Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?

Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Higurashi no Naku Koro ni och Death Note.

Har ganska nyligen halkat över kanten och blivigt riktigt anime-beroende, så godbitarna står på rad att kollas igenom nu. :D

Fast nu när man hittade hit så drunknar man ju i titlar att kolla upp.

Både Higurashi och Death Note var klart över förväntan än så länge.

Underbart vrickad anime som får det att krypa i en. I like!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah! Jag återser en gammal goding (i sammanhanget, för mig) - Ghost in the Shell; Stand Alone Complex

Jag hade glömt bort hur underbara tachioma är - lite synd att jag ännu inte fått tag på ova'n.

Den cyberpunkvariant som presenteras i GitS kommer typ på andraplats på min lista över coola framtidsvisioner (tätt efter William Gibson's Neuromancer-Monalisaoverdrive-Countzero-trilogi). Man borde titta efter vad man har i dvd-hyllan oftare - detta var ju perfekt för att lysa upp höstmörkret en smula, även om skärmens blåaktiga sken inte direkt är värmande. Får använda en substitut-filt och lite kaffe. Kanske är dags att korka upp glöggen?

Och på tal om Gits; jag har fortfarande inte sett Innocence! Jag tror jag ska ta och se om jag kan hitta den (någon i min närhet borde ha den). Har hört att den inte ska kunna mäta sig med första filmen, men att den fortfarande ska vara klart sevärd.

Edit: Jag tittar på min lista över anime jag sett och ser att Innocence finns med. Underligt; jag har inget minne av att jag har sett den och jag vet inte vad den handlar om, men jag litar på min lista - jag har för vana att uppdatera den ungefär samtidigt som eftertexterna slutar rulla. Hmm. Ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endolphins: GitS II - Innocence är sämre än GitS ja, men du har helt rätt i att den är sevärd. Den är riktigt snyggt gjord till en början, men bjuder naturligtvis på vettig story, action och allt som hör till. Egentligen var den väl dömd att för evigt anses vara sämre än föregångaren. GitS utan majoren är inte GitS på något sätt. ;)

Btw, har du sett Solid State Society? Det är den bästa av filmerna enligt mig, men så hör den ju till SAC också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Btw, har du sett Solid State Society? Det är den bästa av filmerna enligt mig, men så hör den ju till SAC också.

Faktiskt så var det det första jag såg efter GitS.

Jag menar, det var GitS som fick mig att köra fast i animeträsket (jag sträcksåg båda serierna på två dagar), sen hade SSS premiär veckan efter (tajming). Jag håller med om att den är typ den bästa, men jag tycker att konceptet är sämre än det i GitS eftersom man måste ha sett SAC för att få ut så mycket som möjligt av den - den har ju massvis med referenser som är helt hopplösa att förstå om man inte sett serierna.

Nu har jag för övrigt övergått till att återse 2nd Gig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller just nu på att titta på Stjärnornas Kirby.

Så här ska äkta barnprogram se ut! Tro inte att det handlar om Kirby-och-hans-vänner-ger-sig-ut-för-att-rädda-världen eller så; nej, här har vi en lagom stillsam och färgglad serie som är djup, men inte för djup, och flammsig, men inte för flammsig. Karaktärerna är härligt simpelt designade, fast har ändå tillräckligt mycket personlighet för att de ska vara intressanta och levande.

De skulle ha sänt det här på TV istället för Beyblade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska ta och kolla på Orochibu Ebichu, hört att den e ganska rolig :blush:

Har ingen info om den över huvud taget så får vänta och se!

Den äger, Hamstern är nästan lika sexistisk som JockeIIs LunkenTuss verkar vara.

Allt är så fult så att till och med de vuxna stunderna blir barntillåtna...

~de arimasu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ALLA Studio ghibli filmer (såsom Spirited Away, Princess mononoke, Nausicaä)

Blood+

Bleach

Bokura ga ita

Claymore

Devil may cry

Death note

Darker than black

Elfen lied

Ichigo 100%

Naruto

Trigun

Kimi ga nozomu eien