Blå Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Förövrigt kan jag tala om att Ningen Kousaten är riktigt bra(för den som gillar lite slice-of-life och dom hårda dagarna i livet men även dom härliga). Tack så mycket, nu har jag något att kolla på under de få lediga dagarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet november 19, 2007 Anmäl Share Skrivet november 19, 2007 Just nu ser jag på http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=4699&start=615 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Serier jag följer: Väntar med spänning på fler subs till: - Wangan Midnight - Romeo x Juliett / Dom är klara oh det finns subs till det. Såg klar Romeo x Juliet för några vekor sedan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Higurashi no Naku Koro ni och Death Note. Har ganska nyligen halkat över kanten och blivigt riktigt anime-beroende, så godbitarna står på rad att kollas igenom nu. :D Fast nu när man hittade hit så drunknar man ju i titlar att kolla upp. Både Higurashi och Death Note var klart över förväntan än så länge. Underbart vrickad anime som får det att krypa i en. I like! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 såg nyss första avsnittet av shion no Ou, den verkar bli grymt bra, kommer helt klart att se resten av avsnitten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 20, 2007 Anmäl Share Skrivet november 20, 2007 Bra val Dread, Shion no Ou är riktigt bra(den blir mer intresserat ju mer man ser). Shogi har aldrig varit såhär bra. Förövrigt drog jag igång Tonagura, mmm<3. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet november 21, 2007 Anmäl Share Skrivet november 21, 2007 Började nyss kolla på Kannazuki no Miko som Jocke så varmt rekommenderade, och den verkar ju riktigt lovande, Yuri, action och mecha kan inte misslyckas ;) . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 21, 2007 Anmäl Share Skrivet november 21, 2007 Deus Machina Demonbane Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 21, 2007 Anmäl Share Skrivet november 21, 2007 Har tagit tillfället i akt och börjat kolla på Planet-es. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Please Save My Earth. Vacker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Planetes är Tung! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Ah! Jag återser en gammal goding (i sammanhanget, för mig) - Ghost in the Shell; Stand Alone Complex Jag hade glömt bort hur underbara tachioma är - lite synd att jag ännu inte fått tag på ova'n. Den cyberpunkvariant som presenteras i GitS kommer typ på andraplats på min lista över coola framtidsvisioner (tätt efter William Gibson's Neuromancer-Monalisaoverdrive-Countzero-trilogi). Man borde titta efter vad man har i dvd-hyllan oftare - detta var ju perfekt för att lysa upp höstmörkret en smula, även om skärmens blåaktiga sken inte direkt är värmande. Får använda en substitut-filt och lite kaffe. Kanske är dags att korka upp glöggen? Och på tal om Gits; jag har fortfarande inte sett Innocence! Jag tror jag ska ta och se om jag kan hitta den (någon i min närhet borde ha den). Har hört att den inte ska kunna mäta sig med första filmen, men att den fortfarande ska vara klart sevärd. Edit: Jag tittar på min lista över anime jag sett och ser att Innocence finns med. Underligt; jag har inget minne av att jag har sett den och jag vet inte vad den handlar om, men jag litar på min lista - jag har för vana att uppdatera den ungefär samtidigt som eftertexterna slutar rulla. Hmm. Ett mysterium. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Slayers, tack vare JockeII och en liten deal. ;) -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Endolphins: GitS II - Innocence är sämre än GitS ja, men du har helt rätt i att den är sevärd. Den är riktigt snyggt gjord till en början, men bjuder naturligtvis på vettig story, action och allt som hör till. Egentligen var den väl dömd att för evigt anses vara sämre än föregångaren. GitS utan majoren är inte GitS på något sätt. ;) Btw, har du sett Solid State Society? Det är den bästa av filmerna enligt mig, men så hör den ju till SAC också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Slayers, tack vare JockeII och en liten deal. ;) :sleep: Vad har man missat! : O Äh, man har ändå sett till Ep7, n00bz. -_ä Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Vad har man missat! : O Äh, man har ändå sett till Ep7, n00bz. -_ä Du har inte missat något? Bara en rolig grej. :) -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Slayers, tack vare JockeII och en liten deal. ;) -_- Yosh, good boy. ;) Ska uppfylla min del av avtalet snarast, fattas bara ett avsnitt på den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Btw, har du sett Solid State Society? Det är den bästa av filmerna enligt mig, men så hör den ju till SAC också. Faktiskt så var det det första jag såg efter GitS. Jag menar, det var GitS som fick mig att köra fast i animeträsket (jag sträcksåg båda serierna på två dagar), sen hade SSS premiär veckan efter (tajming). Jag håller med om att den är typ den bästa, men jag tycker att konceptet är sämre än det i GitS eftersom man måste ha sett SAC för att få ut så mycket som möjligt av den - den har ju massvis med referenser som är helt hopplösa att förstå om man inte sett serierna. Nu har jag för övrigt övergått till att återse 2nd Gig istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet november 22, 2007 Anmäl Share Skrivet november 22, 2007 Saishuu Shiken Kujira, korta små episoder(12 st) i en härlig förpackning av romans, school och lite komedi. Baseras på ett spel från Circus, dvs bra skit. -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 Nu när Baccano! är klar får man väl ta och se den för att uppfylla min del av avtalet med Tobbe-tan. Fast jag vill ju egentligen se klart Kyou Kara Maou först. : Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 Baccano lockar lite för mig också nu när alla pratar om den. Efter Honey & Clover 1&2 och Kanon känner jag att jag vill ha något annat än drama&komedi&romantik&gullgull. Tror ni det funkar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 25, 2007 Anmäl Share Skrivet november 25, 2007 Håller just nu på att titta på Stjärnornas Kirby. Så här ska äkta barnprogram se ut! Tro inte att det handlar om Kirby-och-hans-vänner-ger-sig-ut-för-att-rädda-världen eller så; nej, här har vi en lagom stillsam och färgglad serie som är djup, men inte för djup, och flammsig, men inte för flammsig. Karaktärerna är härligt simpelt designade, fast har ändå tillräckligt mycket personlighet för att de ska vara intressanta och levande. De skulle ha sänt det här på TV istället för Beyblade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet november 26, 2007 Anmäl Share Skrivet november 26, 2007 Ska ta och kolla på Orochibu Ebichu, hört att den e ganska rolig Har ingen info om den över huvud taget så får vänta och se! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 26, 2007 Anmäl Share Skrivet november 26, 2007 Ska ta och kolla på Orochibu Ebichu, hört att den e ganska rolig Har ingen info om den över huvud taget så får vänta och se! Den äger, Hamstern är nästan lika sexistisk som JockeIIs LunkenTuss verkar vara. Allt är så fult så att till och med de vuxna stunderna blir barntillåtna... ~de arimasu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Makko Skrivet november 27, 2007 Anmäl Share Skrivet november 27, 2007 ALLA Studio ghibli filmer (såsom Spirited Away, Princess mononoke, Nausicaä) Blood+ Bleach Bokura ga ita Claymore Devil may cry Death note Darker than black Elfen lied Ichigo 100% Naruto Trigun Kimi ga nozomu eien Getbackers Gantz Fate/stay night Rurouni Kenshin Full metal alchemist Yu yu hakusho m.m .. Kan inte komma på allt nu '-_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg