Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Nemas problemas. Och ja, den är mycket bättre. Se inte den gamla, för då spoilar du dig själv inför den "riktiga". ;)

Haha, såg faktiskt den gamla för ett bra tag sedan ;) Jag tyckte den var helt okej faktiskt, även om vissa karaktärer fick för lite tid att utvecklas. Antar det är mycket bättre i den nya :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag såg precis klart Monster, och jag fick tack vare Sceleris' senaste post ett sug av att se på Eureka Seven. Precis som Monster har den legat och skräpat på tok för länge. En gång drog jag igång seriens OP, bara för att "kolla läget", och jag störde mig på förekomsten av robotar som surfar i luften. Det verkar ju som att detta inte nödvändigtvis behöver vara något negativt. Frågan är bara om jag inte ska sticka emellan med Baccano!. Jag känner mig lite kluven. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag såg precis klart Monster, och jag fick tack vare Sceleris' senaste post ett sug av att se på Eureka Seven. Precis som Monster har den legat och skräpat på tok för länge. En gång drog jag igång seriens OP, bara för att "kolla läget", och jag störde mig på förekomsten av robotar som surfar i luften. Det verkar ju som att detta inte nödvändigtvis behöver vara något negativt. Frågan är bara om jag inte ska sticka emellan med Baccano!. Jag känner mig lite kluven. :shock:

Det ska du göra, jag kan lova dig att serien är en av dom bästa som du kommer se i år. Och OP/ED är fruktansvärt bra.

Håll extra koll på Isaac och Miria, seriens skönaste karaktärer.

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Råkade klicka fram Planetes igår, en serie som jag velat se riktigt länge. Efter att ha börjat se första avsnittet med några småklipp och öppningstemat så visste jag att Planetes kommer vara en av årets bästa serier som jag sett. Någon som tror sig hålla med mig? Har bara sett två avsnitt hittils ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gång drog jag igång seriens OP, bara för att "kolla läget", och jag störde mig på förekomsten av robotar som surfar i luften. Det verkar ju som att detta inte nödvändigtvis behöver vara något negativt.

Personligen tyckte jag att luftsurfande robotar kändes som en fånig gimmick för att locka kidzen, men det kom aldrig i vägen för det verkligt viktiga: Karaktärerna. Och sen är det ändå ganska inarbetat i seriens handling -- de ger en förklaring senare i serien som får det att kännas lite mindre fånigt.

Råkade klicka fram Planetes igår, en serie som jag velat se riktigt länge. Efter att ha börjat se första avsnittet med några småklipp och öppningstemat så visste jag att Planetes kommer vara en av årets bästa serier som jag sett.

Jag tror det beror på hur fäst du blir vid karaktärerna. Personligen blev jag inte så värst intresserad av dem, men miljön och världen i serien är ju så jääävla bra och realistisk. Fan, inom hundra år måste vi ha en sån bas på månen! Annars...!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kollar på Kanon 2006. Den är jättemysig. Fast jag ser den inte som julkalender, jag ser hela serien i ett svep. När jag sett hela ska jag droppa massor av spoilers i julkalendertråden! Muhahahahahahahahahahaha! Muhahahaha (muhahahaha!)! Nä, skojar bara, jag ska inte avslöja det överraskande slutet, där alla dör

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu håller jag på att se om den för mig otroligt nostalgiska GetBackers.

När jag såg serien första gången - runt då jag började titta på anime på allvar - var den bara FÖR ball. Ban och Ginji var mina idoler, och Akabane var ju hur cool som helst. Denna nostalgikännsla finns kvar även denna gång, men nu börjar jag upptäcka saker som inte är helt klockrena med serien. Skulle jag ha sett det för första gången nu hade jag nog inte tyckt lika mycket om detn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu håller jag på att se om den för mig otroligt nostalgiska GetBackers.

Ord!

Funderade precis på att se om den, eller det har jag snarare gjort i några år nu sen man såg den för första gången.

Men som du säger blir den nog inte lika bra som för länge sedan.

Man hade helt enkelt inte sett lika mycket då.

Men vi får inte glömma Ginjis Chibiform, nej den är speciell.

Och inte heller det komiska sjukhusavsnittet där Ginji förblir Chibi under hela vistelsen.

Grymt~

Ginji-Chibi

=D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jo, visst är Ginjis chibiform helig. Älskar hur han hoppar upp på Bans axlar och piper "Ban-chan~". Något som har blivit kult för många fangirls därute ^^

Jag tycker det är lite synd att det bara står Ban (utan -chan) i den engelska DVD-subben. Visst, man hör ju fortfarande honom säga det, men en liten bit av känslan går förlorad. Men vad jag stör mig mera på är hur de har översatt Jagan till... Jagan. Inte Evil Eye eller likande. Ok att de förklarar vad det är, men även i detta fall går en del av känslan förlorad. Men men, bildkvaliteten på DVD-utgåvorna är i alla fall inget att klaga på.

Och appropå DVD-utgåvor finns GetBackers även på svensk DVD, för tokbilliga 119kr för 10 avsnitt. Har dock inte vågat lägga vantarna på dem, då det hintas om att de har skamlöst använt engelska termer i översättningen (jag kan ha fel, men jag tvivlar.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nadia - The Secret of Blue Water mycket trevlig serie som dock ibland verkar lite förhastad och att man missar saker som händer emellan, gillar dock att den inte står och stampar på samma plätt hela tiden.

Fisk i helvete vad kassa avsnitten blev efter 22, jag har visserligen hört att dessa filler-avsnitt skulle vara dåliga men att de var såhär kassa hade jag ingen aning om, nästan så att man får lust att skita i att titta på fillersarna och börja på ep.34 direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit dumm nog att påbörja två serier till precis innan man ska åka iväg för julen.

Nåja. man får något att se fram emot att komma tebax till iallafall.

Air:

Verkar väldigt lovande. Har inte hört annat än bra om serien. Och att den gjorts av samma folk som gjorde Kanon är ju knappast ett minus.

jag har mycket höga förväntningar på denhär. Hoppas dom inte är för höga bara.

Fate stay night:

Konstigaste namnet hittills iallafall. (Dålig översättning eller?)

Verkar också väldigt lovande. Jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, men efter att ha sett första avsnittet så fick jag definitivt mersmak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fate stay night:

Konstigaste namnet hittills iallafall. (Dålig översättning eller?)

Verkar också väldigt lovande. Jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, men efter att ha sett första avsnittet så fick jag definitivt mersmak.

Fate/stay Night är riktigt bra! Vore nice och höra vad du tycker om serien när du har sett klart den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Air:

Verkar väldigt lovande. Har inte hört annat än bra om serien. Och att den gjorts av samma folk som gjorde Kanon är ju knappast ett minus.

jag har mycket höga förväntningar på denhär. Hoppas dom inte är för höga bara.

Jag tycker personligen att Air är bättre än Kanon, visserligen kan jag inte uttala mig till 100% om detta då jag inte har sett klart Kanon än, men av vad jasg har sett hittills så är AIR den bättre av dom två.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter