Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Dom jag ser just nu är:

Gankutsuou

Bamboo Blade

Rosario + Vampire

Gunslinger Girl Il Teatrino

Sayonara Zetsubou Sensei Zoku

They Are My Noble Masters

Shion no Ou

Och skall strax börja se:

Spice and Wolf

Shigofumi

True Tears

Ajuste det var en serie till jag höll på att kolla på, men den har jag glömt bort namnet på och den försvann när min externa hdd lade av.

Den började med en tjej vars kropp blev övertagen utav en utomjording, vilket ledde till att hon fick övermänskliga krafter.

Hennes far var en forskare på något institut, hela händelsen skedde vid något experiment. Redan vid första avsnitet hoppar dom typ 15 år in i framtiden där man får se att hon har något polisiärt arbete.

Någon som vet namnet på den här serien?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mushishi

Svårt att beskriva denna serie för någon som inte har sett den. Brukar säga till de flesta att varje avsnitt är som en kort Ghibli-film. Det ger ungefär samma känsla. Samma magi. När musiken börjar rulla och eftertexterna kommer sitter man där och häpnar, nästan varje gång. Serien är lika magisk som de varelser den handlar om. Vackert. Rekommenderar till alla som gillar anime och livet i allmänhet. Framför allt vacker natur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var fruktansvärt länge sedan jag skrev något i "Senast-sett-tråden", men jag har inte slutat titta på anime. ;)

Just nu satte jag igång med El Cazador de la Bruja och Romeo x Juliet. Efter dessa två har jag inte så mycket mer från 2007 som jag hade tänkt att se vad jag vet, utan känner mig redo att rösta i Anime.se Anime Awards.

Vem vet... jag kanske sätter igång med lite 08-serier efter dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Princess Princess

Såg precis färdigt på den, tycker att shonen-ai referenserna var ganska många (extrem bishounen, gayiga personer och fjollor) medans själva aiet var frånvarande (enda riktiga kärlek som finns är ju mellan Mikoto och Megumi). Inte alls så dum om man gillar missförstånds-humor, villket jag självklart gör. Inget jag kommer att minnas om 10 år direkt men helt klart godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag började jag titta på Gundam SEED. Vi får se vad jag tycker om den, men jag har hört så pass mycket snack om den att jag var tvungen att se den. Förutom Gundam 00 som jag följer varje vecka så har jag aldrig sett något Gundam-relaterat som inte hör till UC, så det ska bli intressant att se vad jag tycker. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag började jag titta på Gundam SEED. Vi får se vad jag tycker om den, men jag har hört så pass mycket snack om den att jag var tvungen att se den. Förutom Gundam 00 som jag följer varje vecka så har jag aldrig sett något Gundam-relaterat som inte hör till UC, så det ska bli intressant att se vad jag tycker. ^^

Haha, precis som du har jag aldrig kollat på något "riktigt" Gundam-relaterat. Inte nog med det men började precis titta på första avsnittet av Gundam SEED innan jag kollade posten. Har också hört att det är en av de bättre Gundam serierna, får hoppas att den inte gör mig besviken! (Vilket jag inte tror kommer att inträffa) :)

Har dock lite att göra klart innan jag kan fortsätta mitt tittande. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, OK. Det var en blunder. ^^

Det blev iallafall ett av två rätt då, jag har inte sett någon Gundam-serie förutom Gundam 00. Ber så mycket om ursäkt. :blush:

Men det är väl ett tecken på att jag inte sett mycket Gundam heller pga av att jag inte förstod referensen.

Men! Jag lärde mig något nytt. (Positivt) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skjutit upp på det ett tag. Men dags för mig att ge mig in i Leiji Matsumoto's värld. Börjar med att se Galaxexpressen 999 för att sedan hoppa på och se lite filmer al á Yamato och lite Kapten Harlock.

Vad jag förstått är det lite som med CLAMP. Där världarna hör ihop på något sätt och att karaktärer man känner igen sedan andra serier kan dyka upp i en annan. Verkar helt klart spännande och ska alldeles strax sätta igång Galaxexpressen. Har även beställt några utav hans serier och filmer och tänkt mig viga mycket tid åt detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter