Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är så alltså? Shit, i sådana fall måste jag sträckse denna. Måste bort från den akademiska världen! Hade det varit lag på skoluniformer hade jag sett något positivt med det, men nu? Nä.

Schysst tub för övrigt, det bådar gott.

Sinnessjukt ful smiley :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu ser jag på .hack//Legend of Twilight.

...och herregud vilken sörja! Har sett sju avsnitt, och serien är så random och full av Deus Ex Machina att det är läskigt. Den sjöna känslan från .hack//SIGN är obefintlig, och i vissa fall strider den direkt mot denna. Den är inte heller logisk för fem öre; TJENA att det skulle finnas en fälla som gör att man går ner till level 1 igen. Och TJENA att man kan klä av sig naken i spelet - det skulle missbrukas så in i bomben!

Jag börjar nästan fundera för mig själv om jag verkligen ska se klart denna serie. Och det händer inte ofta med mig; jag brukar se klart alla serier jag påbörjat. Men så usel är den, och de som säger något annat har uppenbarligen inte sett .hack//SIGN och/eller har inget sinne för kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den må inte vara i klass med SIGN, men så dålig är DUSK inte.

Vill du se smörja ska du se .hack//LIMINALITY. ROOTS är inte långt ifrån smörja heller imo, otroligt tråkig serie som bara tjatar om samma sak hela tiden och karaktärerna är både ologiska och dumma.

SIGN kommer dock alltid ha en speciell plats mitt hjärta, mycket troligtvis p.g.a. att jag drog alla 26+2+1 avsnitten på raken en kväll som löpte till sen morgon när jag var klar. Jag fångades verkligen upp i The World.

Och nekid gaming ftw ffs, klaga inte! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg faktiskt första avsnittet av .hack//LIMINALITY, och så dåligt tyckte jag inte att det var. Men man kan förståss inte döma en serie helt efter första avsnittet (även om det bara är fyra).

Angående ROOTS kan jag verkligen inte hålla med. Den är en aning slö, ja, och inte i samma klass som SIGN, men i övrigt gillade jag den skarpt. Tycker att den trots slöheten håller sig ganska varierad - bättre än i DUSK, där karaktärerna är ytterst tvådimensionella (Mireille: "Reaa aitemu!!". Ouka: "Äntligen en värdig fiende!" Rena: "Onii-chan!"). Men men, smaken är delad.

En grej jag störde mig på var dock...

...slutet. Man fick ju inte några som helst svar på någonting! Det är som om den säger, "nu får du inte mer; gå och spela spelen". Synd, för jag var (är fortfarande) mäkta intresserad av storyn.

I min mening bör man börja med att kolla på SIGN, och sedan skippa spelen - eventuellt kan man läsa .hack//Another Birth, men då får man ha en del egna tolkningar - samt DUSK, för att sedan återuppta serien vid ROOTS. Huruvida det är värt att spela G.U vet jag inte, och jag vill inte heller pröva med den engelska dubben... ><

...men är det värkligen lämpligt för 14-åringar att spela spel där folk kan klä av sig nakna? Tänk på alla möjligheter för trollen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började nyss kolla på Shakugan no SHANA och har hittils sett 3 avsnitt, den verkar vara ganska bra, men hittils är det lite svårt att hänga med i alla konstiga "termer" dm har för lika olika saker, men det har börjat klarnat lite nu och förhoppningsvis så hänger man med till 100% snart ;) . Men den verkar hur som helst vara riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir inte allt för mycket anime längre. Ser på Clannad, och funderar på att kanske se Kanon 2006 :)

Klart du ska se Kanon. Jag vet inte om du har hunnit se det eller inte, men vi kör den som en inofficiell julkalender här. Idag är det fjärde avsnittet som gäller eftersom det är den fjärde december. Hoppa in i Julkalendern om du känner för att se serien med resten av oss. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart du ska se Kanon. Jag vet inte om du har hunnit se det eller inte, men vi kör den som en inofficiell julkalender här. Idag är det fjärde avsnittet som gäller eftersom det är den fjärde december. Hoppa in i Julkalendern om du känner för att se serien med resten av oss. =)

Jag såg det, ska nog se till att göra det :) Har hört att denna versionen ska vara betydligt bättre än den gammla. Tack för påminnelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter