma producent, dvs Production I.G.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av dom jag har sett än så länge kommer jag nog följa.

Allison to Lillia

Macross Frontier

Kurenai

Druaga no Tou

Kanokon

Kamen no Maidguy

Blassreiter

Waga ya no oinari-sama

Dom jag är lite mer osäker på.

To LoveRu

Amatsuki

Itazura Kiss

RD

Sen finns det även en bunt jag har tänkt ge något till avsnitt innan jag bestämmer mig. Tror även att jag kommer följa Kyouran Kazoku Nikki samt Nicovideo animerna Penguin Musume och Candy boy som börjar senare i april/början av maj för dom ser ut att passa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, då var Blassreiter ute ur leken, bestämde mig för att inte fortsätta. Synd, det kunde vart en höjdar serie enligt mig.

Hursomhelst, jag gav Soul Eater en chans, jag vet inte heller riktigt hur jag ska gå till väga med den. Jag tycker att serien är alldeles för "ljus" för typen av kategori jag placerar serien i. Förutom det och att jag stör mig lite grann på Souls röst, passar inte honom, så kanske det kan bli något av den. Jag tror inte den är något att lägga på hyllan, då den totala summan av avsnitt ska nå upp till 51 stycken. För tillfället avvaktar jag och samlar tankarna tills.. ungefär lagom till nästa avsnitt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter en fin impuls av "nu minsann ska jag se på lite nya serier", blev det:

Blassreiter - jag gillar iden med anti-hjältar

Vampire Knight- tror jag kan bli en bra "tjej"serie

Himitsu- the revelations- Ska ge det ett par avsnitt till. Lite för mycket kriminal-serie för min smak, kanske något för de som gillade Code Geass.

xxxHolic Kei- Fortsättning på tidigare, måste se mer för åsikt.

Kurenai- Jag gillar karaktärerna men än så länge, inte handlingen

Nabari no Ou- ninja-serie, KAN bli interessant meeen...

Soul Eater- Har redan efter ett par avsnitt utvecklat hatkärlek. Denna korsning (eller parado, jag vet inte vilket) mellan Naruto och Bleach...

Wagaya no Oinari-sama- Hmm..känns som ännu en "variant" på Inuyasha, utan eventuellt romantiken...

Tower of Druaga- Ännu en rollspels "baserad?" serie. Men jag tror man kan ge det en chas...

Mai Otome Sfir- Ja....bara vänta till slutet av sommaren innan Dvdn kommer ut då då... *suck*

Honey and Clover- Jag älskade verkligen Jdraman men animen känns såååå seg.[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat kolla på Death Note och är på avsnitt 30, rekomenderar den för de som inte redan sett den! :P

Jo,den är en av mina favoriter med:) väldigt bra!

Har sett klart den nu och måste medge att den kunde ha slutat bra mycket bättre. . . . :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat kolla på Death Note och är på avsnitt 30, rekomenderar den för de som inte redan sett den! :P

Jo,den är en av mina favoriter med:) väldigt bra!

Har sett klart den nu och måste medge att den kunde ha slutat bra mycket bättre. . . . :(

Åh? nu blev jag nyfiken :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...

Idag fick jag ett ryck av "Nu vill jag se på en riktigt dålig anime!" Jag kollade runt lite bland arkiven, och fick syn på titeln "He is My Master".

Och jag blev inte besviken. Denna serie har uselhet som nästan kan mäta sig med självaste .hack//LoS(er); fast då detta är en komediserie och inte en allvarlig drama, blir det nästa till ett konstverk i sin uselhet. Allt vad logik heter faller in i en dödsspiral av fanservice, där alla klychor och lite till finns inbakade. Jag kunde inte bestämma mig om jag skulle skratta eller gråta, men det blev skratta. Och skratta gör jag. Bättre parodimaterial får man banne mig leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som mer eller mindre inte följer någon serie alls? Man skulle väl kunna säga att jag följer en (Major 4) men det kommer knappt några nya avsnitt, typ... varannan månad eller så.

Jag följer faktiskt Special A för tillfället. Av de fyra avsnitt som kommit ut var ettan bra, tvåan halvbra, trean medelmåttig och fyran bra. Det verkar inte bli något mästerverk, men säkerligen sevärd. Om inte annat bättre än serien jag beskrev i min post ovan.

Annars handlar det mest om att ta igen på serier som har kommit ut men har missat. Jag har exempelvis över fyra hundra avsnitt av Pokemon att titta på (om man inte är allergisk mot barnprogram borde man ge det japanska originalet en chans; den är bättre än van man kan tro), tio eller så avsnitt av Dennou Coil, min nyinköpta Cowboy Bebop-box, mm. Jag har en del att se på mellan tentapluggandet och uppsatsskrivandet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De serier jag följer just nu är:

Code Geass R2

Riktigt bra, är inte ett dugg besviken på andra säsongen av denna underbara serie.

Kanokon

En serie som bjuder på det man kan förvänta sig, fanservice, söta tjejer och en medioker handling.

To-LOVE-Ru

Läs ovan. (fast denna serie bjuder även på tentakelrape ecchi-style!!)

Mnemosyne

En bra OVA-serie som kommer att bli 6 avsnitt. Bjuder på bra action och en intressant och lite mörkare handling om en odödlig kvinna som tar sig an diverse uppdrag.

Soul Eater

Riktigt snyggt animerad och har en del riktigt snygga actionscener. Är dock lite besviken på den här eftersom att jag tycker att det blir lite väl fjantigt ibland och att röstskådespeleriet ibland är dåligt.

Kure-nai

Blev positivt överraskad av den här serien, hade absolut inte förväntat mig detta. Den är enligt mig riktigt bra hittils och jag hoppas att den kommer fortsätta vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter